محصولات شبکه

نگاهی به ایستگاه‌ کاری ESC500 G4 پر قدرت ایسوس برای کاربردهای صنعتی

شرکت ایسوس سرورها و ایستگاه‌های کاری (Workstations) قدرتمندی برای استفاده در صنایع مختلف و اجرای نرم‌افزارهای کاربردی صنعتی عرضه می‌کند. این ایستگاه‌های کاری مخصوص کاربران حرفه‌ای، طراحان صنعتی و مشتریان خاص منظوره هستند و می‌توانند بهترین کارایی و سازگاری را از خود نشان بدهند. یکی از ایستگاه‌های کاری قدرتمندی که ایسوس اوایل امسال معرفی کرده است؛ مدل‌های برجی ESC500 G3 و ESC500 G4 هستند. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به ایستگاه کاری ESC500 G4 بیندازیم:

ESC500 G4 دستگاهی است که هم به عنوان یک سرور خانگی و هم به عنوان یک ایستگاه کاری صنعتی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به طور خاص برای اجرای برنامه‌های کاربردی صنعتی شرکت‌های ادوبی و اتودسک طراحی شده است. 

معماری سخت‌افزاری این دستگاه براساس چیپ‌ست C236 اینتل است که روی آن می‌توان هم پردازنده‌های دسکتاپ Core i3/i5/i7 و هم پردازنده‌های سروری Xeon E3-1200 v6 را روی سوکت LGA1151 نصب کرد. چهار اسلات حافظه رم دارد که در مجموع می‌تواند ظرفیتی معادل ۶۴ گیگابایت حافظه رم به دست بدهد. روی این دستگاه می‌توان سه هارددیسک ۳.۵ اینچی ساتا و یک هارددیسک ۲.۵ اینچی ساتا یا SSD نصب کرد تا یک ظرفیت مناسبی برای ذخیره‌سازی اطلاعات در دسترس باشد. 

مجهز به چهار اسلات توسعه PCI-e 16x است و از هشت درگاه SATA3 با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. با این تعداد اسلات می‌توان به راحتی سخت‌افزارهای جدیدی را برای سرعت و پهنای‌باند بالا روی مادربورد نصب کرد. دو درگاه اترنت شبکه هزار مگابیتی دارد و به اندازه کافی از درگاه‌های USB 2.0، USB 3.0، HDMI، DisplayPort، DVI-D، VGA و غیره سود می‌برد به طوری‌که کاربر هرگز نیاز به درگاه اضافی پیدا نخواهد کرد. این سیستم به طور پیش‌فرض از رابط USB 3.1 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند و برای ذخیره‌سازهای پرسرعت M.2 به لطف سازگاری با درایوهای SSD 22110 NGFF، حتی می‌توان از درایوهای یک ترابایتی M.2 استفاده کرد. روی این سیستم می‌توان سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را نصب کرد. 

نکته قابل تامل درباره ایستگاه کاری ESC500 G4 ایسوس این است که با داشتن گواهی سازگاری با بسته‌های نرم‌افزاری دو شرکت بزرگ ادوبی و اتودسک، دغدغه عدم کارایی و ناسازگاری نرم‌افزارها را با سخت‌افزار به کل رفع کرده است. ESC500 G4 با داشتن بیشترین تعداد گواهی ISV به یکی از محبوب‌ترین ایستگاه‌های کاری مبدل گشته است. علاوه بر آن، با توجه به فراگیر شدن فناوری واقعیت مجازی در دنیای طراحی، ESC500 G4 ایسوس با بهرمندی از پردازنده های NVIDIA Quadro M5000 بهترین عملکرد و دقت را به کاربران می‌دهد. 

ایسوس مدعی است مادربورد ESC500 G4 که با قطعات رده سرور تولید شده است که بالاترین طول عمر را نسبت به برندهای رقیب دارد. استفاده از خازن‌ها و چوک‌های با کیفیت، مدار تغذیه هوشمند و خنک‌سازی اختصاصی تنها بخشی از بهینه بودن و عامل پایداری این ایستگاه کاری است. به منظور عملکرد بهتر و بهینه مصرف انرژی و تامین توان سیستم، ایسوس از منبع تغذیه ۷۰۰ واتی با استاندارد Gold نیز در ESC500 G4 استفاده کرده است.

ایستگاه کاری پرقدرت ESC500 G4 در ایران با گارانتی رسمی ایسوس عرضه شده است. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا