فناوریوای‌فای

نگاهی به مودم ۴G LTE دی‌لینک DWR-932: هات‌اسپات خودت را داشته باش

برخی از مردم عادت دارند هرجایی رسیدند؛ به هات‌اسپات و اینترنت دیگران متصل شوند. مثلا، به هات‌اسپات هتل، کافی‌شاپ، کتاب‌فروشی و کتاب‌خانه، دانشگاه، مرکز خرید، فرودگاه و خلاصه هر کجا که هستند؛ دنبال هات‌اسپات رایگانی برای استفاده از اینترنت می‌گردند.

اما این روزها می‌توانید با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌توان برای خودتان یک هات‌اسپات و اینترنت همراه داشته باشید و حتی با دیگران یا دستگاه‌های دیگر خودتان به اشتراک بگذارید.

برای داشتن هات‌اسپات اختصاصی خودتان، کافی است یک مودم ۴G LTE مانند دی‌لینک DWR-932 خریداری کنید.

طراحی و مشخصات

دستگاه DWR-932 یک مودم ۳G/4G LTE است که از سیم‌کارت اینترنت پشتیبانی می‌کند. باید این سیم‌کارت را از یک اپراتور موبایل تهیه کرده و با خرید بسته اینترنت، روی مودم DWR-932 نصب کنید تا به اینترنت همراه متصل شوید.

در گام بعد، می‌توانید با ارتباطات وای‌فای، گوشی تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی و هر دستگاه دیگری دارای وای‌فای را به این هات‌اسپات و اینترنت متصل کنید.

این مودم در رده LTE Cat4 بوده و از حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و آپلود ۵۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند. دو آنتن داخلی برای وای‌فای و یک آنتن داخلی برای LTE دارد.

وای‌فای این مودم از سری N با پشتیبانی از استانداردهای ۸۰۲.۱۱n/b/g است که سرعتی ۳۰۰ مگابیتی به دست می‌دهد. با مودم دی‌لینک می‌تواند به باندهای رادیویی ۱، ۳، ۷، ۸ و ۲۰ در حوزه ارتباطات FDD-LTE متصل شد.

اپراتورهای موبایل ایران از این باندهای رادیویی پشتیبانی کرده و در نتیحه، کاربران ایرانی هیچ‌گونه مشکلی برای استفاده از اینترنت اپراتورهای موبایل ندارند.

یک مودم قابل حمل

یک باتری ۲ هزار میلی‌آمپرساعتی روی این دستگاه نصب شده است که حداکثر ۵ ساعت شارژ می‌دهد. اصولا، مودم DWR-932 یک مودم همراه و قابل حمل است چون وزن آن تنها ۹۵ گرم بوده و اندازه‌ای مناسب (۹۷ در ۶۰ در ۱۶.۴۷ میلی‌متر) برای جابه‌جایی دارد.

دو کلید پاور و WPS به همراه ۵ چراغ LED آبی رنگ برای نشان دادن وضعیت شبکه، آنتن‌دهی، وای‌فای، SMS و روشن بودن دستگاه دارد. در پایین مودم هم شیار میکرو USB برای شارژ باتری مودم مشاهده می‌شود.

این مودم از وضعیت منیتی بسیار مناسبی هم سود می‌برد. افزون بر اینکه از قابلیت WPS برای برقراری یک ارتباط ایزوله شده و کاملا امن میان مودم و دستگاه دیگری سود برده؛ مجهز به استاندارد رمزنگاری WPA2 با هر دو متد TKIP و AES است.

همین‌طور، یک فایروال داخلی و NAT روی فریم‌ویر آن سوار شده است تا از اجرای برخی حملات اینترنتی جلوگیری کند. مجموع این ویژگی‌ها و امکانات موجب می‌شوند یک هات‌اسپات شخصی همراه خودتان داشته باشید تا گوشی موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی را به آن متصل کرده و از اینترنت همراه ۴G LTE با سرعت بالا لذت ببرید.

هات‌اسپاتی فقط برای خودت

استفاده از مودم‌های ۴G LTE مانند دی‌لینک DWR-932 این مزیت بزرگ را دارند که از وای‌فای و اینترنتی امن و خصوصی استفاده می‌کنید.

وای‌فای عمومی و هات‌اسپات‌های رایگان، بالاترین تهدید و خطر برای حریم خصوصی و اطلاعات مالی و شخصی شما محسوب می‌شوند.

هر کجا و در هر لحظه‌ای که اراده می‌کنید؛ این مودم همراه می‌تواند شما را به اینترنت متصل کند بدون اینکه نگران هزاران دستگاه موبایل و لپ‌تاپ محیط اطراف‌تان باشید.

*این مطلب اولین بار در شماره ۲۱۴ ماهنامه شبکه منتشر شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا