گجت

آنر پلی: اسمارت‌فونی ارزان‌قیمت با سرعت اینترنت ۱.۲ گیگابیت

یکی از اسمارت‌فون‌هایی که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ معرفی شد؛ آنر پلی از برند زیرمجموعه هواوی است.

برند «آنر» اسمارت‌فون‌هایی ارزان‌قیمت ولی با مشخصات سخت‌افزاری، طراحی زیبا و منحصربه‌فرد دارد. کیفیت ساخت و کارایی گوشی‌های آنر خوب است ولی قیمت آن‌ها بهتر است. شما می‌توانید یک گوشی نسبتا رده بالا با ۲۰۰ الی ۴۰۰ دلار بخرید.

آنر پلی یک گوشی اصطلاحا مناسب برای گیمرها است ولی یک ویژگی خاص آن مورد توجه ما قرار می‌گیرد. آنر پلی از پردازنده کرین ۹۷۰ استفاده می‌کند که هم رده تراشه معروف اسنپدراگون ۸۴۵ است.

همان‌طور که می‌دانید اسنپ‌دراگون ۸۴۵ روی بهترین پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۸ از جمله سامسونگ گلکسی اس ۹ و نوت ۹ نصب شده است.

آنر پلی با تراشه کرین ۹۷۰ مجهز به مودم LTE Cat18 است که سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت را میسر می‌کند. بنابراین تصور کنید یک گوشی با قیمت حدود ۳۳۰ یورو خریداری کردید ولی سرعت اینترنتی برابر با بهترین گوشی‌های رده بالای دنیا دارد.

سرعت آپلود این اسمارت‌فون ۱۵۰ مگابیت است و از پهنای‌باند ۲۰ مگاهرتز در MIMO 2×2 سود می‌برد. این بهترین فرصت است یک گوشی با قیمت مناسب ولی بالاترین سرعت دنیا داشته باشیم.

آنر پلی از MIMO 4×4 روی شبکه‌های موبایل سود می‌برد و امکان تجمیع فرکانس ۴ باند رادیویی را فراهم می‌سازد. وای‌فای این گوشی میان‌رده بازار ولی زیبا و اقتصادی، ۸۰۲.۱۱ac است. بنابراین؛ می‌توانید از فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز هم سود ببرید.

سخت‌افزار رده بالا روی یک گوشی میان‌رده

آنر پلی علاوه بر پردازنده مرکزی کرین ۹۷۰، از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی سود می‌برد. مجهز به یک صفحه‌نمایش ۶.۳ اینچی IPS LCD با نسبت تصویر ۱۹:۹ و دقت تصویر ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ است.

باتری ۲۷۵۰ میلی‌آمپری، دوربین دوگانه عقبی با سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل و دو سیم‌کارت از دیگر مشخصات این گوشی زیبا هستند.

طراحی گوشی چشم‌نواز، بدون حاشیه با بریدگی صفحه‌نمایش است. روی این اسمارت‌فون اندروید ۸.۱ با رابط کاربری EMUI 8.2 هواوی نصب شده است. جک هدفون و درگاه USB 2.0 به همراه USB-C برای شارژ سریع هم در دسترس هستند.

همان‌طور که گفتیم آنر پلی یک گوشی مخصوص گیم و اولین گوشی چهار بعدی هواوی است که به‌زودی با قیمت ۳۳۰ دلار برای رم ۴ گیگابایتی وارد بازار می‌شود. امیدواریم هرچه زودتر این گوشی را با یک قیمت معقول و منصفانه در بازار ایران ببینیم و امکان خرید آن فراهم باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا