اپلیکیشن

یک ابزار ساده و کوچک برای مانیتور و مدیریت لحظه‌ای ترافیک شبکه

مزایای ابزار SmartSniff می‌تواند شما را شگفت‌زده کند

برای مانیتورینگ ترافیک شبکه در ویندوز، ابزارهای معروف و قدرتمند زیادی داریم. شاید بسیاری از شما نام ابزار وایرشاک را شنیده باشید؛ ابزاری بسیار قدرتمند که هکرها برای شنود و مانیتور کامل و جزئی‌ترین بسته‌های اینترنت و شبکه استفاده می‌کنند.

بسیاری از کاربران عادی نمی‌توانند با ابزارهای مانیتورینگ شبکه‌ای مانند وایرشاک کار کنند؛ چگون بسیار سنگین و پیچیده هستند و نیاز به دانش فنی و آموزش و مهارت‌های خاص دارند.

اما ابزار SmartSniff یک نرم‌افزار ساده و کوچک مشاهده ترافیک لحظه‌ای شبکه است در سیستم‌عامل ویندوز است. با این برنامه می‌توانید جزئی‌ترین بسته‌های تبادلی میان کامپیوتر خود و سرورهای راه دور را مشاهده و بررسی کنید.

با برنامه SmartSniff می‌تواند ترافیک بسته‌ها، پورت‌ها و سرویس‌های مختلف را کپچر کرده و دریافت این بسته‌ها از چه مبدایی آمده و به چه مقصدی می‌روند.

نصب ساده؛ گزینه‌ها و فیلترهای زیاد

برای کار کردن با SmartSniff نیازی به هیچ دانش و آموزشی ندارید. یک کاربر ساده و عادی اینترنت می‌تواند پس از چند دقیقه، کاملا به این برنامه مسلط شود و در لحظه نمایی از ترافیک شبکه خود داشته باشد. این برنامه کاملا رایگان است و حتی نیازی به نصب آن ندارید؛ بلکه می‌توانید با نسخه پرتابل آن روی هر سیستمی کار کنید.

مزیت دیگر ابزار مانیتورینگ شبکه SmartSniff، نداشتن تبلیغات آزاردهنده است. کل حجم این ابزار ۱۳۴ کیلوبایت است و پس از دانلود، کافی است از حالت فشرده خارج شده و با آن شروع به کار کنید.

در SmartSniff می‌توانید انواع ورودی‌ها، پورت‌ها، آداپتورهای شبکه و سرویس‌ها را انتخاب کرده و ترافیک لحظه‌ای آن‌ها را رصد کنید. اجرای چند دقیقه این ابزار کافی است تا آگاهی کاملی بر ترافیک شبکه سرویس‌ها و برنامه‌های خود پیدا کنید.

شاید بسیاری از سرویس‌هایی که در حال تبادل داده هستند را نشناسید ولی با جست‌وجوی نام سرویس در اینترنت می‌توانید به برنامه یا پورت مورد نظر آن برسید.

گزینه‌ها و فیلترهای SmartSniff نیز به اندازه کافی دست شما را برای انتخاب ترافیک‌های خاص باز می‌گذارد. اگر این برنامه را نصب کردید؛ فقط به صفحه اصلی آن بسنده نکنید و سراغ تنظیمات و گزینه‌های گوناگون آن بروید تا بتوانید ترافیک کامل شبکه را پایش کنید. حتی می‌توانید درون یک بسته اینترنت یا شبکه را نیز مشاهده کرده و از محتویات تبادلی آن سر در آورید.

این برنامه آن‌قدر کوچک و سبک است که هیچ بار اضافه‌ای روی سیستم‌عامل ویندوز شما اضافه نمی‌کند ولی مزایای رقابتی دارد که از بسیاری نرم‌افزارهای قدرتمند و سنگین ماینتورینگ شبکه بهتر کار می‌کند.

برای دانلود اپلیکیشن SmartSniff می‌توانید به وب‌سایت این برنامه مراجعه کنید. در پایین صفحه، نسخه‌های مختلف از جمله نسخه قابل حمل و نسخه ۶۴ بیت برای ویندوز در دسترس هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
techradar

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    ممنون از مطالب اموزندتون.
    من بازی انلاین زیاد انجام میدم و با کامپیوترم ب نت گوشی وصل میشم هر از گاهی پینگ بازی میره بالا و لگ میشه بعد این ک خاموش روشن میکنم درست میشه فک میکنم برنامه های دیگری دانلود میکنن
    یه برنامه معرفی کنین ک فقط بشه کل اینترنت صرف بازی بشه ن برنامه های دیگ
    بتونم همشونو غیر فعال کنم.
    ممنون میشم اگر جواب بدین.

    1. سلام
      وقتی دارید با کامپیوتر به نت گوشی وصل می‌شوید؛ طبیعی است که اپلیکشن‌هایی روی گوشی شما باشند که نت را بخورند و اینترنت ضعیف شود. همین‌طور روی کامپیوتر هم اپ‌هایی هستند که پهنای‌باند نت را کم می‌کنند.
      بهتر است شما که دارید بازی می‌کنید؛ یک مودم سیم‌کارتی بخرید تا هم سرعت اینترنت بهتر و پایدارتری داشته باشید؛ هم پینگ شما پایین بیاید و هم دیگر مشکل خوردن اینترنت توسط اپ موبایل را نداشته باشید
      البته باید روی پی‌سی هم دنبال اپ‌هایی بگردید که پهنای‌باند اینترنت را مصرف می‌کنند و آن‌ها را هم ببندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا