وای‌فای

نمایشگاه CES 2019: ایسوس روتر ROG Rapture GT-AC2900 را برای کلاود گیمینگ معرفی کرد

گاهی اوقات خبرهای مهم نمایشگاه CES را باید از فروم‌ها و دالان‌های تاریک و پنهان اینترنت نخ‌کش کرد.

در حالی که داشتم دنبال اطلاعات بیشتری از روتر ایسوس وای‌فای ۶ جدید معرفی شده در این نمایشگاه می‌گشتم؛ در محصولات گیمینگ رده ROG این شرکت به روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC2900 رسیدم.

باز هم ایسوس و باز هم روتر گیمینگی با شکل عجیب و غریب و باز هم هیجان و بازی!

پس گیمرها به گوش باشند و آماده شوند تا دستی روی شبکه‌شان بکشند. شاید روتر AC5300 این شرکت را نتوانند خریداری کنند ولی حتما دست‌شان به GT-AC2900 می‌رسد.

یک روتر دو بانده و اولین روتری که برای برنامه NVIDIA GeForce NOW سفارشی‌سازی شده است. یعنی چه؟

یعنی این روتر می‌تواند برای بازی‌های گیمینگ مبتنی بر NVIDIA GeForce NOW بهترین پیشنهاد باشد تا بالاترین کیفیت شبکه به همراه کمترین تاخیر شبکه روی سرویس‌های کلاود گیمینگ به دست آید. 

این روتر می‌تواند چندین سطح اولویت‌بندی دسترسی به شبکه برای دستگاه‌ها تعریف کند و پهنای‌باندی سه برابر دستگاه‌های معمولی در اختیار پی‌سی‌های بازی قرار دهد.

جالب است این روتر زا فناوری Aura Sync و چراغ‌های LED رنگی در ۵ بخش خود سود می‌برد تا گیمرها بتوانند رنگ روتر را با پی‌سی و کیس ROG خود ست کنند.

مشخصات سخت‌افزاری

اما مشخصات سخت‌افزاری این روتر، سرعت ۷۵۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و سرعت ۲۱۶۷ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است.

از این سرعت‌ها متوجه می‌شویم به MIMO 4×4 مجهز شده است و البته از فناوری MU-MIMO پشتیبانی می‌کند. به علاوه، از فناوری Dynamic Frequency Selection یا اختصارا DFS سود می‌برد تا دستگاه‌های متصل شده به فرکانس ۵ گیگاهرتز همیشه روی بهترین باندهای رادیویی تنظیم شوند.

این روتر گیمینگ به ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه WAN مجهز شده است. این درگاه‌های یک گیگابیتی هستند و در کنار درگاه‌های USB 2.0 و USB 3.0 قرار می‌گیرند تا امکانات ارتباطی GT-AC2900 کامل شود.

ایسوس می‌گوید چندین قابلیت و ویژگی مخصوص گیمرها روی این روتر عرضه کرده است تا بتوانند کیفیت شبکه خود را بهبود دهند. آن‌ها می‌توانند بازی‌هایی با کیفیت ۱۰۸۰P و ۶۰ فریم در ثانیه را به خوبی روی وای‌فای بدون هیچ‌گونه تاخیری استریم کنند.

بسته‌های گیم را در ترافیک شبکه به طور خودکار شناسایی کرده و شتاب می‌دهد تا زودتر از دیگر بسته‌ها به مقصد برسند. به ابزارهایی مانند GPN مجهز شده است و کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ ROG این شرکت می‌توانند با کمک ابزار GameFirst در شبکه دنبال روترهای ROG باشند و به آن‌ها متصل شوند.

ایسوس می‌گوید روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC2900 به‌زودی وارد بازار می‌شود ولی هنوز قیمت آن مشخص نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا