گجت

لنوو تینک‌پد P72: پردازنده ۶ هسته‌ای و وای‌فای ۱.۷ گیگابیت برای سنگین‌ترین کارها

شرکت لنوو یک لپ‌تاپ جدید از سری تینک‌پد خود به نام ThinkPad P72 معرفی کرد.

این لپ‌تاپ در حالی که بسیار نازک و زیبا طراحی شده است ولی یک ورک‌استیشن و کامپیوتر همراه برای مهندسان و افرادی است که دایم در مسافرت‌های کاری هستند. خبر خوش اینکه روی این لپ‌تاپ یک کارت شبکه وای‌فای قدرتمند نیز نصب شده است.

روی این لپ‌تاپ می‌تواند از پردازنده‌های نسل هشتم Core i9 یا پردازنده‌های Xeon با شش هسته پردازشی استفاده کرد. حداکثر رم این دستگاه می‌تواند ۱۲۸ گیگابایت با ظرفیت ۶ ترابایت باشد. 

۶ ترابایت ظرفیت این لپ‌تاپ به صورت ۲ ترابایت درایو SSD یا HDD و ۴ ترابایت  NVMe است. 

صفحه‌نمایش تینک‌پد P72 برابر ۱۷.۳ اینچ از نوع IPS است. این صفحه‌نمایش دقت تصویر ۴K با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل است. کارت گرافیک این لپ‌تاپ هم انویدیا Quadro P5200 با ۱۶ گیگابایت حافظه رم GDDR5X است.

یک پردازنده گرافیکی ادغام شده UHD Graphics 620 نیز روی این دستگاه نصب شده است. پردازنده، رم، کارت گرافیک و صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ برای کارهای سنگین مهندسی و محاسباتی بسیار مناسب و قدرتمند نشان می‌دهد.

وای‌فای ۱.۷۳ گیگابیتی برای ورک‌استیشن جدید لنوو

امکانات ارتباطی این دستگاه ورک‌استیشن شامل ۲ درگاه USB Type-C و ۳ درگاه USB 3.1 Gen 1 Type-C به همراه HDMI 2.0، اترنت یک گیگابیت، حسگر اثر انگشت و بلوتوث ۵ است.

شرکت لنوو با آگاهی کامل از نیاز کاربر لپ‌تاپ ThinkPad P72 به یک ارتباطات بی‌سیم، از کارت شبکه Wireless AC-9560 استفاده کرده است. این کارت شبکه ۸۰۲.۱۱ac با MIMO 2×2 و سرعت حداکثر ۱.۷۳ گیگابیت است.

تینک‌پد P72 یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های دنیا در استفاده از وای‌فای سریع است چون روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱.۳ گیگابیتی عرضه می‌کند.

لپ‌تاپ‌های زیادی با وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac وارد بازار شده ولی عمدتا از سرعت‌های پایین‌تری روی هر دو شبکه بی‌سیم سود می‌برند. این لپ‌تاپ با چنین کارت شبکه‌ای خیلی راحت می‌تواند به روترهای بی‌سیم رده بالای امروزی متصل شده و از بالاترین سرعت و لینک ارتباطی بی‌سیم سود ببرد.

روی لپ‌تاپ P72 سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ پرو نصب شده ولی از سیستم‌عامل‌های لینوکس و ردهت نیز پشتیبانی می‌کند. 

قیمت این لپ‌تاپ از ۱۷۹۹ دلار آغاز می‌شود و مدل‌های دارای صفحه‌نمایش ۴K با پردازنده ۶ هسته‌ای و رم ۱۲۸ گیگبایتی بسیار گران‌تر هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا