گجت

اسمارت‌فون‌های پیکسل ۲ گوگل هم به اینترنت Gigabite LTE مجهز هستند

همان‌طور که می‌دانید دیشب گوگل گوشی‌های جدید خود را معرفی کرد. گوشی‌های پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال هم به خیل اسمارت‌فون‌های مجهز به شبکه Gigabite LTE اضافه شدند. 

گوگل طی مراسمی دو گوشی پرچم‌دار امسال خود را معرفی کرد. نسل دوم گوشی‌های پیکسل گوگل باز هم توسط خود این شرکت طراحی و تولید شدند و مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ هستند. این پردازنده از مودم پیشرفته Gigabite LTE سود می‌برد که امکان دانلود یک گیگابیت بر ثانیه را روی شبکه‌های LTE پیشرفته موبایل فراهم می‌کند. 

امسال؛ اسمارت‌فون‌های زیادی مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ کوال‌کام شدند که در حال حاضر سریع‌ترین مودم LTE را دارد. برای اولین بار، گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از مودم Gigabite LTE سود بردند و پس از آن در پاییز ۲۰۱۷ شاهدیم که شرکت‌های ال‌جی با گوشی وی‌سی، سونی با گوشی‌های اکسپریا زدایکس وان و زدایکس وان کامپکت، سامسونگ با گلکسی نوت ۸ و اچ‌تی‌سی با یو۱۱ از این قابلیت سود می‌برند. 

با این حساب؛ گوشی‌های رده بالای اندرویدی به قابلیت Gigabite LTE مجهز شدند و به‌زودی گوشی هواوی میت ۱۰ نیز رونمایی می‌شود که یک پردازنده کرین ۹۷۱ با مودم LTE Cat18 سود می‌برد که سرعت ۱.۲ گیگابیتی به نمایش می‌گذارد. 

این وضعیت در حالی است که آيفون‌های جدید اپل شامل آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X از قابلیت Gigabite LTE سود نمی‌برند و هنوز مجهز به مودم‌های ۳۰۰ مگابیتی هستند. 

اسمارت‌فون پیکسل ۲ از یک نمایشگر ۵ اینچی AMOLED و دقت تصویر Full HD سود می‌برد و مجهز به ۴ گیگابایت حافظه رم است. اما گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال از یک نمایشگر ۶ اینچی و طراحی لبه تا لبه در کناره‌ها سود می‌برد اما در بالا و پایین گوشی حاشیه وجود دارد. نسبت تصویر در این گوشی ۱۸ به ۹ است و پنل آن از نوع P-OLED است. چگالی این پنل ۵۳۸ پیکسل در هر اینچ است.

دوربین پشتی و اصلی این گوشی‌ها ۱۲ مگاپیکسل و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل است. گوگل از قابلیت دوربین دوگانه استفاده نکرده است ولی قابلیت‌های جدیدی به نام «dual-pixel sensor» و «Motion Photos» روی دوربین‌های پشتی ایجاد کرده و مدعی است کار همان دوربین‌های دوگانه را می‌کند. 

قابلیت «سنسور پیکسل دوگانه» می‌تواند از یک پیکسل دو پیکسل عکس‌برداری کرد. با این قابلیت می‌توان از یک سوژه دو تصویر تهیه و بعد با هم ترکیب کرد تا کیفیت عکس افزایش پیدا کند و همین‌طور سوژه اصلی عکس از پس‌زمینه مجزا شود. 

قابلیت «Motion Photos» نیز امکان ایجاد کلیپ‌های ویدیویی ۳ ثانیه‌ای از عکس‌ها را فراهم می‌کند. این قابلیت همانند قابلیت «Live Photos» در گوشی‌های آیفون است. 

هر دو گوشی پیکسل ۲ به اندروید اوریو مجهز هستند و جک هدفون ندارند. روی این گوشی‌ها قابلیت‌های دیگری هم مانند صفحه‌نمایش «همیشه روشن» و لانچر جدید گوگل روی اندروید اوریو عرضه شده است. 

پیکسل ۲ ایکس‌ال در دو رنگ سفید و مشکی و با قیمت ۸۴۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابیتی عرضه می‌شود. پیکسل ۲ در سه رنگ سفید، مشکی و آبی و با قیمت ۶۴۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابیتی عرضه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا