راهنمای خرید

مقایسه قیمت بسته‌‌های اینترنت موبایل اپراتورهای مختلف در سال ۱۴۰۳

به‌صرفه‌ترین بسته اینترنت موبایل ایران در بازه‌های زمانی مختلف، متعلق به کدام اپراتور است؟

اگر دنبال ارزان ترین قیمت بسته اینترنت موبایل همراه اول یا ایرانسل هستید یا اصلا می‌خواهید بدانید کدام اپراتور، ارزان‌ترین تعرفه اینترنت موبایل را دارد؛ این مقاله برای شما نوشته شده و مقایسه‌ای میان قیمت‌های بسته اینترنت ۷ اپراتور موبایل ایران صورت داده است.

چرا مجبوریم اینترنت موبایل استفاده کنیم؟

اینترنت موبایل یا اینترنت سیم‌کارتی در همه جای دنیا به عنوان یک راه‌حل جایگزین و گرا‌ن‌قیمت برای اینترنت ثابت خانگی و وای‌فای محلی مطرح است.

در واقع ارائه طرح‌های نامحدود اینترنت کابلی در دنیا باعث شده است؛ در تمامی نقاط وای‌فای‌های رایگانی وجود داشته باشد که اگر کاربران دغدغه امنیت نداشته باشند، به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

اما در ایران مانند همیشه قضیه فرق می‌کند. در ایران اینترنت ثابت آنقدر عقب مانده است که حتی برای مصرف خانگی یک فرد هم جوابگو نیست چه برسد به اشتراک‌گذاری آن.

بیشتر بخوانید: قیمت و کد بسته اینترنت نامحدود همراه اول و ایرانسل (دی ۱۴۰۲)

در واقع عمده برتری اینترنت کابلی بر اینترنت سیم‌کارتی، سرعت بیشتر، تاخیر کمتر، قیمت ارزان‌تر و ارائه حجم نامحدود است که هیچکدام را در ایران نداریم.

البته با آمدن طرح اینترنت فیبر نوری خانگی امیدواریم این مشکلات حل شوند ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

همه این مشکلات اینترنت ثابت، باعث شده است که مردم روی به استفاده از اینترنت سیم‌کارتی حتی برای مصارف خانگی بیاورند.

انواع اینترنت سیم کارتی

همانطور که می‌دانید اینترنت سیم‌کارتی در ایران به دو دسته اینترنت ثابت سیم‌کارتی TD-LTE و اینترنت موبایل تقسیم‌بندی می‌شود.

البته این تقسیم بندی کاملا دلایل تجاری دارد و دلایل فنی منطقی ندارد.

اینترنت سیم‌کارتی ثابت بر پایه فناوری TD-LTE است که به دلیل باند فرکانسی خاص و محدودیتی که اپراتورها بر روی این نوع سیم‌کارت‌ها گذاشته‌اند؛ قابلیت استفاده بر روی اکثر گوشی‌ها را ندارد.

بسته‌های نوع TD-LTE غالبا ارزان‌تر هستند و مناسب استفاده بر روی مودم‌های خانگی سیم‌کارتی هستند. می‌توانید مقاسیه قیمت بسته‌های TD-LTE اپراتورهای مختلف را که در شبکه‌چی تهیه کرده‌ایم؛ بخوانید.

اما اگر قصد استفاده از اینترنت سیم‌کارتی روی موبایل دارید و یا به قابلیت‌های ۵G نیاز دارید، تنها راه شما خرید بسته‌های اینترنت از اپراتورهای تلفن همراه است.

در ایران ۳ اپراتور اصلی با زیر ساخت اختصاصی داریم که همراه‌اول، ایرانسل و رایتل هستند. باندهای استفاده شده اینترنت موبایل نیز باندهای ۱، ۳ و ۷ روی ۴G و باند N78 برای ۵G است.

معرفی اپراتورهای مجازی موبایل (ریسلر)

در سالیان اخیر، اپراتورهای زیادی موفق به دریافت پروانه اپراتور مجازی شدند. اپراتور مجازی به این معناست که این شرکت‌ها زیرساخت فیزیکی مانند دکل اختصاصی ندارند و از زیر ساخت فیزیکی اپراتور دیگری استفاده می‌کنند.

در واقع نقش اپراتور مجازی، تامین کننده پهنای‌باند شبکه و هسته شبکه ( در برخی اپراتورهای مجازی هسته شبکه هم متعلق به اپراتور مجازی نیست ) می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش انتقال حجم و بسته اینترنت به خط دیگر در اپراتورهای مختلف

اپراتورهای مجازی معروف ایران عبارتنداز:

شاتل موبایل

شاتل موبایل از زیر ساخت هر ۳ اپراتور فیزیکی کشور می‌تواند استفاده کند و امکانی به عنوان سیم‌کارت هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در هر موقعیت بهترین اپراتور میزبان را انتخاب می‌کند.

همچنین امکان جابجایی دستی بین اپراتور میزبان نیز با اپلیکیشن و کد دستوری فراهم است که امکان بسیار خوبی است.

بیشتر بخوانید: عرضه رسمی فناوری ۵G به مشترکین سیم‌کارت‌های شاتل موبایل آغاز شد

شاتل موبایل هسته اختصاصی خودش را دارد و پهنای باند شبکه‌اش را نیز خودش تامین می‌کند.

لوتوس تل

لوتوس‌تل متعلق به بانک پارسیان است و از زیرساخت همراه‌اول استفاده می‌کند. همچنین این اپراتور هسته اختصاصی خودش را نیز دارد.

سامانتل

این اپراتور متعلق به بانک سامان است. به‌صورت خودکار به شبکه رایتل وصل می‌شود ولی در برخی نقاط می‌توان با جستجوی شبکه دستی به همراه اول نیز متصل شد. متاسفانه در همه جا امکان اتصال به همراه اول برقرار نیست.

بزرگترین ضعف سامانتل این است که هسته اختصاصی شبکه ندارد و از هسته رایتل استفاده می‌کند. بنابراین سامانتل از همه جهات تا ۹۹ درصد به رایتل شبیه است.

آپتل

متعلق به آسان پرداخت است و از زیر ساخت همراه‌اول و ایرانسل استفاده می‌کند. همچنین این اپراتور هسته شبکه اختصاصی دارد. از بزرگترین مزایای این اپراتور، استفاده از زیرساخت یکی از اپراتورهای ترکیه است که اگر به این کشور زیاد سفر می‌کنید، حتما آپتل برای شما مناسب خواهد بود.

در دی ماه ۱۴۰۲ برخی از اپراتورهای موبایل در یک تبانی آشکار و نامه عجیب، درخواست افزایش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل را کردند که با وجود مخالفت‌های مردم و برخی مسئولان، بلاخره زور اپراتورها چربید و بسته‌ها گران شدند.

بنابراین تصمیم گرفتیم مقایسه‌ای بین تعرفه‌های جدید اپراتورها داشته باشیم تا بتوانیم بهترین و به‌صرفه‌ترین اپراتور کشور را انتخاب کنیم. با ما همراه باشید.

چند نکته درباره مقایسه قیمت بسته اینترنت موبایل

۱.مقایسه قیمت‌ها بین اپراتورهایی با پوشش سراسری در ایران از جمله همراه‌اول، ایرانسل، رایتل، شاتل‌موبایل، سامانتل، لوتوس تل و آپتل انجام شده است و به همین دلیل اپراتورهای محلی مانند آذرتل در مقایسه ذکر نشده‌اند.

همچنین قطعا برخی اپراتورهای کوچکتر وجود دارند که در مقایسه ما نیستند و اگر اپراتوری با تعرفه مناسب و پوشش مناسب می‌شناسید حتما برای مطالب بعدی یادآور شوید.

۲.برخی استثنائات وجود دارند که در جداول با علامت * مشخص شده اند.

*: اپراتور رایتل در کنار خرید برخی از بسته‌ها، یک بسته شبانه را به عنوان هدیه در نظر گرفته است (در جداول ما فقط حجم اصلی اشاره شده است و کنار قیمت بسته همراه با هدیه، یک ستاره گذاشته شده است ) که این هدایا را در سایت رایتل می توانید ببینید.

به‌طور مثال اگر بسته ۱۸ گیگ ۳ ماهه رایتل را به مبلغ ۸۹.۶۰۰ تومان خریداری نمایید، یک بسته هدیه به حجم ۱۲ گیگ برای ساعات ۲ تا ۷ صبح به شما هدیه داده خواهد شد.

**: اپراتور سامانتل نیز برای برخی از بسته‌های یک‌ماهه خود ویژگی جالب در نظر گرفته است که با خرید آن بسته، حجم شما ۲ برابر شارژ می‌شود. این بسته‌ها با علامت ستاره در جداول مشخص هستند.

همچنین اپراتور سامانتل در حرکتی بسیار خوب، در روز آدینه تمام بسته‌های خود را با ۴۰ درصد تخفیف عرضه می‌کند که امیدواریم این حرکت عالی ادامه داشته باشد.  طبیعی است که این تخفیفات نیز در جداول ذکر نشده‌اند.

***. اپراتور شاتل‌موبایل بسته‌های خاصی مانند تجمیع اینترنت ثابت و موبایل این شرکت را دارند که حساب خط ADSL و سیم کارت شما را همزمان شارژ می‌کند ( همگرایی اینترنت ثابت و همراه ) که در جداول ذکر نشده‌اند.

همچنین شاتل‌موبایل بسته‌های ترکیبی اینترنت، پیامک و مکالمه هم عرضه می‌کند که مورد بحث ما نیستند.

۳. اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بسته‌های ساعتی دارند که چون ۲۴ ساعته نیستند، مورد بررسی ما نخواهند بود. این بسته‌ها برای کسانی که دانلود زیادی دارند مناسب خواهد بود.

۴. در این مطلب فقط به مقایسه قیمت می‌پردازیم و کیفیت سرویس‌ها مورد بحث نیست. چه بسا که اپراتوری قیمت کمتری ارائه کند ولی با ارائه سرویس ضعیف و پرمحدودیت، هزینه‌های مالی و روانی جانبی بر کاربر خود تحمیل کند.

شناسایی چنین موضوعاتی بیشتر به مکان و تجربیات کاربران بستگی دارد و اگر تجربه‌ای از کار با هر اپراتور دارید، حتما در بخش نظرات بیان کنید تا برای دیگران مفید باشد.

بطور مثال در شهر بنده با اینکه تعرفه‌های رایتل و همچنین سامانتل بسیار مناسب هستند، ولی به دلیل هسته شبکه ضعیف رایتل، اینترنت این ۲ اپراتور عملا غیر قابل استفاده است.

۶.این مقایسه در بازه‌های زمانی یک‌ماهه، دو ماهه، سه‌ماهه، چهارماهه شش‌ماهه و همچنین یکساله بین تعرفه‌های موجود در وب‌سایت اپراتورها انجام خواهد شد.

۷. تمام قیمت‌های ذکر شده بدون محسابه مالیات بر ارزش افزوده هستند و ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده به قیمت بسته‌ها اضافه خواهد شد.

۸. در ستون هر اپراتور و در هر بازه‌زمانی، به‌صرفه‌ترین بسته اپراتور مذکور در بازه مشخص شده در جدول، به رنگ سبز در آمده است.

همچنین در آخر هر جدول، ردیفی قرار دارد که قیمت تقریبی هر گیگ اینترنت هر اپراتور در به‌صرفه‌ترین بسته بازه زمانی مذکور (باکس سبز رنگ جدول)، آورده شده است.

۹. اگر اختلافی در جداول ما و سایت اپراتورها دیدید، بدانید و آگاه باشید که سرعت تغییر بسته‌های اینترنتی ( بخوانید گران کردن ) اپراتورها از سرعت آماده سازی مقالات ما بیشتر شده است و ما واقعا بی تقصیر هستیم.

مثلا در طول نوشتن قیمت‌های TD-LTE، شرکت پیشگامان بسته ۱۰۰۰ گیگ خود را حذف کرد.

مقایسه قیمت بسته اینترنت موبایل یک ماهه

با وجود اینکه معمولا بسته‌های طولانی مدت به صرفه‌تر هستند، اما بسته‌های یک ماهه در میان کاربران موبایل از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

بسته‌های یک‌ماهه اپراتورهای موبایل
بسته‌های یک‌ماهه اپراتورهای موبایل

در نگاه اول شباهت بی‌نظیر بسته‌های اپراتورهای همراه‌اول و ایرانسل خیلی چیزها را نشان ‌می‌دهد.

اما از این دو اپراتور اصلی که بگذریم، به‌صرفه‌ترین بسته اینترنت موبایلی ۱ ماهه را اپراتورهای مجازی ارائه می‌دهند.

بسته ۵۰ گیگ ۱ ماهه لوتوس‌تل و بسته ۲۰ گیگ آپتل با قیمت گیگی ۳ هزارتومان، بسیار به صرفه عرضه شده‌اند.

همچنین نباید از سامانتل گذر کرد که این اپراتور نیز قیمت گیگی را در حالت عادی، تقریبا ۳ هزارتومان می‌فروشد و علاوه بر آن، بسته‌های ۲ برابر و همچنین ۴۰ درصد تخفیف روزهای آدینه را نیز دارد.

همراه‌اول و ایرانسل نیز هر گیگی را ۵.۴۰۰ تومان می‌فروشند که گران‌ترین در بین اپراتورهاست.

مقایسه قیمت بسته اینترنت موبایل دو ماهه

در بسته‌های ۲ ماهه نیز باز لوتوس‌تل می‌درخشد. ارائه بسته ۲۰ گیگ ۲ ماهه به قیمت ۶۱.۲۰۰ تومان بسیار مناسب است.

بسته‌های دو ماهه اپراتورهای موبایل
بسته‌های دو ماهه اپراتورهای موبایل

همچنین سامانتل هم در بازه ۶۰ روزه، گیگی را حدود ۳.۱۰۰ تومان عرضه می‌کند که با تخفیفات خاص این شرکت، ارزشمندتر نیز می‌شود.

دو اپراتور بزرگ کشور نیز بسته‌های خوبی در این بازه ندارند و جای تعجب و خوشحالی است که حداقل در این بازه زمانی بسته‌های متفاوتی را عرضه کرده‌اند.

مقایسه قیمت بسته‌های سه‌ماهه اپراتورهای موبایل

بسته‌های ۳ ماهه، میان‌مدت محسوب می‌شوند و طرفداران زیادی دارند.

بسته‌های سه‌ماهه اپراتورهای موبایل
بسته‌های سه‌ماهه اپراتورهای موبایل

همراه‌اول و ایرانسل در اینجا نیز همکاری تنگاتنگی داشته‌اند و هیچ بسته ۳ ماه‌ای عرضه نمی‌کنند.

آپتل در بازه ۹۰ روزه خودنمایی می‌کند و با بسته ۵۰ گیگ ۱۵۰ هزار تومانی و قیمت هر گیگ ۳ هزار تومان، در حالت عادی به‌صرفه‌ترین بسته ۳ ماهه کشور است.

اما لوتوستل باز هم عرض اندام می‌کند و بسته ۲۵ گیگ را ۷۵.۷۰۰ تومان می‌فروشد.

سامانتل نیز بسته ۱۸ گیگ ۵۵ هزار تومن دارد که اگر آدینه بخرید، مشمول ۴۰ درصد تخفیف می‌شود و در این حالت به‌صرفه‌ترین خواهد بود.

مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت چهار‌ماهه اپراتورهای موبایل

بسته‌های ۴ ماهه، حاصل همکاری تنگاتنگ همراه اول و ایرانسل هستند. گویی اینکه اصلا این ۲ شرکت در یک جلسه مشترک بسته‌های خود را تنظیم کرده‌اند و شرایط انحصار را هم به‌خوبی در نظر گرفته‌اند.

بسته‌های چهار‌ماهه اپراتورهای موبایل
بسته‌های چهار‌ماهه اپراتورهای موبایل

در حقیقت بازه ۴ ماهه یا ۱۲۰ روز، طولانی‌ترین بازه زمانی است که همراه‌اول و ایرانسل ارائه کرده‌اند.

بنابراین در این بازه زمانی بسته خوبی نداریم و فقط این ۲ اپراتور با گیگی حدود ۵.۵۶۰ تومان یک بسته مشترک ۱۵ گیگ ارائه داده‌اند.

مقایسه قیمت بسته‌های شش‌ماهه اپراتورهای موبایل

در بازه ۱۸۰روزه، لوتوستل یک بسته شاهکار با قیمت حدودی گیگی ۲.۹۰۰ تومان دارد که ۶۰ گیگ نیز حجم نیز دارد و یکی از به‌صرفه بسته‌های موبایل ایران است.

بسته‌های شش‌ماهه اپراتورهای موبایل
بسته‌های شش‌ماهه اپراتورهای موبایل

آپتل هم بسته ۱۸ گیگ را ۵۳ هزار تومان می‌فروشد که در بازه زمانی ۶ ماهه، برای کاربران کم مصرف بسیار مناسب است.

سامانتل نیز یک بسته ۳۶ گیگ دارد که قیمت مناسب ۱۱۰ هزارتومانی دارد. لازم به توضیح نیست که این بسته هم شامل تخفیف روز آدینه خواهد بود.

اگر کاربر شاتل موبایل هستید، در این بازه زمانی شاتل موبایل ۲۴ گیگ را ۱۰۵ هزار تومان می‌فروشند اما با شرطی عجیب که در هر ماه فقط ۴ گیگ استفاده کنید.

اگر مایل به استفاده از اپراتورهای مجازی نیستید، در بازه ۶ ماهه همراه‌اول و ایرانسل حق انتخابی به شما نمی‌دهند و تنها رایتل انتخاب شما خواهد بود که انصافا بسته ۵۵ گیگش قیمت خوبی هم دارد.

مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت موبایل یک‌ساله اپراتورهای موبایل

اگر در حال استفاده از اینترنت موبایلی روی مودم هستید؛ احتمالا بسته‌های ۱ ساله را خریداری می‌کنید. در واقع، خرید بسته‌های طولانی مدت تا مدت زیادی شما را اثرات احتمالی افزایش قیمت‌های احتمالی، مصون نگه می‌دارد.

بسته‌های یک‌ساله اپراتورهای موبایل
بسته‌های یک‌ساله اپراتورهای موبایل

دو اپراتور دوست و همکار ایرانسل و همراه‌اول که خیالشان از سهم بازارشان راحت است، لزومی به ارائه بسته ۱ ساله ندیده‌اند.

 همچنین در بازه ۱ ساله، شاتل هم با ۲ اپراتور اصلی همراه شده است و بسته‌ای ارائه نداده است.

اما رایتل بسته ۲۱۰ گیگ ۱ ساله را دارد که با قیمت تقریبی گیگی ۳.۱۸۰ تومان به‌صرفه محسوب می‌شود.

اما گل سر سبد تمام بسته‌های اینترنت موبایل ۱ ساله ایران، بسته ۱۵۰ گیگ ۱ ساله سامانتل است که با قیمت شرایط عادی هر گیگ ۲.۳۸۰ تومان، بسیار به صرفه است.

بعد از آن بسته ۲۰۰ گیگ لوتوس‌تل را داریم که با قیمت گیگی ۲.۸۵۰ تومان بسیار مناسب کاربران پرمصرف است.

آپتل نیز گیگی را ۳ هزارتومن در بازه ۱ ساله می‌فروشد و می‌توانید ۱۰۰ گیگ را ۳۰۰ هزارتومان بخرید.

به‌صرفه‌ترین بسته اینترنت موبایلی ایران کدام است؟

به‌صرفه‌ترین بسته اینترنت موبایلی کشور، بسته ۱ ساله ۱۵۰ گیگ اپراتور سامانتل است که با قیمت حدودی هر گیگ ۲.۳۸۰ تومان به فروش می‌رسد. همچنین فراموش نکنید که امکان استفاده از تخفیفات این شرکت نیز روی این بسته وجود دارد.

پس اگر مانند ببنده بدشانس نباشید و سامانتل در محل شما کیفیت خوبی داشته باشد، این بسته را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای تست اینکه ببینید سامانتل در محل شما چه وضعی دارد، می‌توانید از یک سیم‌کارت رایتل استفاده کنید زیرا دقیقا نتایج مشابهی را ثبت خواهند کرد. اگر رایتل در محلی خوب باشد، سامانتل نیز خوب خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کد اینترنت ساعتی ایرانسل، همراه اول، شاتل موبایل و رایتل

دومین بسته به‌صرفه نیز به یک اپراتور مجازی تعلق دارد. بسته ۱ ساله ۲۰۰ گیگ لوتوس تل با قیمت ۵۷۰.۰۰۰ تومان و گیگی حدود ۲.۸۵۰ تومان بسیار به‌صرفه است. از آنجایی که لوتوس‌تل از زیرساخت همراه‌اول استفاده می‌کند؛ آنتن‌دهی خوبی نیز خواهد داشت.

در رده سوم، آپتل قرار می گیرد. این اپراتور در بازه‌های زمانی مختلف بسته‌هایی دارد که قیمت هر گیگ ۳.۰۰۰ تومان در می‌آید. بطور مثال بازه ۳ ماه ۵۰ گیگ را ۱۵۰ هزارتومان می‌فروشد که بسیار مناسب است.

اگر به دنبال اپراتورهای اصلی هستید، بهترین تعرفه‌ها مربوط به رایتل است. بسته سالانه ۲۱۰ گیگ این شرکت با قیمت تقریبی هر گیگ ۳.۱۸۰ تومان به فروش می‌رسد که نسبت به همراه اول و ایرانسل که در ارزان‌ترین حالت هرگیگ را ۴.۸۵۰ تومان ( بسته ۱۰ گیگ ۲ ماهه ایرانسل ) می‌فروشند، بسیار مناسب است.

عملکرد خوب اپراتورهای مجازی و لزوم امکان ترابردپذیری برای آنها

 یکی از اهداف اپراتورهای مجازی بیشتر کردن رقابت در حوزه قیمت‌گذاری بوده است. به خوبی مشخص است که اپراتورهای مجازی با ارائه طرح‌های خلاقانه، توانسته‌اند سهمی از بازار را برای خود محیا نمایند.

سامانتل، لوتوس تل و آپتل بسته‌های بسیار به‌صرفه‌ای ارائه دادند و واقعا امیدواریم همین روند را ارائه دهند و وضعیت اقتصادی مردم را درک نمایند.

یکی از مهم‌ترین موانع برای کاربران در استفاده از اپراتورهای مجازی، مهم بودن شماره تلفن برای کاربران است.

بیشتر بخوانید: کد تمدید خودکار اینترنت همراه اول و ایرانسل + لغو تمدید خودکار

یکی از قابلیت‌های خوبی که به لطف رگولاتوری صورت گرفت امکان ترابردپذیری بین اپراتورها بود که به کاربران اجازه می‌داد با حفظ شماره، از امکانات اپراتورهای دیگر استفاده کنند.

اما تا جایی که می‌دانیم، این امکان فقط روی ۳ اپراتور اصلی یعنی همراه‌اول، ایرانسل و رایتل فعال است و هیچکدام از اپراتورهای مجازی امکان ترابرد را ندارند.

حال نمی‌دانیم این بخاطر مشکلات نرم‌افزاری اپراتورهای مجازی است یا کارشکنی‌های اپراتورهای اصلی مانع این اقدام شده‌اند. اما واقعا امیدواریم بزودی این امکان برای کابران فراهم شود.

جمع‌بندی مقایسه قیمت بسته اینترنت موبایل

اینکه در سال ۱۴۰۳ خیلی‌ها در ایران مجبوراند از اینترنت سیم‌کارتی به عنوان اینترنت ثابت استفاده کنند درد بزرگی است و جای بحث زیادی دارد.

ولی در چنین شرایطی که مردم مجبور به استفاده از این نوع اینترنت هستند، عملکرد بد ۲ اپراتور اصلی کشور در قیمت گذاری کاملا نمود بیشتری پیدا می‌کند.

در واقع همراه‌اول و ایرانسل رقابت سالم را کنار گذاشته‌اند و به صورت مشترک قیمت‌گذاری کرده‌اند و در این میان بطور کلی کاربران را فراموش کرده‌اند.

اما خوشبختانه عملکرد اپراتورهای مجازی فعلا مناسب بوده است و امیدواریم این روند قیمت‌گذاری رقابتی در این اپراتورها ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: کد اینترنت اضطراری ایرانسل و همراه اول + آموزش فعال سازی

امیدواریم رشد توسعه فیبر نوری در کشور ادامه پیدا کند و بزودی ما نیز مانند سایر مردمان دنیا از اینترنت سیم‌کارت فقط برای کارهای ضروری خارج از خانه استفاده کنیم. البته اینکه این امر مستلزم ارائه طرح‌های نامحدود نیز هست.

در این صورت فضای فرکانسی اپراتورها نیز آزادتر خواهد شد و سرعت‌های بالاتری در اینترنت سیم‌کارتی تجربه خواهد شد.

شما از چه اپراتوری استفاده می‌کنید؟ لطفا تجربیات گرانبهای خود را از اپراتورهای مختلف و قیمت بسته اینترنت موبایل با ذکر محل با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا ما و سایر مخاطبان شبکه‌چی از تجربیات شما از اپراتورهای مختلف بهره‌مند شویم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام. با ۴۰ درصد تخفیف روزهای جمعه در اصل به صرفه ترین بسته اینترنت، ۱۵۰ گیگ سامانتل ۱ ساله است و هر گیگ تقریبا ۱۵۰۰ تومان برای کاربر هزینه داره. نکته جالب گرانفروشی چند برابری اپراتورهای اصلی هست، در صورتی که همین اپراتورهای مجازی از آن‌ها سرویس میگیرند و بسته ها رو با قیمت ۱/۳ و ۱/۳ عرضه می‌کنند.

  2. من سیم کارت تمام اپراتور هارو به جز لوتوس تل را دارم . تو منطقه ای که هستم آپتل از همه بهتره و مزیتش سوییچ بین دو اپراتور ایرانسل و همراه اول هست . سامانتل هم قیمتهاش مثل آپتل مناسبه ولی بزرگترین عیبش هسته مرکزیش رایتل هست چون همینجور رایتل خیلی از مناطق انتن دهی خوبی نداره و سامانتل هم در این حالت به سختی میره رو دکل همراه اول . همچنین یکی از معایب سامانتل عدم امکان جابجایی دستی بین اپراتور ها هست . یعنی اگه تو اون منطقه رایتل و همراه اول باشه و رایتل انتن دهیش ضعیف باشه ، باز اولویت سیم کارت استفاده از دکل رایتل هست.با اپتل هچین مشکلی نداشتم و سرعتشم مناسبه و بسته های به صرفی هم داره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا