محصولات شبکه

بوفالو کارت شبکه اترنت ۱۰ گیگابیتی با پشتیبانی از سرعت‌های ۲.۵ و ۵ گیگابیت عرضه کرد

استقبال از شبکه‌های اترنت ۲.۵G و ۵G در بازار باعث شده شرکت‌ها به سوی عرضه کارت‌‌های شبکه چند گیگابیتی رو بیاورند.

شرکت بوقالو یک کارت شبکه ۱۰G-Base-T جدید به نام LGY-PCIE-MG عرضه کرده است که البته از شبکه‌های اترنت ۲.۵G و ۵G نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند با آن چندین نوع شبکه و سرعت را استفاده کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشند.

کارت LGY-PCIE-MG از رابط PCIe 2.0 x4 سود برده و برای درگاه شبکه مجهز به یک رابط استاندارد RJ-45 است. این رابط از درگاه‌های ۱G و ۲.۵G و ۵G و ۱۰G پشتیبانی می‌کند. به این معنی که شما می‌توانید کابل شبکه اترنت متناسب با این سرعت‌ها به این کارت متصل کنید.

بوفالو در این کارت شبکه توانسته دو تراشه Tahuti Networks TN4010 و Marvell Alaska M 88E2180 PHY را با یکدیگر ترکیب کند تا به کارت شبکه اترنت چند گیگابیتی برای مصارف گوناگون و شبکه‌های مختلف برسد.

تا کنون، تنها شرکت Aquantia موفق شده بود یک کارت شبکه چند گیگابیت Base-T روی یک بورد PCI-e روانه بازار کند.

کارت شبکه LGY-PCIE-MG بوفالو از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ به بالا پشتیبانی می‌کند. همین‌طور، می‌تواند با سیستم‌عامل‌های سرور Windows Server 2012  به بالا کار کند.

مصرف انرژی این کارت شبکه در حدود ۶.۱ وات و دمای استاندارد محیط برای کارکرد صحیح آن ۰ تا ۵۵ سلسیوس عنوان شده است. 

بوفالو این کارت شبکه ۱۰G را در بازار اروپا با قیمت ۱۵۵ پوند به فروش می‌رساند که قیمتی نسبتا گران است. کارت شبکه چندگیگابیت شرکت Aquantia قیمتی حدود ۱۰۰ پوند داشت. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا