گجتوای‌فای

نمایشگاه CES 2019: قیمت و زمان عرضه روتر مش وای‌فای و بلندگوی الکسای Lyra Voice ایسوس مشخص شد

ایسوس Lyra Voice یک دستگاه جالب چندکاره است. یک روتر مش وای‌فای ولی با ظاهر و باطن یک بلندگوی هوشمند و دستیار صوتی الکسا است.

ایسوس این دستگاه جالب را چند ماه پیش معرفی کرد ولی در نمایشگاه CES 2019 به طور کامل رونمایی خواهد شد. گفته می‌شود مدل جدید چندین ویژگی جدید هم دارد از جمله اینکه نیازی به هاب مرکزی نیست و می‌تواند به طور مستقیم شبکه مش وای‌فای راه‌اندازی کند.

افزون بر این، قیمت، زمان عرضه و مشخصات جزیی دیگر آن نیز مشخص شده است.

ایسوس می‌گوید Lyra Voice به طور کامل از پلتفرم مش وای‌فای AiMesh پشتیبانی می‌کند. به این معنی که با دیگر دستگاه‌های مش وای‌فای ایسوس سازگار و قابل هماهنگی است.

روتر مش وای‌فای Lyra Voice در رده AC2600 و سه بانده است. در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۴۰۰ مگابیت و در هریک از فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز سرعتی ۸۶۷ مگابیتی به نمایش خواهد گذاشت. 

مجهز به MIMO 2×2 است و از درگاه اترنت LAN یا درگاه USB خبری نیست.

از ارتباطات بلوتوث پشتیبانی می‌کند و به گفته سخن‌گوی ایسوس، تراشه‌های صوتی و بلندگوی آن نیز ارتقا پیدا کرده است.

ایسوس می‌گوید این دستگاه ترکیبی و دو کاره از ماه آینده وارد بازار می‌شود و قیمت آن ۲۲۰ دلار خواهد بود. قیمت زیاد این دستگاه نشان می‌دهد کاملا یک بلندگوی هوشمند برای رقابت در بازار است.

چرا باید ایسوس Lyra Voice را بخریم؟

شاید مهم‌ترین نکته گفتنی، پاسخ به این سوال باشد که چه نیازی به خرید Lyra Voice با قیمت ۲۲۰ دلار است؟ 

شما اگر کاربری باشید که یک روتر مش وای‌فای و یک بلندگوی هوشمند نیاز دارید؛ برای هریک از این دستگاه‌ها باید حدود ۲۰۰ دلار هزینه کنید در حالی‌که ایسوس Lyra Voice هر دوی این‌ها با قیمتی ۲۲۰ دلار است.

ترکیب روتر بی‌سیم با بلندگوهای هوشمند می‌تواند تجربه کاربری تازه‌ای برای کاربران دهه سوم هزاره سوم باشد. از ظاهر و شکل شکیل این بلندگو هم غافل نشوید. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا