وای‌فای

روتر جدید مش وای‌فای آمپلی‌فای زیر دو دقیقه نصب می‌شود

AmpliFi یکی از شرکت‌های مطرح در بازار روترهای مش وای‌فای است.

این شرکت اولین روترهای مش وای‌فای خود را در سال ۲۰۱۶ عرضه کرد که اتفاقا روترهایی بسیار شیک و با کارایی بالا بودند و توانستند در بازار خوش بدرخشند.

حالا این شرکت از نسل دوم روترهای مش وای‌فای خود به نام  AmpliFi Instant whole-home Wi-Fi system رونمایی کرد که نسبت به نسل پیشین، کوچک‌تر و ساده‌تر شدند به‌طوری‌که می‌توان این روترها را در کمتر از ۲ دقیقه نصب کرد.

شرکت آمپلی‌فای می‌گوید بسته‌های دو تایی این روترها می‌تواند مساحتی نزدیک به ۳۷۵ مترمربع را زیر پوشش وای‌فای ببرد.

روترهای Instant با هدف راه‌اندازی سریع و بهبود وای‌فای طراحی شدند و برای کاربرانی مناسب هستند که اکنون یک روتر و اینترنت دارند ولی نقاط کور وای‌فای مانع از استفاده آن‌ها می‌شود.

این کاربران با خریدن روترهای Instant می‌توانند زیر دو دقیقه یک مساحت بزرگی را زیر پوشش وای‌فای و اینترنت ببرند. 

مناسب برای خانه‌ها و آپارتمان‌ها

روترهای Instant دوبانده هستند و از فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. دو درگاه اترنت یک گیگابیت دارند که یکی برای WAN و دیگری برای LAN است.

این درگاه‌ها اجازه می‌دهند یک مودم به روتر متصل و اینترنت روی کل شبکه مش وای‌فای به اشتراک‌ گذاشته شود. درگاه LAN هم برای اتصال دستگاه‌های دیگر با کابل شبکه به مش وای‌فای استفاه می‌شود.

آمپلی‌فای یک اپلیکیشن موبایل هم برای این روترها عرضه کرده است که ضمن ساده‌سازی فرآیند نصب، امکان مدیریت و انجام بسیاری از تنظیمات را از طریق گوشی‌های موبایل فراهم می‌سازد.

کنترل والدین، دسترسی از راه دور به شبکه و روتر، مدیریت اتصال‌ها و دستگاه‌ها، تعریف شبکه میهمان، ترافیک شبکه و تنظیمات جزیی دیگر در این اپلیکیشن میسر است.

روتر اصلی Instant آمپلی‌فایر با قیمت ۹۹ دلار وارد بازار می‌شود ولی اگر کاربران نیاز به یک نود یا MeshPoint هم داشته باشند؛ باید هزینه‌ای ۱۷۹ دلاری بپردازند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا