محصولات شبکه

با این گجت به راحتی درگاه‌های شبکه اترنت چند گیگابیتی به لپ‌تاپ‌تان اضافه کنید

شرکت تراشه‌ساز شبکه Aquantia از یک گجت USB رونمایی کرد که امکان دسترسی به درگاه‌های اترنت چند گیگابیتی را به لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی فراهم می‌کند.

این آداپتور USB مجهز به تراشه و کنترلری است که امکان استفاده از درگاه‌های ۲.۵ و ۵ گیگابیت را روی دستگاه‌های لپ‌تاپ به سادگی فراهم می‌کند. 

این آداپتور از استاندارد IEEE 802.3z استفاده می‌کند تا کاربران خانگی بتوانند به راحتی با استفاده از کابل‌های شبکه ارزان‌قیمت و معمولی از شبکه‌های پرسرعت کابلی چند گیگابیتی بیشتر از یک گیگابیت سود ببرند.

با استاندارد IEEE 802.3z کاربران می‌توانند از کابل‌های Cat5e با طول حداکثر ۱۰۰ متر استفاده کنند.

شرکت Aquantia در حاشیه نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ از آداپتورهای AQtion AQC111U و AQtion AQC112U رونمایی کرده است. این آداپتور از درگاه USB 3.1 برای اتصال به لپ‌تاپ‌ها، داک استیشن‌ها، کامپیوترهای رومیزی و دستگاه‌هایی که درگاه اترنت ندارند؛ استفاده می‌کند.

آداپتور AQtion AQC112U برای سرعت اترنت ۲.۵ گیگابیت و آداپتور AQtion AQC111U برای شبکه اترنت با سرعت ۵ گیگابیت عرضه شده‌اند.

برای سال‌های طولانی کاربران ناچار بودند روی لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای رومیزی از درگاه‌های اترنت ۱ گیگابیت یا ۱۰ گیگابیت استفاده کنند و سرعت‌های میانی این دو در دسترس نبودند. حالا با مبدل‌های USB و آداپتورهای جدید امکان استفاده از سرعت‌های چند گیگابیت روی شبکه‌های اترنت فراهم شده است.

شرکت Aquantia چندین کنترلر چند گیگابیت هم برای شرکت‌ها و محصولات دیگر مانند ذخیره‌سازهای NAS، سوییچ‌های اترنت ۸ پورت ترندنت، اکسس‌پوینت‌های سیسکو و کارت‌های شبکه شرکت‌های معتبری تولید کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا