وای‌فای

نمایشگاه CES 2019: لینک‌سیس روتر Max Stream AC2200 را برای مرکز شبکه مش وای‌فای شما معرفی کرد

لینک‌سیس که این روزها در تملک شرکت بلکین است؛ روتر جدیدی از خانواده Max Stream معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی این روتر، سازگاری با سیستم مش وای‌فای Velop لینک‌سیس است.

روتر سه بانده MR8300 که MAX STREAM AC2200 نیز خوانده می‌شود؛ از نظر ظاهری بسیار شبیه به روتر معروف EA8300 این شرکت است اما از فریم‌ویر و سخت‌افزار متفاوتی سود می‌برد.

این روتر می‌تواند در مرکز یک سیستم مش وای‌فای قرار بگیرد و با استفاده از اپلیکیشن لینک‌سیس با نودهای Velop دیگر هماهنگ شود تا بالاترین سرعت و پوشش‌دهی وای‌فای را در یک ساختمان ایجاد کند.

یکی از مزایای این روتر؛ عدم نیاز به خرید روتر مش وای‌فای است. اگر شما یک نود Velop لینک‌سیس در خانه داشته باشید؛ می‌توانید روتر MR8300 را خرید و در سالن اصلی خانه نصب کنید و نود Velop را به اتاق‌ها منتقل کرده تا آن‌جا هم وای‌فای پر قدرتی دریافت کنید.

گران اما کاربردی

سرعت نهایی این روتر بی‌سیم به مرز ۲.۲ گیگابیت می‌رسد که سهم فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز حدود ۴۰۰ مگابیت و سهم هریک از فرکانس‌های ۵ گیگاهرتز برابر با ۸۷۶ مگابیت است.

لینک‌سیس اطلاعات زیادی درباره این روتر منتشر نکرده است ولی از تصاویر منتشر شده آن می‌توان فهمید به ۴ آنتن خارجی مجهز است و احتمالا از MU-MIMO و Beamforming سود می‌برد.

۴ درگاه شبکه اترنت یک گیگابیتی، ۱ درگاه WAN گیگابیتی و ۱ درگاه USB 3.0 نیز در تصاویر به عنوان امکانات ارتباطی این روتر مشاهده می‌شوند.

لینک‌سیس می‌گوید با استفاده از اپلیکیشن اندروید و iOS منتشر شده برای این روتر، با سادگی می‌توان این دستگاه را برای مصارف روتر مرکزی یا روتر مش وای‌فای پیکربندی و تنظیم کرد.

لینک‌سیس اعلام کرد به‌زودی روتر MR8300 با قیمت ۲۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. به نظر می‌رسد مانند همیشه؛ لینک‌سیس قیمت بالایی برای این روتر تعیین کرده است. 

روتر مش وای‌فای گوگل وای‌فای که یکی از بهترین روترهای مش وای‌فای در بازار است؛ قیمتی حدود ۱۳۰ دلار دارد. خرید دو عدد از روتر گوگل وای‌فای کمی بیشتر از قیمت یک روتر MR8300 می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا