محصولات شبکه

کیونپ اولین سری ذخیره‌سازهای مبتنی بر پردازنده رایزن ای‌ام‌دی دنیا را معرفی کرد

شرکت کیونپ سه مدل دستگاه NAS با پردازنده‌های جدید و پرقدرت رایزن (Ryzen) شرکت AMD معرفی کرد. این مدل‌ها اولین ذخیره‌سازهای مبتنی بر تراشه‌های رایزن در دنیا هستند.

سری جدید دستگاه‌های NAS کیونپ به نام TS-x77 شامل سه مدل هستند. TS-1277 یک ذخیره‌ساز ۱۲ کشویی است؛ TS-877 مدلی ۸ کشویی و TS-677 یک NAS با ۶ کشو برای جایگذاری هارددیسک و SSD است.

تمامی این دستگاه‌ها از پردازنده‌های ۶ و ۸ هسته‌ای رایزن ای‌ام‌دی با سرعت ۳ گیگاهرتز سود می‌برند و مجهز به حافظه رم از اندازه ۸ گیگابایت تا ۶۴ گیگابایت هستند. مدل‌ ۱۲ کشویی بالاترین مشخصات سخت‌افزاری را دارد و از یک منبع تغذیه ۵۵۰ واتی نیز سود می‌برد.

این ذخیره‌سازها به دو ماژول M.2 SSD برای افزایش حافظه کش داخلی و هشت درگاه USB ( غالبا ۶ درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 3.1) مجهز شده‌اند. 

قدرت بی‌نهایت در ابر و مجازی‌سازی

روی این دستگاه‌ها سه اسلات توسعه PCIe قرار دارد که می‌توانند از کارت گرافیک AMD Radeon یا اندویدیا سود ببرند. همچنین؛ می‌توان روی اسلات‌های PCIe از کارت‌های شبکه با درگاه‌های ۱۰ و ۴۰ گیگابیت اترنت نصب کرد تا به سرعت‌های بالاتری روی شبکه دسترسی داشت.

این ذخیره‌سازها از انواع فناوری‌ها و سرویس‌های مجازی‌سازی شرکت‌هایی مانند VMware ،Citrix ،Microsoft Hyper-V و Windows Server 2012 R2 پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند با iSER کار کنند.

به علاوه، کیونپ این سری از محصولات ذخیره‌سازی خود را با قابلیت Virtual QTS عرضه می‌کند که اجازه می‌دهند کاربران چندین سیستم مجازی QTS را روی یک NAS اجرا کنند.

مشخصات سخت‌افزاری و قابلیت‌های سری TS-x77 نشان می‌دهند که برای کار در شبکه‌های بزرگ، استریم ۴K، سرویس‌های ابری خصوصی، مجازی‌سازی، VDI، اجرای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی بی‌درنگ و سرویس‌های اج کامپیوتینگ طراحی شده‌اند.

تمامی این مدل‌ها از هارددیسک‌های ۳.۵ اینچی یا درایوهای SSD با اندازه ۲.۵ و ۳.۵ اینچی پشتیبانی کرده و مجهز به قابلیت Hot Swap هستند.

ذخیره‌سازهای سری TS-x77 در محدوده قیمتی ۱۷۰۰ دلار تا ۳۵۶۰ دلار روی سایت آمازون عرضه شدند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدل‌ها و مشخصات سخت‌افزاری کامل هریک از این دستگاه‌های می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا