گجت

هواوی نوا ۲ پلاس: اسمارت‌فونی زیبا و اقتصادی برای اینترنت موبایل ایران

هواوی نوا ۲ پلاس جدیدترین اسمارت‌فونی است که وارد بازار ایران شده و میان سایت‌ها و رسانه‌ها دست به دست می‌چرخد. مهم‌ترین ویژگی هواوی نوا ۲ پلاس؛ دوربین دوگانه است که به طور مفصل از سوی سایت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. 

هواوی نو ۲ پلاس یک اسمارت‌فون رده متوسط بازار است اما طراحی و زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد و بسیار نازک و سبک است. این گوشی ۵.۵ اینچی دو سیم‌کارته است و از دو دوربین ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی در عقب سود می‌برد. دوربین جلوی این گوشی ۲۰ مگاپیکسلی است که جزو بهترین دوربین‌های سفلی محسوب می‌شود. 

پردازنده این گوشی اقتصادی هواوی هشت هسته‌ای و HiSilicon Kirin 659 است. میزان حافظه رم ۴ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت است. روی این گوشی اندروید نوقا نصب شده است. این اسمارت‌فون از یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپری و امکاناتی مانند شارژ سریع، حسگر اثر انگشت، فوکوس خودکار، تشخیص لبخند و چهره و وزن ۱۷۰ گرم است. 

اما امکانات ارتباطی این گوشی میان رده بازار چندان تعریفی ندارد. روی این گوشی از مودم LTE Cat.6 استفاده شده است که سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت دارد. وای‌فای این گوشی تک بانده و ۸۰۲.۱۱n است.

در حالی که شاهدیم اسمارت‌فون‌های عرضه شده در چند سال پیش نیز به وای‌فای دو بانده مجهز شده‌اند و اسمارت‌فون‌های سال‌های اخیر به استاندارد ۸۰۲.۱۱ac مجهز هستند؛ هواوی برای این گوشی یک چیپ‌ست وای‌فای قدیمی استفاده کرده است. از دیگر امکانات ارتباطی این گوشی می‌توان به NFC و بلوتوث ۴.۲ اشاره کرد.

همان‌طور که گفتیم؛ هواوی نو۱ ۲ پلاس یک گوشی میان رده بازار است که ممکن است با قیمت‌هایی ۱.۲۰۰ تا ۱.۴۰۰ میلیون تومان روانه بازار شود. امکانات ارتباطی این گوشی برای بازار ایران مناسب است و کاربران می‌توانند از اینترنت ۴G و ۴.۵G اپراتورهای همراه اول و ایرانسل استفاده کنند. وای‌فای این گوشی نیز برای مکان‌های عمومی جوابگو است. 

اگر دوست دارید یک گوشی زیبا و نازک داشته باشید و از دوربین دوگانه و دوربین سلفی لذت ببرید؛ هواوی نوا ۲ پلاس را بخرید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا