وای‌فای

ایسوس روتر گیمینگ قدرتمندی با سرعت وای‌فای ۱۱ گیگابیت و درگاه‌های اترنت ۲.۵ گیگابیتی معرفی کرد

ایسوس در کنفرانس خبری محصولات گیمینگ سری ROG خود از چندین روتر بی‌سیم سری ۸۰۲.۱۱ax رونمایی کرد.

در میان روترهای جدید ایسوس، روتر بی‌سیم ROG Rapture GT-AX11000 اصطلاحا پرچم‌دار و شاخص است. این روتر با سرعت ۱۰۷۵۶ مگابیت، سریع‌ترین روتر بی‌سیم دنیا لقب می‌گیرد و برای استفاده در سیستم‌های گیمینگ، محاسبات در لبه شبکه و شبکه‌های بی‌سیم با ترافیک بالا مناسب است.

البته، پیش از این، دی‌لینک یک روتر با سرعت ۱۱ گیگابیت رونمایی کرده است و اکنون ایسوس هم صاحب یک روتر ۱۱ گیگابیتی شده است.

روتر GT-AX11000 که در رده محصولات با کلاس و رده بالای ROG ایسوس معرفی شده است؛ سه بانده بوده که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی حداکثر ۱۱۴۸ مگابیت و روی فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز سرعتی ۴۸۰۴ مگابیت به نمایش می‌گذارد.

یک فرکانس ۵ گیگاهرتز به طور اختصاصی برای دستگاه‌های گیمینگ قابل استفاده است تا پهنای‌باند و ترافیک با کمترین تاخیر و پینگ در بازی‌های آنلاین به دست بیاید.

در حالی که غالب روترهای حرفه‌ای و رده بالای جهان از درگاه‌های اترنت یک گیگابیتی سود می‌برند؛ روتر گیمینگ GT-AX11000 ایسوس از درگاه‌های اترنت ۲.۵Gbps سود می‌برد که امکان اتصال سریع‌تر روی کابل را فراهم می‌کند.

درگاه‌های با سرعت ۲.۵ گیگابیت ولی با کابل‌های اترنت معمولی به کاربران اجازه می‌دهد دستگاه‌های گیمینگ رده بالا یا دستگاه‌های ذخیره‌سازی NAS را با کابل و سرعت بالاتر به شبکه و روتر بی‌سیم متصل کنند.

به طور کلی، این روتر از یک درگاه LAN/WAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت، ۴ درگاه LAN با سرعت یک گیگابیت و دو درگاه USB 3.1 نسل اول سود می‌برد. روی این روتر پر قدرت و بی‌نظیر، ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش و ۱ گیگابایت حافظه رم DDR3 کار گذاشته شده است.

زمان تاخیر ۴ برابر پایین‌تر

همانند دیگر روترهای ایسوس، روتر GT-AX11000 نیز به ابزارهایی مانند تحلیل‌گر QoS ترافیک شبکه برای مدیریت خودکار دستگاه‌های شبکه و اولویت‌دهی به آن‌ها برای کارهایی مانند استریم ویدیو یا دانلود مجهز است.

روی این روتر کلید جدید Turbo Key عرضه شده است که اجازه می‌دهد کاربران به سادگی و با فشردن این کلید، روتر را به مود گیمینگ یا تقویت‌کننده ببرند.

ایسوس در مراسم رونمایی این روتر از فناوری به نام Game Boost نام برد که تاخیر و پینگ شبکه را برای مصارف گیمینگ بسیار پایین می‌آورد. ایسوس مدعی است زمان تاخیر این روتر ۴ برابر پایین‌تر از دستگاه‌های دیگر بازار است.

این روتر از ۸ آنتن خارجی سود می‌برد و مجهز به فناوری MU-MIMO است.

سعی می‌کنیم در روزهای بعدی و با انتشار مشخصات دقیق‌تری از این روتر؛ یک مطلب مفصل درباره‌اش روی سایت شبکه‌چی کار کنیم.

اما ایسوس در رویداد ROG امروز خود از روتر دیگری به نام AX6100 نیز رونمایی کرد که باز هم مجهز به استاندارد ۸۰۲.۱۱ax است اما دوبانده بوده و حداکثر سرعت آن به مرز ۶.۱ گیگابیت می‌رسد. این روتر یک محصول میان‌رده ایسوس محسوب می‌شود.

ایسوس قبلا روتر RT-AX88U را معرفی کرده بود ولی امروز دوباره نقبی به این روتر زد و مشخصات کامل‌تری ازش ارایه کرد.

قرار است هر سه روتر ۸۰۲.۱۱ax جدید ایسوس در فصل پاییز ۲۰۱۸ وارد بازار شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا