گجت

با این آداپتور مک‌بوک پرو را به یک شبکه ۱۰ گیگابیت وصل کنید

شرکت OWC چندین محصول جدید معرفی کرد که آداپتور  Thunderbolt 3 10G Ethernet Adapter می‌تواند یک گجت پیشنهادی خوب برای اپل دوستان و کاربران مک‌بوک پرو و آی‌مک باشد.

همان‌طور که از نام این آداپتور مشخص است؛ می‌تواند درگاه تاندربولت ۳ را به یک درگاه اترنت ۱۰ گیگابیت تبدیل کند. یعنی به همین سادگی می‌توانید لپ‌تاپ مک‌بوک پرو را به یک شبکه ۱۰Gbps وصل کنید.

البته، این آداپتور از استانداردهای دیگر شبکه‌های Base-T نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند اترنت‌های ۵G و ۲.۵G و البته یک گیگابیت و پایین‌تر را روی دستگاه استفاده کنند.

این آداپتور طراحی و کارکردی بسیار ساده دارد. در یک طرف آن درگاه RJ45 با چراغ‌های LED قرار دارد که باید کابل شبکه روی آن سوار شود. در سوی دیگر آن یک کابل تاندربولت ۳ متصل است که به دستگاه‌های مک‌بوک پرو و آی‌مک متصل می‌شود.

آداپتوری برای اتصال به چندین نوع شبکه اترنت

کابل تاندربولت این آداپتور از نوع ۱۹.۶ اینچی است که می‌تواند هم دیتا و هم انرژی برق را منتقل کند. این کابل به طور کامل به آداپتور متصل شده و قابل جدا شدن نیست. این نوع طراحی می‌تواند یک عیب بزرگ باشد چون در صورتی که درگاه تاندربولت یا کابل دخل آداپتور خراب شود؛ باید کل دستگاه را تعویض کرد.

آداپتور Thunderbolt 3 10G Ethernet Adapter شرکت OWC اندازه‌ای ۴.۵ در ۳.۱ اینچ دارد و از ضخامتی ۱.۱ اینچ سود می‌برد. به راحتی قابل حمل یا مناسب برای قرارگیری روی میزکار و اتصال دستگاه‌های اپل به شبکه است. وزن این آداپتور حدود ۲۲۷ گرم است. 

این آداپتور علاوه بر مک او اس، از سیستم‌عامل ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ نسخه ۱۷۰۹ به بعد پشتیبانی می‌کند و نیازی به نصب با درایور نیست. به محض اینکه به دستگاه‌های مک‌بوک پرو یا آی‌مک متصل شود؛ به طور خودکار شناخته شده و آماده استفاده است.

در شرایطی که دسترسی به شبکه‌های ۱۰ گیگابیت یا خرید و نصب یک کارت شبکه ۱۰ گیگابیتی بسیار هزینه‌بر و دردسرساز خواهد بود؛ آداپتور Thunderbolt 3 10G Ethernet Adapter با قیمتی ۱۸۸ دلار در دسترس تا از سریع‌ترین شبکه‌های اترنت موجود بهره برد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا