وای‌فای

روتر و دانگلی برای لذت بردن از زندگی بی‌سیم

یکی از گپ‌های بازار، نبود کارت شبکه و دانگل وای‌فای پرسرعت سازگار و قابل جفت با روترهای بی‌سیم نسل جدید است.

خرید یک روتر دو بانده پر سرعت ۸۰۲.۱۱ac برای تجربه وای‌فای نسل جدید کافی نیست و باید کارت شبکه متناسب با آن را هم داشته باشیم.

حالا اگر یک روتر بی‌سیم با رده بالاتر خریداری کنیم؛ پیدا کردن یک دانگل USB برای آن سخت‌تر خواهد شد.

دی‌لینک یک راه‌کار کامل برای بهره‌گیری کاربران از بالاترین سازگاری روترها و کارت شبکه عرضه کرده تا مشکل ناسازگاری دستگاه‌های وای‌فای را رفع کند.

روتر دی‌لینک DIR-879

دستگاه دی‌لینک EXO AC1900 یک روتر دوبانده نسل جدید با پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و درگاه‌های اترنت یک گیگابیت برای راه‌اندازی شبکه‌های بی‌سیم پرسرعت است.

این روتر در مجموع روی هر دو فرکانس سرعتی ۱۹۰۰ مگابیتی عرضه می‌کند که سهم فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۶۰۰ مگابیت (دو برابر یک روتر بی‌سیم استاندارد ۸۰۲.۱۱n) و در فرکانس ۵ گیگاهرتز حدود ۱۳۰۰ مگابیت (حتی بیشتر از یک روتر AC1200) است.

روترهای سری AC1900 جزو محبوب‌ترین روترهای بازار هستند چون روی هر دو فرکانس سرعتی فراتر از استاندارد می‌دهند و کاربران می‌توانند به راحتی بازی‌های آنلاین، استریم ویدیو، موزیک آنلاین و دیگر کارهای سنگین را روی شبکه بی‌سیم انجام دهند.

روتر دی‌لینک DIR-879 از چهار آنتن خارجی پر قدرت سود برده و به چهار درگاه اترنت یک گیگابیت و یک درگاه WAN مجهز شده است.

از امکانات برجسته این روتر می‌توان به فایروال نرم‌افزاری، کنترل والدین، شبکه میهمان، WPS و فناوری SmartBeam اشاره کرد. این فناوری اختصاصی شرکت دی‌لینک می‌تواند دستگاه‌های نیازمند به پهنای‌باند و کیفیت شبکه بالاتر را به طور خودکار شناسایی و یک لینک اختصاصی تضمین شده از نظر سرعت و تاخیر به آن‌ها اختصاص دهد.

شرکت دی‌لینک روتر DIR-879 را با طراحی زیبا و ترکیبی از رنگ‌های مشکی و نارنجی روانه بازار کرده است. طراحی موسوم به سفینه فضایی که شخصیت و ابهت خاصی به این دستگاه داده است و نشان از قدرت بالای آن در شبکه بی‌سیم دارد.

دانگل دی‌لینک DWA-192

برای بهره‌گیری از کارایی و سرعت کامل روتری مانند EXO AC1900 باید کارت شبکه یا دانگل وای‌فای AC1900 داشت. استفاده از دانگل‌های رده پایین‌تر باعث می‌شود سرعت مورد انتظار به دست نیاید و بخشی از سرعت و قدرت آنتن‌دهی از دست برود.

دی‌لینک با عرضه دانگل DWA-192 راه‌کار خود برای لذت بردن از بالاترین سرعت وای‌فای را کامل کرده است. دانگل DWA-192 به طور کامل با روتر DIR-879 جفت و سازگار شده و یک سیستم یکپارچه برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند.

این دانگل باز هم از طراحی جالب و عجیبی سود برده که در میان دانگل‌های وای‌فای بی‌نظیر است. آنتن‌های داخلی این دانگل در اطراف این کره نصب شدند تا در همه جهت‌ها قدرت گیرندگی امواج رادیویی بالایی داشته باشد.

همانند روتر EXO AC1900 روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز از سرعتی ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز از سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی پشتیبانی می‌کند و با رابط USB 3.0 می‌تواند به لپ‌تاپ یا کامپیوترهای رومیزی متصل شود.

از جدیدترین فناوری‌های وای‌فای و شبکه‌های بی‌سیم مانند بازی‌های آنلاین بدون لگ یا قطعی، استریم ویدیوهای HD و انتقال فایل‌های بزرگ سود می‌برد و یکی از بهترین و سریع‌ترین دانگل‌های USB وای‌فای در بازار محسوب می‌شود.

نصب و استفاده از دستگاه‌های EXO AC1900 و DWA-192 در یک خانه یا محیط کار می‌تواند بالاترین کارایی و بهره‌وری یک شبکه بی‌سیم را به ارمغان بیاورد و مشکل بزرگ عدم سازگاری و تطابق فناوری روترهای بی‌سیم با کارت شبکه یا دانگل را رفع نماید.

شرکت دی‌لینک ایران هر دو این دستگاه‌ها را وارد بازار ایران کرده است و با گارانتی شرکت آوانگ در سراسر کشور عرضه می‌شود.

* ابن مقاله برای ماهنامه شبکه شماره ۲۰۷ نوشته شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا