وای‌فای

یک مودم روتر دو بانده ADSL/VDSL چینی با وای‌فای AC و گیت‌وی VoIP

جنس‌های چینی به عجیب و غریب بودن یا امکانات زیاد ولی قیمت پایین معروف‌اند.

حالا امروز می‌خواهیم مودم روتر چینی معرفی کنیم که هم امکانات زیادی دارد و هم قیمت آن بالا است و ارزان نیست!

به تازگی مودم روتر ADSL/VDSL نتیس DL4480V وارد بازار ایران شده است و به فروش می‌رسد. نتیس سیستم زیرمجموعه NETCORE Group و دفتر اصلی آن‌ها در شنزن چین است.

این شرکت در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده و در زمینه ارایه محصولات و راه‌کارهای شبکه برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها فعالیت می‌کند.

مودم روتر DL4480V چندین ویژگی متمایزکننده دارد و همین ویژگی‌ها باعث شدند در بازار ایران قیمتی یک میلیون و چهارصد هزار تومانی داشته باشد.

VDSL2 و VoIP

ویژگی اول این مودم، پشتیبانی از استانداردهای +ADSL2 و VDSL2 است. به این معنی که می‌توانید سریع‌ترین اینترنت xDSL در ایران را با این مودم تجربه کنید.

هم‌اکنون، می‌توانید از اتصال ADSL سود برده و در آینده‌ای نزدیک به VDSL کوچ کنید تا سرعت اینترنت به مرز ۵۰ مگابیت بر ثانیه برسد. البته، حداکثر سرعت اینترت قابل پشتیبانی توسط این مودم ۱۰۰ مگابیت است.

ویژگی دوم، پشتیبانی از استاندارد و پروتکل‌های VoIP است. این مودم برای تماس‌های صوتی و ارتباطات تلفنی روی بستر اینترنت سفارشی‌سازی شده است و دو درگاه RJ11 اختصاصی برای اتصال به خطوط تلفن دارد.

بیشتر بخوانید: ۷ روتر برتر مناسب VoIP در سال ۲۰۱۸

این ویژگی برای سازمان‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌های بزرگ بسیار پر اهمیت و کلیدی است. هر مودم روتری از VoIP پشتیبانی نمی‌کند یا نمی‌تواند مشخصات مورد نیاز استفاده از این سرویس را فراهم کرد.

وای‌فای AC و امکانات ارتباطی

ویژگی سوم، وای‌فای دو بانده و AC1200 این مودم روتر است. سرعت وای‌فای روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت است ولی در فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۹۰۰ مگابیت می‌رسد تا در مجموع سرعتی ۱۲۰۰ مگابیتی را شاهد باشیم.

پس، باید انتظار داشت اینترنت پرسرعت ورودی به این مودم، با سرعت خوبی روی وای‌فای در دسترس قرار گیرد. مودم نتیس DL4480V چهار آنتن داخلی با قدرت ۵ دسی‌بل دارد و از MIMO 4×4 سود می‌برد.

شاید جالب‌ترین ویژگی مودم روتر نتیس در امکانات ارتباطی باشد. یک درگاه RJ11 برای ارتباط xDSL، دو درگاه RJ11 برای تماس تلفنی و VoIP، چهار درگاه RJ45 هزار مگابیتی (یک گیگابیتی) Auto MDI/MDIX برای شبکه‌های اترنت و LAN، یک درگاه WAN گیگابیتی به همراه دو درگاه USB 2.0 پکیج کاملی از درگاه‌ها به شما می‌دهد تا آزادانه ظرفیت‌های شبکه خود را افزایش دهید.

کلیدهای پاور، ریست و WPS نیز در دسترس هستند و البته چراغ‌های LED متعددی که وضعیت ارتباطات و درگاه‌ها را گزارش خواهند کرد.

همراه با این مودم یک اسپلیتر VDSL نیز به شما داده خواهد شد. از پروتکل‌های امنیتی WPA2 Mixed و 802.1x پشتیبانی می‌کند و یک روتر ۴ پورت NAT است.

درباره کیفیت ساخت یا کارایی این محصول نمی‌توانیم نظری بدهیم تا از نزدیک آن را بررسی کنیم ولی سایت‌هایی مانند آمازون این مودم را فروخته و کاربران امتیازهای رضایت‌بخشی به آن دادند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا