وای‌فای

اولین اکسس‌پوینت سازمانی ۸۰۲.۱۱ax دنیا در سپتامبر وارد بازار می‌شود

کوالکام با همکاری شرکت چینی New H3C می‌خواهند اولین دستگاه اکسس‌پوینت سازمانی و حرفه‌ای مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ax را در ماه سپتامبر وارد بازار کنند.

اکسس‌پوینت H3C WA6628 از نسخه پیش‌نویس استاندارد 802.11ax استفاده می‌کند و به پردازنده کوالکام IPQ8078 مجهز شده است. IPQ8078، اولین تراشه مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ax در دنیا است.

قرار است محصولات با تراشه‌های AX از ابتدای سال ۲۰۱۹ وارد بازار شوند و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای آن سال، انواع راه‌کارهای خانگی و سازمانی مبتنی بر استاندارد ۸۰۲.۱۱ax در دسترس کاربران باشند.

دستگاه WA6628 از ۱۲ کانال استریم برای انتقال اطلاعات روی سرورها و شبکه‌های با کاربر و ترافیک بالا سود می‌برد. این اکسس‌پوینت می‌تواند ۱۰۰ کاربر یا کلاینت را به طور همزمان به شبکه متصل و روی آن‌ها انتقال اطلاعات داشته باشد.

این اکسس‌پوینت روی شبکه‌های بی‌سیم گسترده شهری می‌تواند توان خروجی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه به نمایش بگذارد ولی حداکثر سرعت آن روی وای‌فای ۶ گیگابیت بر ثانیه است.

این دستگاه از درگاه‌های شبکه ۱ و ۱۰ گیگابیتی سود می‌برد و به طور توکار مجهز به ارتباطات بی‌سیم است. پیش‌بینی می‌شود اکسس‌پوینت WA6628 سرعتی سه برابری نسبت به اکسس‌پوینت‌های سازمانی مبتنی بر 11ac Wave 2 به نمایش بگذارد.

پردازنده IPQ8078 کوالکام با فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده است و از فناوری MU-MIMO 8×8 سود می‌برد تا بتواند پشتیبانی حجم ترافیکی بی‌سیم کاربران زیادی را داشته باشد. به علاوه، این پردازنده از مدولاسیون OFDMA و ویژگی‌هایی مانند زمان‌بندی و کنترل ترافیک بهره‌مند است.

چندین شرکت دیگر مانند ایسوس و دی‌لینک از روترهای بی‌سیم سری ۸۰۲.۱۱ax خود رونمایی کردند ولی تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار نمی‌شوند. استاندارد ۸۰۲.۱۱ax سرعتی چند برابری و محدوده پوشش‌دهی بسیار بیشتری را برای وای‌فای فراهم می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا