فناوریوای‌فای

لینک‌سیس یک اکستندر سه بانده پر قدرت برای بهبود وای‌فای خانه‌های هزار متری معرفی کرد

شرکت‌ها به سوی عرضه دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای سه بانده رو کردند.

پس از شرکت نت‌گیر که اکستندر وای‌فای  EX8000 Nighthawk X6S را در ماه آگوست با قیمت ۲۳۰ دلار عرضه کرد؛ نوبت به شرکت لینک‌سیس است که اکستندر پرچم‌دار خود را معرفی کند.

لینک‌سیس این محصول را RE9000 نامیده است. البته نام کامل این دستگاه RE9000 Max-Stream Tri-Band AC3000 Wi-Fi Range Extender است.

قیمت اکستندر سه بانده جدید لینک‌سیس ۱۷۰ دلار است و از امروز قابل پیش‌خرید است.

مشخصات RE9000

اما به سراغ مشخصات فنی دستگاه جدید لینک‌سیس برویم. این دستگاه برای توسعه و افزایش قدرت وای‌فای موجود در یک خانه یا ساختمان عرضه شده است. سه بانده است که یک باند روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و استاندارد ۸۰۲.۱۱n با MIMO 2×2 راه‌اندازی می‌شود. سرعت این باند ۴۰۰ مگابیت است.

باند دوم ۵ گیگاهرتزی، مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ac با MIMO 2×2 و روی پهنای‌باند پایین است. سرعت این باند ۸۶۷ مگابیت است.

باند سوم باز هم روی فرکانس ۵ گیگاهرتزی است اما با پهنای‌باند بالا و MIMO 4×4 که برای ارتباط‌های ویژه استفاده می‌شود. سرعت فرکانس سوم به مرز ۱۷۳۳ مگابیت می‌رسد. این دستگاه در مجموع اگر هر سه باند کاری آن فعال باشند؛ می‌تواند سرعت اسمی ۳۰۰۰ مگابیتی یا ۳ گیگابیتی به نمایش بگذارد.

این اکستندر همانند محصول نت‌گیر می‌تواند از یک لینک اختصاصی backhaul سود ببرد که میان اکستندر و روتر بی‌سیم  یا دستگاه‌های کلاینت دیگر برقرار می‌شود. 

این دستگاه تنها چهار درگاه LAN یک گیگابیتی دارد و دیگر از درگاه WAN و USB خبری نیست. البته، اغلب اوقات هم روی دستگاه‌های اکستندر نیازی به چنین درگاه‌هایی نداریم!

فناوری‌های RE9000

لینک‌سیس می‌گوید این دستگاه می‌تواند یک فضا به مساحت هزار متر مربع را پوشش بدهد. از فناوری MU-MIMO و Seamless Roaming سود می‌برد که Seamless Roaming می‌تواند به کلاینت‌ها کمک کند میان وای‌فای روتر و وای‌فای اکستندر، آن وای‌فای نزدیک‌تر و پرقدرت‌تر را انتخاب و متصل شود.

لینک‌سیس می‌گوید دستگاه RE9000 می‌تواند با هر روتر بی‌سیم یا اکسس‌پوینتی جفت شود و وای‌فای روی آن‌ها را تقویت کند. بنابراین؛ نیازی نیست که حتما این دستگاه را برای روترهای برند لینک‌سیس استفاده کرد.

هر دو فرکانس ۵ گیگاهرتز توسعه‌دهنده جدید لینک‌‌سیس از MU-MIMO و Beamforming سود می‌برند. فناوری دیگر استفاده شده روی این دستگاه، Spot Finder است که می‌تواند مکان  فاصله بهینه برای نصب اکستندر را تخمین زده و مشخص کند.

فریم‌ویر RE9000 به طور خودکار و دستی به‌روزرسانی می‌شود تا کاربر نیازی نداشته باشد؛ به طور دایم برای دریافت بسته‌های به‌روزرسانی فریم‌ویر به سایت سازنده آن سر بزند.

عرضه رسمی اکستندر RE9000 از ۲۳ نوامبر در سراسر جهان آغاز می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم به‌زودی و با ورود به سال ۲۰۱۸؛ شرکت‌های دیگر هم به سراغ عرضه دستگاه‌های اکستندر سه بانده و پرسرعت بروند.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا