گجت

نگاهی به مودم و امکانات ارتباطی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی اس ۹

دیشب، سامسونگ از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود رونمایی کرد. اسمارت‌فون‌های گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس در طراحی و اندازه شبیه به سری گلکسی اس ۸ هستند اما از سخت‌افزار به‌روز شده و دوربین جدید قدرتمندی سود می‌برد.

به علاوه، این گوشی‌ها به مودم ۴G LTE جدیدی مجهز شدند که سرعت بی‌نظیر ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه را روی شبکه‌های موبایل به نمایش می‌گذارد.

گوشی گلکسی اس ۹ با صفحه‌نمایشی ۵.۸ اینچی و گلکسی اس ۹ پلاس با نمایشگری ۶.۲ اینچی معرفی شدند. هر دو گوشی از صفحه‌نمایش خمیده سود می‌برند و پنل آن‌ها سوپر آمولد +Quad HD است.

سامسونگ برای این گوشی‌ها از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کرده است. این پردازنده به تازگی معرفی شده و قدرتمندترین پردازنده موبایل حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. فناوری ساخت این پردازنده ۱۰ نانومتری است و چهار هسته با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت ۱.۷ گیگاهرتز دارد.

اما حافظه رم گلکسی اس ۹ برابر ۴ گیگابایت و گلکسی اس ۹ پلاس برابر ۶ گیگابایت است. هر دو دستگاه هم فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی دارند. 

سامسونگ روی دوربین سری جدید گوشی‌های گلکسی اس خود بسیار کار کرده و برای اولین بار در دنیا قابلیت تغییر دیافراگم یا فیلم‌برداری در حرکت آهسته را به این دوربین‌ها افزوده است. قابلیت ساخت و استفاده از ایموجی‌های متحرک سفارشی و استفاده از دستیار هوشمند صوتی بیکسبی به همراه واقعیت افزوده، دیگر ویژگی‌های جدید این گوشی هستند.

مشخصات مودم گوشی‌های گلکسی اس ۹

سامسونگ همزمان که پردازنده مرکزی این گوشی‌ها را ارتقا بخشیده است؛ مودم LTE این گوشی‌ها نیز به نسل جدید به‌روزرسانی شده و اکنون شاهد استفاده از مودم LTE Cat.18 روی این پرچم‌دارهای جدید هستیم.

با این مودم حداکثر سرعت دانلود به مرز ۱.۲ گیگابیت می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود نیز ۳۷۵ مگابیت است.

در حقیقت، مودم Cat.18 از ۵ باند فرکانسی همزمان پشتیبانی می‌کند که روی هریک می‌توان سرعت دانلود ۲۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۷۵ مگابیت داشت. بنابراین، قابلیت تجمیع ۵ باند فرکانسی رادیویی روی این مودم امکان‌پذیر است. فعلا سریع‌ترین مودم LTE دنیا است.

به غیر از گوشی‌های جدید تازه معرفی شده گلکسی اس ۹، هواوی هم یک اسمارت‌فون با مودم LTE Cat.18 به نام میت ۱۰ پرو عرضه کرده است. این گوشی‌ها را می‌توان سریع‌ترین اسمارت‌فون‌های دنیا از نظر امکانات ارتباطی دانست.

این گوشی‌ها از MIMO 4×4 با مدولاسیون ۱۰۲۴QAM استفاده می‌کنند. مجهز به قابلیت VoLTE هستند و از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با MU-MIMO سود می‌برند. بلوتوس ۵، NFC و امکانات مبتنی بر مکان‌یابی مانند GPS دیگر امکانات رایج در گوشی‌های گلکسی اس ۹ هستند.

سامسونگ روی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی اس ۸ برای اولین بار از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و مودم LTE Cat.16 استفاده کرد که سرعت یک گیگابیتی به دست می‌داد. گلکسی اس ۸ اولین گوشی گیگابیتی دنیا لقب گرفت و اکنون دوباره به نظر می‌رسد گوشی‌های سری گلکسی اس ۹ این شرکت سردمدار و پیشگام سوییچ به مودم نسل جدید ۱.۲ گیگابیتی خواهند بود.

البته؛ سامسونگ در همه بازارها این گوشی مجهز به مودم LTE Cat.18 را عرضه نمی‌کند و در کشورهایی که شبکه‌های LTE با سرعت‌های پایین‌تری وجود دارد؛ ممکن است از مدل پردازنده اگزینوس خود استفاده کند که سرعت LTE کمتری دارد.

قیمت گوشی گلکسی اس ۹ برابر ۷۲۰ دلار و برای گلکسی اس ۹ پلاس حدود ۸۴۰ دلار اعلام شده است. پیش‌خرید این گوشی‌ها شروع شده و از ۲۵ اسفندماه وارد بازار می‌شوند.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا