گجت

سرانجام گوشی‌های آیفون به مودم‌های Gigabit LTE مجهز شدند

شرکت اپل از سه مدل آیفون جدید به نام‌های XS و XS MAX و XR رونمایی کرد. 

یکی از ویژگی‌های جدید این آیفون‌ها، استفاده از مودم Gigabit LTE است که اجازه دسترسی به اینترنت با سرعت دانلود یک گیگابیت را روی شبکه‌های LTE می‌دهد. البته، رسیدن به این سرعت به کشورها و اپراتورهای مختلف وابسته است. 

هر سه مدل آیفون ۲۰۱۸ این شرکت به ویژگی Gigabit LTE با MIMO 4×4 به همراه وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac با MIMO 2×2 و بلوتوث ۵ مجهز شدند.

اپل روی این آیفون‌ها از تراشه فوق پیشرفته A12 استفاده کرده است که در دل خود یک مودم Gigabit LTE دارد. هنوز مشخص نیست این مودم ساخت کدام شرکت است و دقیقا چه مشخصاتی دارد ولی تا اینجای کار می‌تواند خبر بسیار بزرگی برای کاربران آیفون باشد.

حالا اینترنت یک گیگابیت روی آیفون

چون سامسونگ اولین بار روی گوشی‌های گلکسی اس ۸ خود مودم Gigabit LTE را ارایه کرد و پس از آن تمامی اسمارت‌فون‌های رده بالای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به این ویژگی مجهز شدند و می‌توانستند از اینترنت یک گیگابیتی پشتیبانی کنند.

اما اپل سال گذشته، آیفون X و آیفون‌های ۸ را با یک مودم ضعیف روانه بازار کرد که موجب شد کاربران و سایت‌ها به این شرکت خرده بگیرند و در تست‌های سرعت اینترنت از شرکت‌هایی مانند سامسونگ عقب بیفتد.

در حال حاضر، سریع‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار در سرعت اینترنت در مرز ۱.۲ گیگابیت هستند ولی هواوی پردازنده کرین ۹۸۰ را عرضه کرده که سرعتی ۱.۴ گیگابیت دارد.

ارتقای مودم آیفون‌های سری XS و همین‌طور آیفون XR به مودم Gigabit LTE می‌تواند در تجربه کاربری خریداران تاثیر بسیار زیادی بگذارد و اتفاق کوچکی نیست.

اپل در مراسم معرفی آیفون‌های جدید، خبر از عرضه iOS 12 هم در روزهای آتی داد. حتما سعی می‌کنیم اطلاعات بیشتری درباره این سیستم‌عامل و همین‌طور ویژگی‌های ارتباطی آیفون‌های جدید اپل برایتان گزارش کنیم و اگر ترفندها یا تست‌هایی منتشر شد؛ خواننده‌های سایت را بی‌خبر نگذاریم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا