محصولات شبکه

سینولوژی ۵ دستگاه NAS جدید برای مصارف مختلف بازار معرفی کرد

شرکت سینولوژی سری جدیدی از دستگاه‌های NAS خود را برای بازارهای سازمانی و بسیار بزرگ، بازار متوسط و بازار اداری معرفی کرد. 

سینولوژی یکی از معروف‌ترین برندهای بازار در زمینه تجهیزات ذخیره‌سازی تحت شبکه است. این شرکت مرتبا در حال ارایه مدل‌های مختلفی از دستگاه‌های NAS برای مصارف گوناگون است. در فهرست محصولات این شرکت از ذخیره‌سازهای یک کشویی خانگی برای کاربران عادی تا حرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین محصولات برای سازمان‌هایی با چندین هزار کاربر دیده می‌شود. 

اکنون؛ این شرکت برای نیمه دوم سال جاری میلادی ۵ دستگاه جدید معرفی و به‌زودی روانه بازار خواهد کرد. در ادامه با هم نگاهی به این دستگاه‌ها می‌اندازیم:

سینولوژی +DS218 و +DS718

این دو دستگاه برای کاربران حرفه‌ای خانگی و کسب‌وکارهای کوچک طراحی شده‌اند. به نوعی این دستگاه‌ها مقرون به‌صرفه هستند تا کاربران و شرکت‌های با بودجه پایین به سراغ‌شان بروند. هر دو دستگاه دو کشویی بوده ولی در مشخصات سخت‌افزاری با یکدیگر متفاوت هستند. 

ذخیره‌سازی +DS218 از پردازنده دو هسته‌ای سلرون J3355 با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و دو گیگابایت حافظه DDR3L سود می‌برد. این مقدار حافظه رم تا ۶ گیگابایت قابل افزایش است. این دستگاه از درگاه‌های LAN گیگابیتی و درگاه‌های USB 3.0 استفاده می‌کند. سرعت خواندن اطلاعات با قابلیت رمزنگاری ۱۱۳ مگابایت و سرعت نوشتن با قابلیت رمزنگاری ۱۱۲ مگابایت است. از رمزنگاری سخت‌افزاری AES-NI سود می‌برد و می‌تواند ۲۰ ترابایت اطلاعات را میزبانی کند که قابل افزایش تا ۱۰۸ ترابایت است.

اما دستگاه +DS718 از یک پردازنده چهار هسته‌ای سلرون  J3455 با سرعت ۲.۳ گیگاهرتزی و ۲ گیگابایت حافظه رم قابل افزایش به ۶ گیگابایت سود می‌برد. این دستگاه نیز میزبان ۲۰ ترابایت اطلاعات است و با توسعه دستگاه‌های NAS و اتصال به یکدیگر می‌تواند تا ۷۰ و ۱۰۸ ترابایت اطلاعات را پشتیبانی کند. این دستگاه دو درگاه گیگابیتی LAN و سه درگاه USB 3.0 در کنار یک درگاه eSATA دارد. سرعت خواندن و نوشتن روی این دستگاه به ترتیب برابر ۲۲۶ و ۱۸۴ مگابایت با سیستم رمزنگاری فعال است. 

سینولوژی DS418 و +DS918

این دو دستگاه NAS چهار کشویی هستند و برای رده متوسط بازار عرضه شدند. کسب‌وکارهایی که به دنبال ویژگی‌ها و مشخصات پیشرفته‌ای هستند و ظرفیت‌های بالاتری هم نیاز دارند؛ می‌توانند به سراغ این دستگاه بیایند.

دستگاه DS418 از پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت حافظه رم DDR4 سود می‌برد. ظرفیت ذخیره‌سازی این NAS برابر ۴۰ ترابایت است ولی با توسعه درایوها می‌توان به ظرفیت ۱۰۸ ترابایت رسید. دو درگاه USB 3.0 و دو درگاه RJ45 یک گیگابیت دارد و سرعت خواندن/نوشتن آن به ترتیب ۲۲۶ مگابایت و ۱۷۰ مگابایت است. 

اما دستگاه +DS918 قوی‌تر است و از مشخصات سخت‌افزاری بهتری سود می‌برد. پردازنده این دستگاه اینتل سلرون J3455 چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز است و از ۴ گیگابایت حافظه رم DDR3L سود می‌برد که تا ۸ گیگابایت قابل افزایش است. ظرفیت این دستگاه ۴۰ گیگابایت است که تا ۱۰۸ گیگابایت قابل افزایش است. دو درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی و دو درگاه USB 3.0 به همراه یک درگاه eSATA دارد. سرعت خواندن و نوشتن این دستگاه به ترتیب ۲۲۵ و ۲۲۱ مگابایت است.

سینولوژی DS3018xs

یک دستگاه NAS شش کشویی برای کسب‌وکارهای بسیار بزرگ است و قوی‌ترین ذخیره‌ساز جدید این شرکت در میان تازه معرفی‌شده‌ها است. این دستگاه از یک پردازنده دو هسته‌ای Pentium D1508 اینتل و ۸ گیگابایت حافظه رم DDR4 ECC استفاده می‌کند که می‌تواند تا ۳۲ گیگابایت افزایش یابد.

این NAS چهار درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی دارد ولی امکان نصب درگاه‌های جدید ۱۰ گیگابیتی نیز وجود دارد. سه درگاه USB 3.0 نیز برای اتصال درایوهای خارجی دارد.

سرعت خواندن روی این دستگاه ۲۲۳۱ مگابایت و IOPS آن ۲۶۵ هزار است. فضای ذخیره‌سازی داخلی این دستگاه ۶۰ ترابایت است اما با توسعه درایوها می‌توان به ظرفیتی ۳۰۰ ترابایتی رسید. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا