گجت

وقتی گوشی شما آنتن نمی‌دهد و به هیچ شبکه‌ای وصل نمی‌شوید؛ با این گجت کوچک برای دیگران پیام بفرستید

شاید شما هم این موقعیت را تجربه کرده باشید که در جایی گرفتار می‌شوید و هیچ امکان ارتباطی وجود ندارد.

گوشی موبایل شما آنتن نمی‌دهد و امکان تماس یا ارسال پیامک نیست. نمی‌توانید به یک شبکه وای‌فای یا ۴G متصل شوید و روشن کردن داده گوشی هیچ فایده‌ای ندارد. گوشی تلفن همراه به یک پخش‌کننده تبدیل می‌شود.

این وضعیت در مسافرت‌ها، سفرهای تفریحی و گردش‌گری، محل‌های کاری بیرون از شهر و اقامت در روستاها و مناطق جنگلی بیشتر رخ می‌دهد.

راه‌کار شما برای این موقع چیست؟ چگونه می‌خواهید یک تماس اضطراری بگیرید یا دیگران را از وضعیت خودتان مطلع کنید؟ چندین روش و راه‌کار وجود دارد. یکی از آن‌ها استفاده از گجت کوچک و کاربردی goTenna Mesh است.

وسیله‌ای برای گردش‌های گروهی

goTenna Mesh به اندازه یک حافظه فلش است و به راحتی حمل می‌شود یا با استفاده از گیره‌هایی می‌تواند به ساک و کوله شما آویزان شود. حتا می‌توانید به جاکلیدی‌تان وصل‌اش کنید.

اما کار goTenna Mesh چیست؟ این دستگاه با استفاده از بلوتوث و یک اپلیکیشن، می‌تواند امکان برقراری ارتباط را روی آنتن‌های رادیویی فراهم کند.

goTenna Mesh از طریق بلوتوث به گوشی شما وصل می‌شود و با کمک یک اپلیکیشن سعی می‌کند یک پیام متنی را روی باندهای رادیویی VHF ارسال کند. بنابراین؛ وقتی که نمی‌توانید با گوشی تماس بگیرید، این گجت کمک می‌کند از روش‌های دیگری ارتباط برقرار شود.

استفاده از goTenna Mesh هزینه‌‌ای برای شما ندارد چون از فرکانس‌ها و باندهای رادیویی استفاده می‌شود. اگر دیگر دوستان‌تان هم یک دستگاه goTenna Mesh داشته باشند؛ می‌توانید باهم یک شبکه مش راه‌اندازی کنید و در مکان‌هایی که هیچ‌گونه امکان ارتباطی وجود ندارد؛ با هم در تماس باشید و اطلاعاتی را میان یکدیگر تبادل کنید.

به علاوه، می‌توانید به طور آفلاین مکان خود را برای دوستان‌تان بفرستید یا برایشان پیام‌های متنی ارسال کنید. قیمت این گجت زیبا و کاربردی ۱۸۰ دلار است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا