محصولات شبکه

ذخیره‌ساز ReadyNAS جدید نت‌گیر با ۱۲ درایو برای نصب در رک‌ها معرفی شد

نت‌گیر یک مدل جدید از دستگاه‌های ذخیره‌سازی ReadyNAS خود برای بازار SMB و نصب در رک‌ها معرفی کرد. 

مدل جدید ReadyNAS 2312 از ۱۲ کشو یا درایو برای نصب هارددیسک و SSD سود می‌برد و در اندازه یک یونیت، چندین گزینه برای پشتیبان‌گیری، ذخیره‌سازی تحت رایانش ابری و نظارت تصویری دارد. 

این NAS از پردازنده چهار هسته‌ای اینتل Atom C3538 و ۲ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و ۴۰ الی ۸۰ کاربر به طور همزمان می‌توانند بدان متصل شده و اطلاعات‌شان را روی این دستگاه خواننده یا ذخیره کنند. 

حداکثر ظرفیت فضای ذخیره‌سازی این ذخیره‌ساز ۱۲۰ ترابایت است که البته با دو کارت توسعه EDA4000 می‌تواند به مرز ۶۰۰ ترابایت برسد. این میزان فضای ذخیره‌سازی برای کسب‌وکارهای رده متوسط بازار بسیار مناسب خواهد بود. 

روی این دستگاه می‌تواند انواع درایوهای SATA یا SSD در اندازه ۳.۵ اینچی را نصب کرد. این درایوها از قابلیت Hot Swap سود می‌برد که اجازه می‌دهد بدون خاموش کردن دستگاه، یک درایو معیوب و خراب را با درایو سالم دیگری جایگزین کرد. 

درگاه‌های ارتباطی این دستگاه شامل ۴ درگاه LAN گیگابیتی و دو درگاه USB 3.0 است. این دستگاه می‌توانست درگاه‌های ۱۰ گیگابیتی هم داشته باشد که نت‌گیر روی آن تعبیه نکرده است و خود کاربران باید از مبدل‌ها یا کارت‌های توسعه برای استفاده از ReadyNAS 2312 در شبکه‌های ۱۰ گیگابیتی استفاده کنند. 

دو منبع تغذیه داخلی ۵۵۰ واتی دارد و ولتاژ ورودی ۱۰۰ تا ۲۴۰ روی فرکانس ۵۰-۶۰ هرتز نیاز دارند. همچنین؛ یک فن ۸۰ میلی‌متری روی آن برای خنک‌سازی تجهیزات دستگاه نصب شده است. 

اما همان‌طور که گفتیم؛ روی این دستگاه امکانات و ابزارهای زیادی برای ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری اطلاعات عرضه شده است. با این دستگاه می‌توان از پشتیبان‌گیری هیبریدی استفاده کرد؛ به این معنی که از روی اطلاعات ذخیره شده در شبکه یک نسخه پشتیبان گرفت، از روی یک NAS به روی NAS دیگر پشتیبان‌گیری کرد یا از سرویس‌های کلاود برای پشتیبان‌گیری سود برد. 

این دستگاه از ۵ سطح امنیتی برای محافظت از اطلاعات سود می‌برد. یک آنتی‌ویروس خودکار و توکار دارد، از فناوری Flex-RAID برای رید ۵۰ و رید ۶۰ استفاده می‌کند و حداکثر ۴۰ دوربین تحت شبکه را با کیفیت تصویربرداری HD را پشتیبانی می‌کند. 

از فرمت فایل BTRFS پشتیبانی می‌کند و مجهز به ریدهای ۰، ۱، ۵، ۶، ۱۰، ۵۰ و ۶۰ است. نت‌گیر این دستگاه خود را با قیمت ۱۶۰۰ دلار به فروش می‌رساند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا