گجت

باتری بی‌سیمی که هیچ‌گاه تمام نمی‌شود!

شرکت Ossia در نمایشگاه CES 2018 از باتری قلمی AA رونمایی کرد که هیچ‌گاه شارژ آن به اتمام نمی‌رسد.

شرکت Ossia در سال‌های اخیر روی شارژ بی‌سیم و ارایه محصولات مرتبط با آن کار کرده است ولی امسال از باتری رونمایی کرد که دنیا را متعجب ساخت.

بازار باتری‌ها نسبت به گذشته بسیار متحول شده است و کمتر شاهد استفاده از باتری قلمی هستیم ولی هنوز بسیاری از اسبا‌ب‌بازی‌های کودکان، تجهیزات خانه‌های هوشمند، قفل‌ها و چراغ‌ها از این باتری‌ها استفاده می‌کنند.

باتری قلمی جدید که نام آن Forever Battery است؛ از فناوری‌های شارژ بی‌سیمی مانند Qi استفاده نمی‌کند و هوشمندتر از آن‌ها است.

انرژی بی‌سیم

این باتری را وقتی درون یک دستگاه قرار می‌دهید؛ تا هنگامی که در محیط اطراف و نزدیک یه Cota Tiles باشد؛ می‌تواند سرجای خودش و به طور بی‌سیم شارژ شود. Cota Tiles یک جور فرستنده بی‌سیم هستند که امواج رادیویی حامل انرژی را برای باتری Forever Battery ارسال می‌کنند.

این باتری از یک آنتن کوچک داخلی سود می‌برد که می‌تواند این امواج رادیوی را دریافت کرده و به باتری بدهد تا به انرژی الکتریکی برای شارژ تبدیل شوند.

این سیستم بسیار شبیه به وای‌فای عمل می‌کند. دستگاه‌های Cota Tiles می‌توانند در هر کجای خانه نصب شوند و تا محدوده ده متری خود را زیر پوشش امواج رادیویی ببرند. Cota Tiles نقش یک روتر بی‌سیم را در خانه بازی می‌کنند تا انرژی را برای باتری‌های مخصوص شرکت Ossia بفرستند.

طبیعی است که این باتری نمی‌تواند برای دستگاه‌های قدرتمند و نیازمند انرژی زیاد استفاده شود و یک باتری قلمی AA است. انرژی ارسال شده توسط امواج رادیویی بسیار کم است و فقط می‌تواند یک باتری AA را شارژ کند.

در عوض این باتری یک بار مصرف نیست و از نظر حفظ محیط‌زیست بسیار عالی برآورد شده است. نیازی به بازیافت ندارد و مشتریان نباید آن را از درون دستگاه خارج کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا