محصولات شبکه

نت‌گیر مودم روتر کابلی با سرعت ۳۲۰۰ مگابیت معرفی کرد

شرکت نت‌گیر از یک مودم روتر کابلی با سرعت ۳۲۰۰ مگابیت بر ثانیه و استاندارد DOCSIS 3.1 رونمایی کرد. مودم روتر کابلی جدید نت‌گیر مدل C7800 است و در مجموعه خانواده Nighthawk X4S قرار می‌گیرد. 

در نمایشگاه CES امسال چندین شرکت از جمله نت‌گیر اولین مودم روترهای کابلی خود با چیپ‌ست BCM3390 برودکام و استاندارد DOCSIS 3.1 معرفی کردند. نت‌گیر مودم روتر کابلی C3100 را معرفی کرد که یک محصول با ویژگی‌ها و امکانات بسیار مجهز و پیشرفته نبود. 

اکنون، نت‌گیر مودم روتر کابلی C7800 را معرفی کرد تا بتواند با محصولات شاخص بازار رقابت کند. محصول جدید نت‌گیر از پردازنده BCM93390 سود می‌برد که همان پردازنده BCM3390 است اما با یک سوییچ و پردازنده وای‌فای BCM4366 نیز مجتمع شده است. چیپ‌ست BCM4366 برای وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac نسل دو یا Wave 2 با MIMO 4×4 است. همچنین، پردازنده BCM3390 با یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز مجتمع شده است. 

این مودم روتر کابلی با استفاده از مدولاسیون پیشرفته‌ QAM توانسته روی هریک از کانال‌های فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت انتقال اطلاعات را به ۵۵۰ مگابیت بر ثانیه برساند. روی کانال‌های فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت به مرز ۲۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد که در مجموعه سرعت شبکه وای‌فای به ۳۲۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. 

این مودم روی کابل‌های کواکس سرعتی بیشتر از یک گیگابیت را ارایه می‌دهد. بنابراین، شرکت‌های ارایه‌دهنده اینترنت کابلی می‌توانند سرعت‌های بیشتر از یک گیگابیت را روی کابل و مودم ارایه بدهند. 

این دستگاه دو درگاه USB 3.0 و سه درگاه اترنت یک گیگابیتی به همراه چهار آنتن خارجی دارد. این آنتن‌ها مشخصات منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند با برخی قابلیت‌های آمپلی‌فایر تداخل امواج رادیویی را کاهش دهند. همانند دیگر محصولات نت‌گیر؛ این مودم روتر کابلی از ویژگی‌هایی مانند اپلیکیشن Genie ،ReadySHARE USB و ReadySHARE برخوردار است. 

احتمالا این مودم روتر کابلی از این ماه میلادی و با قیمت ۴۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا