گجت

هواوی میت ۲۰: سریع‌ترین اینترنت دنیا، سریع‌ترین وای‌فای دنیا

شرکت هواوی از اسمارت‌فون‌های رده بالای میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو رونمایی کرد. این شرکت یک فبلت هم به نام میت ۲۰ ایکس معرفی کرد که برای اولین بار در محصولات هواوی از قلم استایلوس استفاده می‌کند.

چندی پیش، خبری درباره پردازنده موبایل «کرین ۹۸۰» ساخت هواوی منتشر کردیم و گفتیم سریع‌ترین پردازنده موبایل دنیا از نظر LTE و وای‌فای است.

حالا، گوشی‌های سری میت ۲۰ هواوی به این پردازنده مجهز شدند تا شاهد اولین اسمارت‌فون‌های دنیا با سرعت اینترنت LTE برابر ۱.۴ گیگابیت و وای‌فای ۱.۷۳ گیگابیت باشیم. انقلاب بزرگی که در حوزه ارتباطات بی‌سیم و شبکه که به دست هواوی رخ داد.

کرین ۹۸۰ با فناوری ساخت ۷ نانومتری از مودم LTE Cat21 سود می‌برد که تا کنون سریع‌ترین مودم LTE جهان است. سرعت آپلود این پردازنده و اسمارت‌فون‌های مجهز به آن هم ۲۰۰ مگابیت است.

میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو با بهره‌گیری از پردازنده مرکزی کرین ۹۸۰ و تراشه وای‌فای Hi1103 به وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac نیز مجهز شدند. سرعت نهایی این شبکه بی‌سیم ۱.۷۳ گیگابیت بر ثانیه است که سهم فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت و سهم فرکانس ۵ گیگاهرتز حداکثر ۱.۳ گیگابیت بر ثانیه است.

در وای‌فای ۵ گیگاهرتز از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتزی پشتیبانی کرده و مبتنی بر MIMO 4×4 است.

برخورداری از چنین سرعت‌ها و مشخصاتی روی یک گوشی هوشمند برای کاربران غنیمت بزرگی است و در عمل نشان می‌دهد چقدر می‌تواند سرعت اینترنت و وای‌فای را افزایش دهد.

هوش مصنوعی بیشتر، دوربین بهتر، شارژ بی‌سیم

گوشی‌های جدید هواوی فقط در ارتباطات LTE و وای‌فای متمایز نیستند و در چندین ویژگی توانستند بهترین عملکرد را ارایه بدهند.

این گوشی‌ها به دو واحد پردازشی هوش مصنوعی مجهز شدند و در تمام عملکرد آن‌ها هوشمندی موج می‌زند. به شارژ بی‌سیم و باتری‌هایی بزرگ‌تر مجهز شدند. 

هواوی میت ۲۰ می‌تواند خودش یک پد شارژر برای گوشی‌های دیگر باشد. شارژرهای ۴۰ واتی کابلی و بی‌سیم ۱۵ واتی هواوی زودتر از آن‌چه که تصور کنید اسمارت‌فون‌های این شرکت را شارژ می‌کنند.

دوربین عقبی این گوشی‌ها سه‌گانه است و بهترین تصاویر با بالاترین کیفیت را ثبت می‌کنند. دوربین سلفی میت ۲۰ پرو قابلیت تشخیص چهره دارد.

اسکن سه بعدی اجسام و بعد زنده‌سازی آن‌ها در محیط‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، ساخت و استفاده از ایموجی‌های متحرک، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش و ده‌ها ویژگی دیگر همراه با پرچم‌دارهای جدید هواوی معرفی شده است که یقینا آن‌ها را جزو بهترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی سال قرار می‌دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    گوشیهایی که از cat9 یا cat 18 یا بالاتر برخوردارند سرعت اینترنتشان در ایران عملا بیشتر است یا تفاوتی با cat 4 یا ۶ ندارند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا