محصولات شبکه

۳ آنتن وای‌فای، ۴G و GPS در یک آنتن خارجی ضدآب

ؤرکت Molex یکی از معتبرترین سازنده‌های آنتن‌های شبکه در دنیا است.

این شرکت اخیرا آنتن خارجی (اکسترنال) معرفی و به‌زودی روانه بازار خواهد کرد که می‌تواند برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشد.

این آنتن خارجی ترکیبی از سه آنتن وای‌فای، ۴G و GPS است. خریدار این آنتن می‌تواند برحسب نیاز خود چه در حال حرکت یا توقف از یکی از آنتن‌های موجود برای اتصال به شبکه و وای‌فای استفاده کند.

به بیان دیگر، می‌توان این آنتن را روی خودرو نصب و استفاده کرد یا اینکه در خانه و مکان‌های ثابت به کار گرفت.

این آنتن خارجی با شماره سریال کالای ۳۰۰۰-۲۰۶۸۶۶ ضد آب است و کاملا دو قطبی و متعادل کار می‌کند. 

بدنه اصلی این آنتن دایره‌ای شکل است که از قطر ۷۷ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵ میلی‌متر سود می‌برد. یعنی به راحتی قابل جابه‌جایی است. از بدنه آنتن ۳ کابل مجزا خارج می‌شود که کانکتورهای هریک از آنتن‌ها هستند.

مثلا، شما می‌توانید کانکتور آنتن فورجی را به مودم فورجی، کانکتور وای‌فای را به روتر بی‌سیم و کانکتور GPS را به یک دستگاه ردیاب متصل کنید.

شرکت Molex می‌گوید این اولین آنتن خارجی ضدآب با کابل‌ها و کانکتورهای سفارشی و قابل تنظیم است. از ویژگی‌های نویزگیر به خصوص روی آنتن GPS برخوردار است و در فرکانس ۱۵۷۵ مگاهرتز با بهره 28±۳dB کار می‌کند.

هنوز قیمت این آنتن اعلام نشده است اما قرار است قیمتی رقابتی با نمونه‌های مشابه دیگر داشته باشد تا کاربران بتوانند با خیال آسوده آن را تهیه و استفاده کنند.

یکی از مشکلات کاربران، عدم دسترسی به آنتن‌های دوگانه است. غالب آنتن‌ها در بازار برای شبکه‌های ۴G یا وای‌فای هستند و کاربران باید دو آنتن مجزا تهیه و نصب کنند تا هر دو شبکه تقویت شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا