گجت

۵ گجت جذاب این هفته سایت آمازون برای خانه‌های هوشمند

یکی از سرگرمی‌ها گجت‌بازها؛ پرسه زدن در سایت آمازون برای کشف دستگاه‌ها و گجت‌های جدید و جذاب است. گجت‌هایی که شاید فکرش را هم نمی‌کنیم که ساخته شده باشند یا ظاهر و شکل عجیبی دارند که برایمان غافل‌گیر‌کننده است. یکی از بخش‌هایی که می‌توانید گجت‌های سرگرم‌کننده و جذاب زیادی پیدا کنید؛ بخش خانه‌های هوشمند است. شرکت‌های فناوری برای هوشمند کردن خانه‌ها از نهایت خلاقیت و فناوری‌های خود استفاده می‌کنند و در طراحی گجت‌ها نهایت سلیقه را به‌کار می‌برند.

من این هفته روی سایت آمازون این ۵ گجت را پیدا کردم و به نظرم جذاب و فریبنده هستند:

چراغ‌های هوشمند رنگی Philips Hue Bloom

این گجت جالب شرکت فیلیپس برای اضافه کردن رنگ‌های مختلف به اتاق خواب یا سالن‌ خانه و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این لامپ یک اپلیکیشن دارد که روی اسمارت‌فون شما نصب یا از طریق بلندگوی اکو آمازون و الکسا کنترل و مدیریت می‌شود. قدرت این چراغ هوشمند در این است که می‌توانید ۱۶ میلیون رنگ بسازید و در خانه خود استفاده کنید. با یک رابط فیلیپس می‌توان ۵۰ چراغ را به یکدیگر متصل و استفاده کرد. این گجت ۶۰ دلار قیمت دارد. 

سنسور هوشمند Awair Glow

با این گجت می‌توانید کیفیت هوای خانه‌تان را تحت کنترل خودتان دربیاورید. این دستگاه جالب میزان رطوبت، سموم و گاز دی‌اکسیدکربن هوا را به شما می‌گوید و دمای هوا را اندازه می‌کند. می‌توانید این گجت ۱۱۹ دلاری را به دستگاه‌های دیگر خانه مانند تهویه‌های هوا، کولرها و رطوبت‌گیرها متصل کنید تا در هنگامی که هوای اتاق یا خانه خشک شد یا بیش از حد گرم شد؛ به طور خودکار دستگاه‌های دیگر شروع به کار کنند. این دستگاه یک نور کم رنگ بسیار ملایم و آرامش‌بخش برای شب دارد و می‌تواند اطلاعاتی درباره نحوه مدیریت مطلوب هوا به شما بدهد.

پریز هوشمند WeMo Mini Smart Plug

این دستگاه ساده با استفاده از وای‌فای به شما اجازه می‌دهد لامپ‌های هومشند و هر گجت دیگر خانه‌های هوشمند را با استفاده از اپلیکیشن‌های نصب شده روی اسمارت‌فون یا تبلت از راه دور کنترل و روشن/خاموش کنید. این دستگاه برای کنترل دستگاه‌های هوشمند دیگر فقط به وای‌فای نیاز دارد و دیگر به هاب مرکزی نیازی نخواهید داشت. این دستگاه از الکسای آمازون و نست هم پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با دستورات صوتی خانه‌تان را کنترل کنید. شرکت سازنده این گجت؛ بلکین است که یک شرکت معتبر در حوزه تجهیزات شبکه و خانه‌های هوشمند محسوب می‌شود. این گجت با قیمت ۲۰ دلار روی سایت آمازون به فروش می‌رسد. 

لامپ‌های هومشند Wink Bright

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان؛ ساده‌ترین کیت روشنایی هوشمند برای خانه‌ها است چون هم سریع نصب و راه‌اندازی می‌شود و هم از دورترین نقاط خانه می‌توانید با فرامین صوتی لامپ‌ها را روشن/خاموش یا کنترل کنید. این کیت شامل دو لامپ A19 است که با هاب مرکزی Wink Hub هماهنگ می‌شوند. در حالی که این کیت هوشمند لامپ‌های روشنایی خانه با الکسای آمازون هم سازگاری دارند؛ به سادگی می‌توانید با یک اپلیکیشن موبایل به نام Wink نیز آن‌ها را از راه دور مدیریت کنید. از ویژگی‌های جذاب این کیت روشنایی؛ مود میهمانی است و برای وقتی که در خانه نیستید؛ استفاده می‌شود. با طلوع خورشید چراغ‌های خانه خاموش و با شروع شب دوباره چراغ‌ها اما با نور کم روشن می‌شوند. قیمت این لامپ‌ها به همراه هاب مرکزی ۱۱۹ دلار است. 

فایروال هوشمند خانگی Cuju

اتفاقا چند روز پیش درباره این دستگاه بسیار کوچک و کاربردی اما با احساس نوشتم. می‌توانید مشخصات و تصاویر این فایروال دوست‌داشتنی را در مطلب زیر ببینید:

بیشتر بخوانید: گالری عکس: زیباترین و با احساس‌ترین فایروال خانگی دنیا

کوجو یک فایروال و اسمارت‌سکوریتی کوچک و هوشمند برای شبکه‌های خانگی است. این دستگاه خیلی ساده به روتر بی‌سیم یا مودم متصل شده و ترافیک ورودی شبکه شما را به همراه دستگاه‌های متصل به شبکه زیرنظر می‌گیرد. این دستگاه انواع ابزارهای مورد نیاز برای شبکه‌های خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک مانند آنتی‌ویروس یا برنامه‌های مقابله با حملات DoS را دارد. می‌توانید با کمک این گجت انواع دسترسی‌ها و کنترل‌ها را روی شبکه وای‌فای خود پیاده‌سازی کنید. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا