محصولات شبکه

روتر بی‌سیمی با طراحی غیرعادی برای محافظت از شما

شرکت نرم‌افزاری سیمانتک فروش روتر بی‌سیم Norton Core خود را در امریکا آغاز کرده است. Norton Core یک روتر با طراحی غیرعادی و منشورمانند اما با امکانات و قابلیت‌های امنیتی فراوان برای امن‌سازی وای‌فای و محافظت از اطلاعات کاربران است. 

همه ما سیمانتک را یک شرکت نرم‌افزاری می‌شناسیم. این شرکت ۹ ماه پیش برای اولین بار یک روتر بی‌سیم معرفی کرد و اکنون با قیمت ۲۸۰ دلار روانه بازار می‌شود. طراحی این روتر بسیار جالب است. در نمای اول به نظر نمی‌رسد یک روتر باشد و اگر روی میزکار یا بخشی از طراحی خانه قرار دهید؛ علاوه بر اینکه جلب توجه می‌کند؛ روتر بی‌سیم شناسایی نمی‌شود. 

این روتر از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز استفاده می‌کند و روی هر دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز فعال است. یک گیگابایت حافظه رم و چهار گیگابایت حافظه فلش eMMC دارد. دو درگاه USB 3.0 و چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی دارد که یک درگاه برای WAN و سه درگاه برای LAN است. 

این روتر از وای‌فای Wave 2 استفاده می‌کند و به گفته سیمانتک می‌تواند مساحت‌های ۳۰۰ تا ۵۰۰ مترمربعی را زیر پوشش خود بیاورد. سرعت این روتر بی‌سیم ۲.۵ گیگاهرتز است که برای بازی‌های آنلاین یا استریم ویدیو بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

وقتی یک شرکت معتبر سازنده نرم‌افزارهای امنیتی بخواهد یک روتر بی‌سیم برای وای‌فای بسازد؛ باید هم انتظار داشت که امکانات و قابلیت‌های فراوانی برای محافظت از وای‌فای به کار بگیرد. در واقع، سیمانتک این روتر را برای پر کردن خلا امنیت وای‌فای عرضه کرده است. Norton Core علاوه بر اینکه وای‌فای را امن می‌کند؛ می‌تواند دستگاه‌ها متصل به شبکه وای‌فای را نیز محافظت کند. تمامی اطلاعات روی این روتر بی‌سیم رمزنگاری می‌شوند و ابزارهایی برای شناسایی تهدیدات امنیتی یا ترافیک‌های غیرمعمول شبکه و شناسایی حملات سایبری دارد. 

ابزار کنترل والدین این روتر نیز بسیار قدرتمند شده و برای هرگونه برنامه‌ریزی انعطاف‌پذیر است. والدین به راحتی می‌توانند فعالیت فرزندان‌شان را در اینترنت مشاهده و ردگیری یا محدودیت‌ها و بازه‌های زمانی برای استفاده از اینترنت روی دستگاه‌های مختلف تعریف کنند. 

روی این روتر بی‌سیم می‌توان شبکه میهمان تعریف کرد تا وای‌فای اصلی در امنیت بیشتری باشد. همین‌طور، به ابزارهای بهینه‌سازی پهنای‌باند مجهز است تا هر دستگاه متصل به وای‌فای بداند چقدر می‌تواند اینترنت استفاده کند. 

سیمانتک برای این روتر بی‌سیم اپلیکیشنی عرضه کرده است تا از هر کجا بتوان روتر بی‌سیم را کنترل و مدیریت کرد. بسیاری از تنظیمات روتر از طریق همین اپلیکیشن قابل انجام هستند و به سادگی روی روتر اعمال می‌شوند. سیمانتک می‌گوید این روتر در برابر انواع ویروس‌ها، بدافزارها، فایل‌های مخرب و تهدیدات امنیتی امن است. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا