اترنت

سوییچ مدیریتی جدید دی‌لینک با درگاه‌های ۲.۵ و ۱۰ گیگابیتی: ارتقای سرعت شبکه با کمترین هزینه

شرکت دی‌لینک از یک سوییچ مدیریتی جدید خود در سری DMS-1000 رونمایی کرد. این سوییچ از چندین درگاه با سرعت‌های مختلف گیگابیتی پشتیبانی می‌کند و برای بازار SMB و SME عرضه شده است.

سوییچ DMS-1100 هشت درگاهه و در رده سوییچ‌های چند گیگابیتی است. این سوییچ می‌تواند از شبکه‌های اترنت ۱۰۰ مگابیت و شبکه‌های ۱، ۲.۵ و ۱۰ گیگابیت پشتیبانی کند. دو درگاه SFP+ برای شبکه‌های ۱۰ گیگابیت دارد.

هشت درگاه اصلی این سوییچ هم از ۱۰۰ مگابیت تا ۲.۵ گیگابیت را پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی یک مزیت بزرگ برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها محسوب می‌شود چون می‌توانند با این سوییچ، دستگاه‌های مختلف را به شبکه متصل کرده و از بالاترین سرعت ممکن سود ببرند.

ارتقای شبکه با کمترین هزینه

برای استفاده از سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه روی این سوییچ نیاز به کابل شبکه Cat 5e به بالا دارید. یعنی کسب‌وکارها می‌توانند بدون متحمل شدن هزینه اضافه‌ای برای خرید کابل؛ شبکه‌های صد مگابیتی یا یک گیگابیتی خود را تنها با نصب این سوییچ در شبکه؛ ارتقا دهند.

ظرفیت سوییچ DMS-1100 به ۸۰ گیگابیت می‌رسد و ماکزیمم نرخ پکیج فورواردینگ آن برابر ۵۹.۵۲ مگاپکیج بر ثانیه است.

آدرس مک این سویچ هم حداکثر ۱۶ هزار ورودی برای هر دستگاه است. این سوییچ اصطلاحا مدیریتی است و از طریق پنل تحت وب قابل مدیریت از راه دور است. ویژگی‌های مورد نیاز روی لایه‌های دوم و سوم شبکه تماما برای این دستگاه در نظر گرفته شده است و می‌تواند در شبکه‌های حرفه‌ای با ترافیک بالا کار کند.

دی‌لینک یک مدل از این سوییچ به نام DMS-1100-10TP نیز عرضه کرده که از ویژگی PoE نیز پشتیبانی می‌کند. هشت درگاه RJ45 این سوییچ می‌توانند انرژی ۲۴۰ واتی را تامین کنند. هر درگاه حداکثر ۳۰ وات انرژی روی خطوط شبکه منتقل می‌کند.

دی‌لینک می‌گوید این دو نوع سوییچ در ماه آینده به مرور وارد بازارهای خرده‌فروشی و نمایندگی‌های اصلی در کشورهای مختلف خواهد شد. هنوز قیمت این دستگاه‌ها اعلام نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا