گجت

چندراهی برق هوشمندی که با وای‌فای و دستورات صوتی کنترل می‌شود

برخی از شرکت‌ها برای خانه‌های هوشمند تجهیزات بسیار ساده و کاربردی عرضه می‌کنند.

شرکت Koogeek یک چندراهی برق (Power Strip) هوشمندی عرضه کرده است که می‌تواند مدیریت برق خانه و دستگاه‌های مختلف، مدیریت و کنترل از راه دور چراغ‌ها و روشنایی را برای شما خیلی ساده و جذاب کند.

جالب است این دستگاه از وای‌فای هم پشتیبانی می‌کند و با اپل HomeKit سازگاری دارد. چندین درگاه هم برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های امروزی دارد.

طرز کار Koogeek Smart Wi-Fi Power Strip به این گونه است که شما دستگاه‌های برقی یا مجموعه‌ای از چراغ‌های هوشمند و LED را به پریزهای برق این دستگاه متصل می‌کنید. 

مدیریت خانه با دستورهای صونی

یک اپلیکیشن برای این دستگاه عرضه شده که قابل نصب روی گوشی‌های آیفون است. با استفاده از این اپلیکیشن و وای‌فای، از راه دور می‌توانید هریک از پریزهای برق این چندراهی را خاموش و روشن کنید یا به آن برنامه‌ریزی بدهید.

مثلا در اتاق خود نشستید و خیلی ساده با کمک این اپلیکیشن، تمامی چراغ‌های خانه را خاموش می‌کنید یا برنامه‌ریزی می‌کنید تا صبح چراغ‌های کل خانه خاموش شوند و دوباره در هنگام غروب روشن شوند.

به خاطر پشتیبانی از قابلیت اپل HomeKit، امکان استفاده از Siri و دستورات صوتی نیز فراهم می‌شود. در اینجا دیگر نیاز ندارید که اسمارت‌فون خود را برداشته و قفل صفحه آن را باز کنید. کافی است در همان حالت درازکش دستور دهید تا مثلا تلویزیون خاموش شود یا چراغ‌های بخشی از خانه روشن بمانند.

قیمت Koogeek Smart Wi-Fi Power Strip گران است و برایتان ۶۰ دلار آب می‌خورد!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا