گجت

جزییات بیشتری درباره قابلیت LTE و وای‌فای ساعت هوشمند جدید اپل

شرکت اپل دیشب طی مراسمی اپل واچ ۳ را معرفی کرد. ساعت هوشمند جدید اپل چندین ویژگی برجسته دارد که البته LTE و استفاده از شبکه سلولی موبایل مهم‌ترین و خبرسازترین ویژگی آن بود. در ادامه ابتدا نگاهی کوتاه به اپل واچ ۳ اپل می‌اندازیم و بعد قابلیت LTE این ساعت هوشمند را بیشتر بررسی می‌کنیم.

اپل دوم مدل ساعت هوشمند اپل واچ ۳ معرفی کرد که یک مدل بدون LTE و مدل دیگر با LTE است. مدل دارای فناوری LTE از یک پیچ چرخان قرمز رنگ استفاده می‌کند. با وجودی که قابلیت LTE به ساعت اپل اضافه شده است ولی خیلی کم ضخیم‌تر شده به طوری که اصلا قابل تشخیص از ساعت‌های نسل‌های قبلی نیست. اپل برای این ساعت از یک پردازنده جدید ده هسته‌ای استفاده کرده است تا برنامه‌های و سیری به خوبی اجرا شوند.

اپل واچ ۳ حدود ۱۸ ساعت شارژ نگه می‌دارد و به قابلیت وای‌فای هم مجهز شده است. در واقع؛ در ساعت جدید اپل یک تراشه بی‌سیم جدید به نام W2 کار گذاشته شده است که باعث می‌شود سرعت وای‌فای ۸۵ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کند و ۵۰ درصد کارایی بالاتری داشته باشد. ساعت جدید اپل مجهز به فشارسنج است و می‌تواند پله‌های طی شده توسط کاربران را تشخیص بدهد.

ساعت هوشمند اپل جزو اولین ساعت‌هایی نیست که به شبکه‌های موبایل متصل می‌شوند اما اولین ساعت این شرکت است که از فناوری و شبکه‌های ارتباطی LTE استفاده می‌کند. یعنی کاربران اپل واچ ۳ بدون نیاز به گوشی آیفون می‌توانند به طور مستقیم از شماره موبایل خود با دیگران تماس بگیرند؛ اپلیکیشن‌های روی ساعت را نصب و اجرا یا به‌روزرسانی کنند؛ موسیقی از روی اینترنت دانلود و گوش کنند؛ اپلیکیشن جدید نصب کنند و کلی کار دیگر که تا پیش از این نیاز به گوشی تلفن همراه داشتند. در تصویر زیر می‌توانید نماد شبکه LTE را روی ساعت جدید اپل مشاهده کنید:

برای اتصال اپل واچ ۳ به شبکه موبایل باید از یک سیم‌کارت الکترونیکی استفاده کنید. این سیم‌کارت در بدنه ساعت قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که آنتن شبکه LTE و UMTS نمایشگر ساعت اپل است. یعنی اپل طوری آنتن‌های ساعت را در صفحه‌نمایش گنجانده است که بتوانند قدرت آنتن‌دهی بسیار خوبی فراهم سازند. اپل با این ترفند از کار گذاشتن آنتن داخلی برای ساعت نیز جلوگیری کرده است. غالب کارشناسان اعتقاد دارند مودم ادغام شده با ساعت اپل یک مودم LTE از شرکت اینتل است. 

اپل واچ ۳ از ۱۵ سپتامبر پیش‌فروش می‌شود و از ۲۲ سپتامبر به طور سراسری عرضه خواهد شد. قیمت مدل بدون LTE این ساعت ۳۲۹ دلار و قیمت مدل همراه با LTE برابر ۳۹۹ دلار است. باید منتظر باشیم و گزارش سایت‌های مختلف درباره قابلیت و سرعت LTE و وای‌فای این ساعت هوشمند را بخوانیم تا دقیق‌تر بتوان درباره اطلاعات جزیی آن‌ها اظهارنظر کرد.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا