ویدیو

تماشا کنید: ۵ روش ساده تعمیر کابل‌های دیتا

این روزها هرچه‌قدر هم از کابل‌ها فراری باشیم؛ باز هم چند کابل USB یا کابل هدفون و شبکه در دست و پای ما یا درون کیف و کشوی میزمان قرار دارد. 

کابل‌ها به مرور زمان خراب می‌شوند. روکش آن‌ها کنده می‌شود و اصطلاحا لخت می‌شوند. یا بر اثر کشیدگی و مصرف زیاد یا تا شدن‌های مکرر در دست و کیف ما شکسته می‌شوند. حتا ممکن است زخمی شوند و وسیله تیز خراشی روی آن‌ها انداخته باشد. 

کابلی که لخت شود یا شکسته و زخمی باشد؛ کیفیت خود را از دست می‌دهد و سرعت انتقال دیتا را پایین می‌آورد. یک روش، دور انداختن کابل و خرید یک کابل جدید است اما همیشه این امکان وجود ندارد و برخی کابل‌های شارژها یا کابل‌های شبکه گران‌قیمت هستند و نمونه اصلی‌شان در بازار یافت نمی‌شود. 

بنابراین؛ می‌توانید خیلی سریع و ساده با چند تکنیک و ابزارهایی که در هر خانه‌ای یافت می‌شوند؛ این کابل‌ها را تعمیر کنید. ویدیوی زیر به شما آموزش می‌دهد چگونه با ۵ روش ساده کابل‌های خراب شده خود را دوباره زنده کنید:

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا