محصولات شبکه

قوی‌ترین NAS کیونپ با پردازنده‌های رایزن ای‌ام‌دی در بازار ایران

چندی پیش شرکت کیونپ از قدرتمندترین دستگاه NAS سازمانی خود با پردازنده‌های رایزن ای‌ام‌دی خود رونمایی کرد و امروز همزمان با سراسر جهان در بازار ایران برای فروش آماده است.

دستگاه‌های ذخیره‌ساز سری TS-1677X کیونپ در رده سازمانی (Enterprise) و اصطلاحا Ryzen NAS هستند که ۱۲ هارددیسک ۳.۵ اینچی و ۴ درایو ۲.۵ اینچی SSD دارند و از پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای سود می‌برند.

کیونپ در سری TS-1677X چهار NAS معرفی کرده است که در میزان حافظه رم و نوع پردازنده با یکدیگر متفاوت هستند. پایین‌ترین مدل NAS از ۴ گیگابایت رم و بالاترین مدل از ۶۴ گیگابایت رم سود می‌برند.

پردازنده این دستگاه‌های ذخیره‌سازی شبکه می‌تواند ۴، ۶ و ۸ هسته‌ای با سرعت ۳.۷ گیگاهرتز باشند. همان‌طور که گفتیم این دستگاه‌ها ۱۶ کشویی هستند که ۱۲ کشو از هارددیسک‌های معمولی ۳.۵ اینچی و ۴ درایو دیگر ۲.۵ اینچی هستند.

هریک از دستگاه‌های NAS در سری TS-1677X از ۳ اسلات PCIe سود می‌برند که امکان اضافه کردن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بیشتری مانند کارت گرافیک، کارت شبکه ۱۰ و ۴۰ گیگابیت، درگاه‌های USB 3.1 و محصولات دیگر را می‌دهد.

NAS با هوش مصنوعی اضافه

این دستگاه‌ها از سیستم‌عامل کیونپ QTS OS با ویژگی‌های هوش مصنوعی تعبیه شده در درون آن استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها از بالاترین سیستم‌ها و نرم‌افزارهای مجازی‌سازی و مدیریت ماشین‌های مجازی یا کانتینرها روی وی‌ام‌ویر، مایکروسافت، سیتریکس و دیگر برندهای مطرح بازار سود می‌برند.

کیونپ یک بسته توسعه‌دهنده QuAI برای افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به این دستگاه‌ها عرضه کرده است تا هر مشتری در صورت نیاز ازش استفاده کند.

درگاه‌های ارتباطی دستگاه‌های NAS رده بالای کیونپ شامل ۲ درگاه ۱۰ گیگابیتی(درگاه RJ45 با پشتیبانی از چندین سرعت روی شبکه‌های اترنت)، ۴ درگاه یک گیگابیتی، ۸ درگاه USB 3.0، دو جک میکروفون ۳.۵ میلی‌متری و یک جک خروجی ۳.۵ اینچی هستند که امکان به‌کارگیری این دستگاه‌ها در هر شبکه بزرگ سازمانی را میسر می‌کند.

مشخصات هر ۴ مدل دستگاه‌های ذخیره‌ساز سری TS-1677X به شرح زیر هستند:

  • TS-1677X-1700-64G: 
    • AMD Ryzen 7 1700 8 cores 16 threads 3.0 GHz processor (Turbo Core 3.7 GHz), 64 GB RAM
  • TS-1677X-1700-16G: 
    • AMD Ryzen 7 1700 8 cores 16 threads 3.0 GHz processor (Turbo Core 3.7 GHz), 16 GB RAM
  • TS-1677X-1600-8G: 
    • AMD Ryzen 5 1600 6 cores 12 threads 3.2 GHz processor (Turbo Core 3.6 GHz), 8 GB RAM
  • TS-1677X-1200-4G: 

قیمت مدل TS-1677X-1700-64G در بازار ایران حدود ۲۸ میلیون تومان است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا