گجت

با دکس گوشی گلکسی اس ۸ را به کامپیوتر خانگی تبدیل کنید

سامسونگ با عرضه اپلیکیشن دکس و داک دکس استیشن این قابلیت را به کاربران اسمارت‌فون‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس می‌دهد که گوشی‌شان را به یک کامپیوتر خانگی تبدیل و با صفحه‌کلید و ماوس کارهای خود را انجام دهند.

اسمارت‌فن‌های امروزی با پردازنده‌های چند هسته‌ای و حافظه‌های رم بالا و داشتن امکاناتی مانند پردازنده‌های گرافیکی؛ به نوعی یک کامپیوتر خانگی محسوب می‌شود؛ به شرط اینکه بتوانید گوشی را به یک نمایشگر و صفحه‌کلید/ماوس متصل کنید. 

شرکت‌های مختلفی با ارایه داک‌هایی سعی کردند این قابلیت را فراهم کنند که یک گوشی به کامپیوتر خانگی تبدیل شود. سامسونگ نیز با ارایه اپلیکیشن دکس (Dex) و دستگاه کوچکی به نام دکس استیشن (Dex Station) گوشی‌های گلکسی S8 و +S8 شما را به یک کامپیوتر خانگی تبدیل می‌کند.

این گوشی‌ها قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند و بهترین گزینه برای تبدیل شده به یک کامپیوتر خانگی هستند. کاربران تمامی اطلاعات و اپلیکیشن‌های خود را روی این گوشی نصب کردند و دیگر نیازی به انتقال آن‌ها به روی یک کامپیوتر دیگر ندارند. 

با خرید دکس استیشن و نصب اپلیکیشن آن؛ کافی است گوشی گلکسی اس ۸ خود را روی این داک قرار دهید و داک را به یک نمایشگر متصل کنید تا فضایی شبیه به ویندوز اما با برنامه‌های اندروید برایتان روی نمایشگر ظاهر شود و بعد با ماوس و صفحه‌کلید کارهایتان را انجام دهید. دکس استیشن دارای یک پورت اترنت، دو پورت یو‌اس‌بی از نوع A و یک پورت از نوع C است که امکان اتصال هر نوع موس و صفحه‌کلید با خروجی یو‌اس‌بی را فراهم می‌کند.

این وسیله همچنین یک خروجی HDMI دارد که با استفاده از آن می‌توانید دستگاه را حتی به تلویزیون‌های خانگی هم متصل کرده و از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید. ابعاد کوچک و وزن سبک ۲۳۰ گرمی باعث می‌شود بسادگی بتوانید دکس استیشن را در هر جایی همراه خود برده و از آن استفاده کنید.

پس از اتصال گوشی گلکسی S8 به این دستگاه، فن موجود در آن فعال شده و به عنوان خنک کننده گوشی شما عمل ‌کرده و در عین حال هم‌زمان گوشی شما را شارژ هم می‌کند. استفاده از دکس سامسونگ به معنی خارج شدن گوشی‌ شما از عملکرد اصلی خود یعنی استفاده برای تماس و ارسال پیام نبوده و شما می‌توانید در همان زمان اتصال هم از کاربردهای اصلی گوشی‌تان بهره ببرید.

همچنین در فضای دکس می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیرساخت دسکتاپ مجازی (VDI) مانند سیتریکس رسیور یا آمازون ورک اسپیس به صورت ریموت به یک دستگاه مجازی ویندوز نیز دسترسی داشته و حتی برنامه‌های ویندوزی را در آن‌جا اجرا کنید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. جدا شاهد محصولی خلاقانه هستیم. با این تعاریف می‌توان گفت سامسونگ دکس استیشن آمده تا تجربه ناکام کمپانی‌هایی مانند بلک‌ بری و مایکروسافت در این زمینه را کنار زده و محصولی با قدرت بیشتر و کاربر پسندتری را ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا