فناوری

علت کاهش شدید سرعت بسته اینترنت نامحدود همراه اول

کاربران زیادی از بسته شبانه همراه اول گله‌مند هستند و می‌گویند قابل استفاده نیست

بسته اینترنت نامحدود همراه اول نیز گران شد و از ۱۹۹۰۰ تومان به ۲۶۶۰۰ تومان افزایش قیمت ۳۴ درصدی داشت ولی حجم آستانه مصرف منصفانه آن همان ۱۰۰ گیگ باقی ماند.

بسته‌های اینترنت نامحدود همیشه محل مناقشه کاربران با اپراتورهای موبایل بودند. کاربران برای کاهش هزینه‌ها این بسته‌ها را دوست دارند و مشتری دائم آن هستند و اپراتورها برایشان صرفه اقتصادی ندارند و دوست دارند اصلا بسته اینترنت شبانه‌ای ندهد.

تا دو الی سه سال پیش، همراه اول و ایرانسل بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه متنوعی داشتند و واقعا این بسته‌ها برای دانلودهای زیاد کاربران یا مصارف بالای اینترنت در ساعت‌های خلوتی شب مناسب بودند. اما شروع ویروس کرونا و اشباع شبکه اپراتورها باعث شد کم‌کم بساط بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه برچیده شود.

در دوره‌ای هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، بسته‌های اینترنت نامحدود خود را حذف کرده و بعد با اعتراض و گله کاربران و پیگیری‌های وزارت ارتباطات، دوباره و به صورت محدود، چند بسته نامحدود ارائه دادند.

حالا، کاربران از سرعت بسیار پایین این بسته‌ها شکایت دارند و می‌گویند عملا نمی‌توان از این بسته‌ها استفاده کرد و دیگر ارزش خرید ندارند.

این کاربران معتقد هستند که همراه اول از روی عمد، سرعت و پهنای‌باند بسته‌های اینترنت نامحدود را کاهش می‌دهد تا کاربران نتوانند با آن‌ها دانلود کنند.

اینترنت نامحدود شبانه

نظرات کاربران درباره اینترنت نامحدود همراه اول

حمید روی سایت شبکه‌چی کامنت گذاشته که:

«کسی نمیدونه چرا اینترنت شبانه همراه اول سرعتش انقدر اومده پایین از ۱شب تا صب ۱گیگ هم دانلود نمیتونه بکنه»

مهدی، از دیگر کاربران و خواننده‌های سایت شبکه‌چی نیز می‌گوید:

«اینترنت نامحدود من سرعتش در کمتر از ۴ یا ۵ روز به زیر ۵۰۰ کیلوبایت رسید، در حالی که شاید اصلا ۱۰ یا ۱۵ گیگ هم استفاده نکرده باشم” تازه بعدش برای سیمکارت دومم هم گرفتم ولی اونم بعد از ۴ روز سرعتش خیلی کم شد.»

کاربر دیگری به نام علی می‌نویسد:

«سرعت بسته نامحدود شبانه همراه اول به شدت پایین اومده و نمیشه چیزی دانلود کرد.متاسفانه سرعت نهایت ۲۰۰ کیلوبایت هست.دوستان سرعت بسته نامحدود شما چقدر هست؟»

همان‌طور که مشاهده می‌شود؛ بیشتر این گزارش‌ها مربوط به بسته اینترنت نامحدود شبانه همراه اول است. همراه اول فقط یک بسته اینترنت نامحدود شبانه یک ماهه از ساعت ۱ بامداد الی ۱۱ صبح به قیمت ۱۹۹۰۰ تومان دارد.

بیشتر بخوانید: کد اینترنت ساعتی ایرانسل، همراه اول، شاتل موبایل و رایتل

گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد که همراه اول سرعت این بسته‌ها را کاهش داده تا خریداران این بسته نهایتا بتوانند به اینترنت وصل شده و یک وب‌سایت را باز کنند و دیگر خبری از دانلودهای زیاد یا مصرف اینترنت بالا روی اینترنت ۴G نباشد.

ایرانسل هم فقط یک بسته اینترنت نامحدود روزانه از ۲ الی ۷ صبح دارد به قیمت ۸۰۰ تومان دارد که باز هم در بیشتر اوقات، کاربران از سرعت آن راضی نبوده و عملا بدون استفاده است.

علت کاهش سرعت بسته شبانه همراه اول

در اوایلی که همراه اول بسته نامحدود ۳۰ روزه را عرضه کرد؛ هیچ توضیحی درباره حجم بسته و مصرف منصفانه نداده و همه کاربران تصور می‌کردند مشابه بسته‌های نامحدود سال‌های پیش است که صدها گیگ دانلود شبانه داشتند.

اینترنت نامحدود همراه اول

اما کم کم صدای اعتراض کاربران به خاطر کندی بسته اینترنت نامحدود و کاهش سرعت ملموس پس از یک مقدار مصرف، بلند شد و همه در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها گزارش دادند که همراه اول پس از مصرف یک مقدار حجم، سرعت بسته را کاهش می‌دهد.

نهایتا همراه اول مجبور شد در توضیحات بسته اینترنت شبانه بنویسد: «دارای سیاست مصرف منصفانه و اعمال محدودیت سرعت برای مصارف بالاتر از ۱۰۰ گیگابایت».

به این معنی که پس از مصرف ۱۰۰ گیگابایت، سرعت بسته کاهش پیدا می‌کند و به زیر ۱ مگابیت می‌رسد. بسیاری از کاربران می‌گویند سرعت بسته در حدود ۵۰۰ کیلوبایت می‌شود.

تلاش برخی کاربران برای دور زدن محدودیت حجم و سرعت به اشکال مختلف مانند تغییر IMIE گوشی یا خرید اکانت‌های نیم بها و استفاده از ربات‌های تلگرام نیز در بیشتر روش‌ها با شکست روبرو شده است یا پیچیدگی‌های بسیار زیادی نیاز دارد تا موفق شوید با سرعت بالا و در حجم افزون بر ۱۰۰ گیگابایت از این بسته اینترنت استفاده کنید.

آیا فقط پس از عبور از مصرف منصفانه، سرعت اینترنت نامحدود کاهش پیدا می‌کند؟

بسیاری از کاربرانی که به طور مداوم و ماه‌های متمادی از بسته شبانه همراه اول استفاده کردند؛ می‌گویند لزوما پس از مصرف ۱۰۰ گیگ، سرعت کاهش پیدا نمی‌کند.

یکی از کاربران می‌گوید پس از مصرف ۵۰ الی ۶۰ گیگ؛ سرعت شما روی ۸۰۰ کیلوبایت یا ۵۰۰ کیلوبایت محدود می‌شود. برخی دیگر از کاربران می‌گویند پس از مصرف ۶۰ گیگ روی سرعت ۱ مگابیت قفل می‌شوید.

برخی از کارشناسان اینترنت می‌گویند ۱۰۰ گیگابایت همراه اول برای مصارف داخلی است و در حقیقت ۵۰ گیگابایت اینترنت بین‌الملل است.

چیزی که مشخص است؛ بسته شبانه نامحدود همراه اول، واقعا یک بسته نامحدود نیست و همراه اول به دلایل مختلف، محدودیت‌های حجمی و سرعتی روی آن اعمال کرده است.

اینترنت جایگزین بسته‌های نامحدود شبانه چیست؟

عدم توسعه شبکه‌های ثابت در چند سال اخیر، خیل عظیمی از کاربران اینترنت را به سوی اینترنت موبایل و اپراتورهای موبایل همراه اول و ایرانسل سوق داده است و باعث شده شبکه ترافیک این اپراتورها اشباع شود و همیشه با مشکل سرعت روبرو باشند.

از سوی دیگر، تعرفه‌های اینترنت موبایل در سال‌های اخیر افزایش نیافته و برای اپراتورها اصلا فروش بسته اینترنت نامحدود شبانه به صرفه نیست و ترجیح می‌دهند کاربر بسته‌های اینترنت روزانه با قیمت بالاتر را خریداری کند تا بخشی از هزینه‌های آن‌ها جبران شود.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین بسته اینترنت همراه اپراتورهای مختلف + کد دستوری خرید بسته

ما در سایت شبکه‌چی بارها پیشنهاد دادیم اگر یک اینترنت ارزان برای دانلودهای شبانه می‌خواهید؛ بهتر است به جای خرید بسته اینترنت نامحدود شبانه، اینترنت TD-LTE را امتحان کنید. سرعت اینترنت TD-LTE بسیار بهتر از بسته‌های اینترنت نامحدود شبانه و اینترنت ADSL است.

اپراتورهای TD-LTE برخلاف بسته‌های اینترنت روزانه ۴G، بسته‌ها و حجم‌های بالایی عرضه می‌کنند و قیمت این بسته‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

شما در اینترنت TD-LTE می‌توانید با سرعت از ۱۰ مگابیت تا ۳۰ و حتی ۴۰ مگابیت، دانلود داشته باشید و نسبت به شبکه ۴G خلوت‌تر و دارای ترافیک بهتری است.

جالب‌تر اینکه برخی از شرکت‌های اینترنتی اقدام به ارائه اینترنت نامحدود TDLTE کردند که یک حجم دانلود بی‌پایان به شما می‌دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫92 دیدگاه ها

  1. اتفاقا برای من هم اتفاق افتاده. سرعت دانلودم به ۲ مگابیت کاهش پیدا کردهو عملا نمیصرفه زمان و انرژی زیادی رو برای دانلود با این اینترنت هدر بدم

    1. دوستان برای من هم سرعت دانلود شبانه کاهش داشته.
      و دقیقا سرعت دانلود خارج از کشور رو به ۲ مگابیت (۲۵۶ کیلوبایت) محدود کردند.
      ولی سرعت دانلود داخلی رو مخدود نکردن.
      واقعا جای تاسف داره که همراه اول به هیچ وجه حقوق مصرف‌کننده براش مهم نیست.

      1. برای من این چند مدت عالی بود ولی دو سه روزه که سرعتش بیشتر از ۲۰۰ کیلوبایت نمیره واسه دانلود
        ولی واسه سایتای خودشون مثلا اپ تی وی خیلی عالی و پر سرعت دانلود میشه

        1. درود به همگی
          بله متأسفانه برای من هم همین مشکل رو داره سرعت نت من قبل از اینترنت نامحدود ۱۰ مگابایت هست ولی ساعت ۱ شب میشه
          سرعت به ۲۵۶ کیلوبایت میرسه
          و این واقعاً عجیبه و قابل تحمل نیست !
          اگه همراه اول این پیام رو میخونه لطفاً پیگیری کنه

    2. با توجه با صحبتی که با دوستانم داشتم انگار حجم رو به ۱۰۰ گیگ محدود کردن
      لطفا اگر امکان دارد این موضوع را پیگیری کرده و رسانه ای کنید. الان خیلی از کاربران اطلاع ندارند و بسته های شبانه را مجددا شارژ می‌کنند و متضرر می‌شوند
      Jan 11
      حجم منصفانه اینترنت بین الملل نامحدود شبانه #همراه_اول به مقدار زیادی کاهش پیدا کرده و عملا بعد از حجم مشخصی دانلود، سرعت روی ۲Mbps قفل میشود. واقعا متاسفم برای این اپراتور که اینطووری با مشتری ها برخورد میکنه. فقط اینترنت رو محدودتر کردید

      1. سلام وقت بخیر برادر دیروز دوباره نامحدود گذاشتم الان دارم بازی فورزا از استیم دانلود میکنم الان سرعتش ۵ مگ هست ! یعنی درستش کردن ولی فقط به جای ۴۵۰ گیگ فقط ۱۰۰ گیگ شد باز مشکلی نیست دیگه نامحدود حساب نمیکنیم ۱۰۰ گیگ حساب میکنیم.

    3. کاملا درسته
      سرور های داخلی محدودیت ندارن ولی هر سرور ک خارجی باشه، سرعت روی ۲۵۶ کیلوبایت قفل شده
      من که خطمو عوض میکنم با این کارشون

        1. لعنت به همراه اول. به ۱۰۰ گیگ نزدیک شد سرعت رو ۲۰۰ کیلوبایت کاهش داده. هیچ جای دنیا به غیر کره شمالی که اونا اصن اینترنت خارجی ندارن، مثل این لعنتیا نیستن. جهان رو به پیشرفته، چین و ژاپن دارن سرعت های ۳۰۰ گیگ در ثانیه رو تست میکنن، بعد واسه ما میگه ۱۰۰ گیگ خیلیه، سرعت ۲۰۰ کیلوبایت. ببخشیدا خاک تو سرمون با این زندگی کردنمون 🙆 الان که فکر می‌کنم اون زنه تو تلوزیون حق داشت که گفت، هرکی دوست نداره میتونه بره، اینجا همینه 🤦

        1. سلام خدمت آقای محمدی زاده ی عزیز

          من دو سه ساله از این بسته استفاده میکنم
          به روز بیستم ماه که میرسه سرعت دانلود به ۹۰۰-۸۰۰ کیلوبایت میرسه

          مثلا طی ۶-۷ ماه اخیر با اینکه من حدود ۵۰-۶۰ گیگ دانلود داشتم ینی در هر صورت تا ۱۰۰ گیگ خیلی فاصله داشته داشته
          (مصرف منصفانه بسته ۱۰۰ گیگ بین الملل هست)

          با گذشت ۱۵-۲۰ روز از زمان این بسته سرعت به شدت محدود میشه
          هر ماه به اپراتور همراه اول تماس میگیرم ولی جواب چرت و پرت تحویلم میدن و میگن نه محدود نیست و مشکل مال سرور سایتی هست که استفاده میکنین!!!
          در صورتی که اصصصلا اینجور نیس

          مثلا حین دانلود فیلم به محضی که ساعت ۱۱ صبح میشه و از بسته ی عادی همراه اولم استفاده میکنم سرعت به ۱۵ مگابایت میرسه در صورتی که یک دقیقه قبل
          (روی بسته ی نا محدود) سرعت روی ۸۰۰ کیلوبایت بود!
          خیلی زوره g4/5 باشه و روی ۱ مگابایت قفل باشه
          دوستان اگه کس دیگه هم تجربه داره بگه
          اطلاع رسانی کنین لطفا
          برسه به دست دوستان دزد همراه اول!

          1. کاملا با حرفت موافقم منم دقیقا همین شکلیه
            شبکه ۴/۵ G هست بلافاصله بعد اتمام ساعت شبانه وقتی که میره روی بسته معمولیم سرعت فوق العاده زیاد میشه و تا ۱۰ مگابایت دانلود می‌کنه در صورتی که هیچ کار خاصی نکردم و سرور همون سروره
            نزدیک ۵۰ گیگابایت بین اللمل دانلود کنی سرعتت محدود میشه به یک مگابایت

    4. وای دو مگ که خوووبه….من چهارروزه خریدم هنوز یه فیلم نتونستم بگیرم باهاش…۵۹کیلوبایت بر ثانیه اس-_-
      بیخیالش شدم کلا

      1. ببینین من چهار روز گرفتم کلن ۲۰ کیلو بایت بیشتر نمیشه کمترم نمیشه ولی دو روز اول سرعتش ۱۵ مگ بود،این چی بود باوا ایش!!

    5. من الان ۲ هفتس شب ساعت ۱ میزنم وارزون دان شه ساعت ۱۱ میبینم کلن ۱ گیگ دان شده الان بعدها ۲ هفته کلن ۲۰ گیگش دان شده -_-

      1. اعتراض در ایران معنایی نداره باید عمل کرد ، همه باهم یک هفته اینترنت نخریم اینا با شکشت مواجه میشن مجبور میشن با قیمت پایین و کیفیت خوب بفروشن

  2. این مطلب کاملا صحیح هست. من توی استان بوشهر زندگی میکنم و ۲ روزه اینترنت شبانه سرعتش به زیر ۵۰۰ کیلوبایت کاهش یافته.
    من شب اول خیلی گیج شدم و شب دوم اطمینان پیدا کردم از این مساله.
    باعث تاسفه که شفافیتی وجود نداره و هنگام تماس با پشتیبانی فنی نقض و انکار میکنند.

  3. متاسفانه این مطلب درسته، البته من این کاهش شدید ۲ مگابیت رو ندیدم ولی از ۱۲۰ مگابیت به حدود ۳۵ مگابیت رسیده، TDLTE هم آنتن نمیده خونه مون عملا فلج شدیم توی دانلود…

      1. دوستان منگلع من منظورش ۱۲۰ مگابیت کع تقسیم بر ۸ میکنی و میشع ۱۵ مگابایت من رویع ۲۰ مگابایتم قبل اینکه اینترنت نامحدود رو کاهش سرعتم بدن گرفتم، چرا ندونستع باید شر بگین 😐🙁

    1. سلام
      فعلا همراه اول سکوت کرده و بعید است امسال تغییر خاصی در بسته‌های اینترنت ایجاد شود. شاید سال آینده و با افزایش تعرفه‌های اینترنت موبایل، اتفاقاتی بیفتد.

  4. امیدوارم هر چه زودتر رسیدگی کنن. سرعت ۲۵۰ کیلوبایت در ثانیه هست (۲ مگابیت). یعنی چی بدون اطلاع قبلی این کارها رو می کنن؟

  5. من ساکن شهر قزوین هستم.
    مدت طولانی ای میشه که از بسته های شبانه نامحدود همراه اول استفاده کردم. اما حالا، پنج شش روزی میشه که بسته شبانه با افت سرعت شدید مواجه شده!
    سرعت شبانه دانلود بین ۳ تا ۱۰ مگ بر ثانیه بود ولی این چند روز اخیر سرعت به ۲۰۰ کیلوبایت رسیده!

    زنگ زدم به پشتیبانی همراه اول، اپراتور اول عمدی حدودا ۱۱ دقیقه پشت خط نگه داشت و بعد از اون تلفن رو قطع کرد بدون جواب!
    اپراتور دوم، در تماس دوم، گفت تیکت ثبت منی کنم و انشالا مشکل حل بشه!
    پیامک تیکت هم اومد.

    زنگ زدم ۱۹۵ و اونجا هم ثبت شکایت کردم… اون هم کد پیگیری اومد و گفت بزودی رسیدگی می شه و جواب شکایتتون میاد…

    در یک کلام، زندانی این پست فطرتان شدیم و راه نجاتی نیست، فقط می تونم بگم بیاید امیدوار باشیم که مشکل گذرا باشه و حل بشه…

    1. فکر کنم میخوان کلا مثل ایرانسل حذف کنن منو بگو فکر میکردم مشکل از سیم کارته میخواستم برم عوض کنم

  6. فکنم بخاطر طرح صیانت اینترنت چون همراه اول بیشترین‌ مشترک‌‌نسبت به ایرانسل رایتل … داره
    داره ازمایش میکنه و اینکه سرعت در طول روز خوبه فقط شبانه ۲۰۰ شده و نکته کلیدی اینه که دانلود از سایت های ای پی رسمی و قانونی ایرانی
    سرعت دقیق و بالاست اما از سایت های خارجی پایین و کند شده

  7. پیگیری کاربران به جایی رسیده؟

    تعدادی از مخاطبان برای تجارت‌نیوز نوشتند که برای پیگیری سرعت اینترنت همراه اول با پشتیبانی‌های این اپراتور تماس گرفتند، اما پشتیبانی اعلام کرده که مشکلی در سرعت اینترنت شبانه همراه اول وجود ندارد.

    «متاسفانه منم اینترنت شبانه همراه اول گرفتم و سرعت بصورت ثابت چه داخلی و چه خارجی تقریبا روی ۲۸۰ کیلو بایت ثابته. وقتی هم تماس گرفتم گفتن که زمانی مشکل محسوب میشه که شما نتونسنته باشید چیزی دانلود کنید. حالا برای دانلود یه بازی باید ۲ هفته هر شب لپ تاپ روشن بذاریم.»

    «من هم از اینترنت نامحدود شبانه استفاده می کردم. سرعت به ۲۵۶ کیلوبایت رسیده بود. دوبار شکایت کردم. پیام دادند که بررسی کردیم مشکلی مشاهده نشد!»

    «سرعت روی یک مگابایت قفل شده .مثلا حد مصرف منصفانه ۴۵۰ گیگ بود . حداقل قبلش اطلاع بدن که هزینه بیخود نکنیم. جالبه اپراتور اصلا اطلاع نداشت و می‌گفت سیم کارتت رو ببر مخابرات تست بشه.»

    «دقیقا اینترنت شبانه همراه اول سرعتش داغون شده، زنگ که زدم به اپراتور اصلا گردن نمی‌گرفت که مشکل از طرف اوناست!»

    با توجه به کافی نبودن ظرفیت پهنای باند کشور و عدم توسعه شبکه‌های ثابت در چند سال اخیر که باعث شد کاربران به سوی اینترنت موبایل و اپراتورهای موبایل هجوم ببرند؛ دلیل مشکل سرعت اینترنت است.

    این احتمال نیز وجود دارد، چون تعرفه‌های اینترنت موبایل در دو سال اخیر ثابت باقی مانده، فروش بسته اینترنت نامحدود شبانه برای اپراتورها به صرفه نیست و آن‌ها اقدام به کاهش سرعت اینترنت کرده‌اند

  8. سلام دوستان بنده به مدت چند ساله که دارم از نت شبانه دوتا اپراتور استفاده میکنم
    ایرانسل قبل اینکه بسته های نامحدود شبانه رو حذف کنه سرعت به شدت کاهش داد و در حین دانلود قطعی زیادی داشت…علنا داشت پالس میداد که دیگه از نت شبانه استفاده نکنید
    حالا نوبت به همراه اول رسیده بسته شبانه رو فعال کردم روزای اول سرعتش عالی بود دقیقا بعد ۱۰۰ گیگ دانلود سرعت به ۲۵۶ کیلوبایت محدود شد اول فکر کردم مشکل از خطه تا اینکه پیش یکی از دوستام رفتم که توی مرکز خدمات همراه اول بود… بهم گفت سیاست جدید همراه اول اینکه ابتدا سرعت محدود کنن که متقاضیان اینترنت شبانه کم بشه و بعد از اینکه دیکه از نت شبانه استقبال نشد کلا بسته شبانه رو حذف کنن
    دقیقا مثل ایرانسل دارن پالس میفرستن که میخوایم نت شبانه رو حذف کنیم …………. فقط میتونم بگم خدا بهتون انصاف بده بی وجدانا با این قیمتای بسته های اینترنت……

  9. با سلام خدمت مدیران سایت لطفا چرا یه مطلب درمورد وضع خراب نت نامحدود شبانه همراه اول تو سایت نمیذارید هیچ کس نمیدونه چرا همراه اول سرعتهای نامحدود شبانه اورده پایین چرا به مشکلات مردم رسیدگی نمی کنید؟ سخته یه مطلب بذارید تو سایت پیگیر بشید بگید ماجرا چیه؟

    1. سلام
      ما که جزو اولین سایت‌هایی بودیم که خبر دادیم اینترنت بسته‌های شبانه نامحدود مشکل دارد. باز هم اطلاع‌رسانی و پیگیری می‌کنیم و وظیفه خودمان می‌دانیم اما همه کاربران باید در سامانه ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند و با اپراتورهای پشتیبانی همراه اول تماس بگیرند و به رسانه‌های دیگر هم بگویند تا به گوش عزیزان برسد.

  10. طرح صیانت اجرا شده به صورت خاموش
    اصل ۸۵ و جلسات و این حرفا برای پرت کردن حواس مردمه
    دارن کم کم سرعت میارن پایین، گرانتر میکنن و محدودتر میکنن که نشه مثل آدم نرمال از اینترنت بین‌الملل استفاده کنیم و در نتیجه آگاهیمون نره بالا
    من و خیلی ها با همین بسته های نامحدود اپلیکیشنهای موبایل تبلت و کامپیوتر آپدیت میکردیم، فیلم و سریال دانلود میکردیم
    و یکی از هدفشون از اینکار اینه که نشه فیلم و سریال دانلود کرد و به زور پول اشتراک فیلیمو, نماوا و … برای تماشای فیلم و سریال سانسور شده بدیم هرچند من تا حالا استفاده نکردم نخواهم کرد

    1. اقا یکطرفه به قاضی نرین با بیست تمن ۱۰۰گیگ خوبه دیگه من که از لحاظ سرعت فقط یه جا محدودییت دیدم اونم دانلودهای داخل کالافه که به سرورای خود کالاف برمیگرده ولی من دقیقا نمیدونم شاید این ماه ۲۰۰گیگ شبانه مصرف کرده باشم الانم از مایکت دانلود زدم با سرعت ۵تا ۸مگبر ثانیه دان میکنه

      1. دقیقا همینطوره، ۲۰ تومن برا ۱۰۰ گیگ از ساعت یک تا ۱۱ صبح که میانگین سرعت بالای ۷تا۱۰ مگ در ثانیه یعنی دقیقه ای ۴۰۰تا۶۰۰ یا ساعتی ۲۴ تا ۳۶گیگ و تو چند ساعت ۱۰۰ گیگ دانلودتو داری کاملا مناسبه هنوز، پول ما بی ارزش شده الان موز کیلو چنده؟ ۲۰۰ گیگ دانلود کن تو ۲ شب پول یه کیلو موز ندادی هنوز، با خودتون چند چندین!!!

    1. اینترنت نامحدود شبانه همراه اول گرفتم و الان سرعت دانلودش ۵ تا ۲۰۰ kb/s =))))))
      اگه این دزدی نیست چیه دقیقا؟!

  11. تبریک … سرعت اینترنت داخلی هم به ۲۵۰ کیلوبایت کاهش داد شبانه همراه اول .
    .
    اول که سرعت اینترنت بین المللی رو به ۲۵۰ کیلوبایت کاهش دادن, الانم سرعت اینترنت داخلی رسید به این نقطه… حرکت بعدی حذف طرح شبانه است. چرا سایتهای خبری سکوت کردن چرا پیگیر نمیشن؟

  12. دوستان کسی نمیدونه آیا میشه بسته های شبانه رو حذف کرد یا باید صبر کنیم مدتش تموم شه که سرعتمون مثل آدم بشه؟!!!!!!!

  13. جالبه واقعا، من دو روزه دارم زنگ میزنم پشتیانی همه اپراتورهای همراه اول میگن نه مشکلی نداره بسته های شبانه!!! ظاهرا ما همه دروغ میگیم دوستان…

  14. ساکن کرج ام و چند سالی هست از اینترنت نامحدود همراه اول استفاده می کنم . اینجا در پنج شش ماه گذشته با سرعت حداکثر ۱۵ مگابایت (۱۲۰ مگابیت) دانلود می کردم که در سه روز گذشته به حدودا ۳۰۰ کیلوبایت (۲.۴ مگابیت) در ثانیه رسیده. این طوری دیگه ممکنه مجبور بشم از همون ساعت ۱ شروع کنم به دانلود تا دانلود به موقع تموم بشه. البته مشکلی ندارم که هزینه ی بسته نامحدود تا ۵۰ یا ۶۰ تومن هم برسه ولی با سرعت سابق. خدا وکیلی ۱۹۹۰۰ (البته به اضافه ارزش افزوده ۵ درصدی) یه ذره زیادی پایینه و چند ساله که این عدد تغییری نکرده (تازه تا جایی که یادمه نرخ قبلی نت نامحدود ۱ تا ۱۱، ۲۹۹۰۰ بود که به دلایلی که نمی دونم به ۱۹۹۰۰ کاهش یافت). تنها گزینه ی دیگه، بسته ی ۳۰ گیگ ۳۰ روزه ی ایرانسله (۲ تا هفت صبح، ۹۰۰۰ تومن) که البته امتحان نکردم ببینم سرعتش چقدره.

  15. خب دوستان بلاخره همراه اول اعتراف کرد، تو سایتش اضافه کرده که حجم شده ۱۰۰ گیگ و بعد ازون سرعت محدود میشه اما تو اپ همراه من اضافه نکرده…جالبه که تا همین دیروز پشتیبانی همراه اول کلا انکار میکرد افت سرعت و کم شدن حجم رو

    1. شاید نزدیک به یک سال هست که اون حجم مصرف منصفانه به ۱۰۰ گیگ کاهش پیدا کرده, قبلا ۴۰۰ گیگ بود, قبل ترش محدودیت نداشت. همون ۱۰۰ گیگ هم بعضی ماه ها اجرایی میشد بعضی ماه ها اجرایی نمیشد و بعضی ماه ها بعد از گذر از ۳۰ گیگ حتی اعمال میشد. اما هیچ وقت برای ترافیک داخلی اعمال نمیشد که از حالا برای اون هم اعمال شده.

  16. دوستان همراه اول اومده پستی رو به اوج رسونده، من ۵ روز پیش بسته شبانه خودم رو تمدید کردم و ۴٨ ساعته که سرعت یک دهم شده، در مورد حجم بسته باید بگم که ۴۵٠ گیگ اگر دانلود کنید بسته به پایان میرسه و ١٠٠ گیگ دانلود مساوی با محدودیت سرعته، من با پشتیبانی همراه اول که صحبت کردم گفتن ۶٨ گیگ طی ۵ روز گذشته دانلود کردید در صورتی که من ۴٨ ساعت گذشته به دلیل محدودیت سرعت همراه اول دانلودی نداشتم و گوشی من مصرف دیتای شبانه رو ١۴ گیگ نشون میده طی ٣ روز اول، ریز مصرف رو هم در شبی که خوابیده بودم و مصرفی نداشتم ١١ گیگ زدن، یعنی مصرف هم نکنی برات مصرف میزنن!!!
    به نظر می‌رسه که راهی نداریم جز تحریم همراه اول و شکایت به وزیر ارتباطات البته وزیر هم خودش حامی گرانی اینترنت و طرح صیانت هست

  17. خیلی ممنون از همه مسئولین که برای اذیت کردن ما همه تلاششونو میکنن ممنونم از وزیر محترم ارتباطات یه پیامم دارم برای همه مسئولین عزیز که توی کار اینترنتن و مخصوصا همراه اول ، خیلی خوبین همتون

  18. آخه بنده اصلا تو ماه گذشته بیست گیگ هم استفاده نکردم ولی اینترنت بین الملی من رو ۲۵۰ قفل شده .ولی از سایت های داخلی با سرعت ۱۵ مگ دانلود می‌کنه .به چه دردم میخوره سرعت داخلی بشه ۱۵۰ می‌خوام چیکار؟

  19. بابا من ۳۰۰ گیگ نت تی دی ال تی ای مبین نت شبانه دارم سرعت دانلودش ۴۰۰ کیلوبایت بر ثانیه
    تو روزم ۸۰ گیگ دادن ۲۰۰ هزار تومن پینگم تو بازیا ۷۰۰ هست…
    خواهشمندم مبین نت نگیرید من بهترین مودم و طرحشو گرفتم افتضاح
    قیمت بسییییییییار بالا (۸۰ گیگ ۲۰۰ تومن)
    کیفیت پایین (تو شب ۴۰۰ کیلو بایت تو روز ۳ مگ)

    1. من هم تک نت دارم هم مبین نت دارم هم همراه اول. یه هفته میشه سرعت دانلود سه تاشون اومده رو ۵۰۰ کیلوبایت..
      مبین نت و تک نت جفتشون بر بستر همراه اول هستن.. فک کنم مشکل از همراه اول هست..نمیدونم عمدا اینکارو کردن یا نه.
      نت ایرانسل بدون مشکل هست.
      من ۳ ماه نامحدود تک نت خریدم.. ۲ هفته اول خوب بود ولی یک هفته میشه که سرعت از ۳۰ مگابیت اومده رو ۴ مگابیت قفل شده دانلود هم رو ۵۰۰ کیلوبایت. بعد مبین نت و همراه اول رو هم تست کردم اونا هم اینجوری بودن. اذربایجان غربی شهر اشنویه

  20. امروز ساعت ۴ و نیم نزدیک به صبح روز ۲۴ بهمنه جالبه دیشب من سرعت ۶ مگ بر ثانیه رو داشتم اما همین الان ۲۰۰ کیلو بایت بر ثانیه این واقعا بده منی که شب ها سریال و فیلم و تماشای استریم بازی آنلاین میکنم جالب ترش اینه من بین ۱۸ بهمن تا ۲۲ بهمن با استفاده v.p.n سرعتو به ۵ مگ رسونده بودم چند وقت پیشم در اپلیکیشن همراه اول واس بسته نامحدود ساعت ۱ شب تا ۱۱ صبح هم دیده بودم سیاست مصرف بیش از ۱۰۰ گیگ و کاهش سرعت نت واقعا باید بفهمیم طرح مزخرف صیانت اجرا شده و کم کم دیگه کره شمالی رو تو ایران آوردیم اینجا ایرانه!😔

    1. منم سرعت دانلودم بعد ۱۰۰ گیگ شد ۲۵۰ کیلو. بعد چند روز دوباره سرعتم رفت بالا حدود ۴ مگ. الان باز دیشب کم شد ۲۵۰ کیلو. معلوم نیست چجوریه.

  21. سلام خسته نباشید
    به نظر میرسه که این مشکل حل شده
    چون دیشب من بسته نامحدودم رو امتحان کردم
    اطراف ساعت ۵ و ۶ سرعتش حدودا ۱۰ مگابایت بر ثانیه بود
    و طرف های ساعت ۹ و ۱۰ سرعتش شد ۶ ،۷ مگابایت ( که اونم فکر میکنم به دلیل ترافیک اینترنت بوده چون در اون زمان اکثر مردم بیدارن و دارن از اینترنت استفاده میکنند )

  22. سلام دوستان
    هرکسی میخواد بسته هارو همه رو داخلی باز کنه چه تماشا از یوتیوب اینستاگرام فقط کافیه داخل گوگل بنویسین مریوانیان براتون ترفندشو میاره روی همراه اول که محدودیت بین المللی بالای ۱۰۰ گیگ داره حل میشه

  23. من از دیشبه از یه سایت داخلی دارم بازی دان میکنم با این نت مضخرف. سرعت از ۱مگ بیشتر نمیشه و اکثرا اوقات ۷۰۰ کیلوبایته. وای به حال روزی که۱۰۰ گیگ تموم شه بعدش دیگه ۱۰۰ کیلوبایت هم نمیشه… نت نامحدودی که ۲ تا محدودیت داره

  24. من به شخصه از این بسته برای دانلود‌های سنگین استفاده می‌کردم که با محدود کردنش دیگه عملا بی‌مصرف شده حتی سرعتشم ۴G نیست کلا اینترنت شبانه از اولشم سرعتش پایین‌تر از دیگر بسته‌ها بود
    همراه اول اگه حذفش می‌کرد سنگین‌تر بود 🙁

  25. باورم نمیشه
    بسته نامحدود گرفتم ۹۹ درصد سایتها سرعت دانلود به ۲۰۰ کیلوبایتم نمیرسه
    دیروز سایتی پیدا کردم ک معروف نبود سرعت دانلودم تا ۵ مگ هم رسید ی ساعت بعد دیدم سایت و همراه اول غیر فعال کرده ک نه باز میشه نه میشه دانلود کرد ولی با اپراتورای دگم رفتم و سایت سالمه…این دزدی نیست چیه؟

  26. من الان سه ساله واس دانلود های کامپیوتر از نامحدود استفاده میکنم، ولی این ماه وضعیتش افتضاح شدن، سرعت دانلود از ۲۰ مگ رسیده، به ۱۰۰ کیلوبایت، حتی سایت های داخلی هم نیم بها پوشش نمیده،

  27. بسته شبانه همراه اول سرعت دانلودش شده ۲۰۰ کیلو بایت . اون ۱۰۰ گیگ منصفانشم دروغه . چهار پنج روز بعد از خرید بسته شبانه سرعت به ۲۰۰ کیلوبایت کاهش پیدا میکنه .

  28. همراه اول بعد از دانلود ۵۰ گیگ، سرعت رو روی ۱ مگابایت قفل میکنه و بعد از ۱۰۰ گیگ هم سرعت رو زیر ۲۰۰ کیلوبایت میاره

    1. درست ولی برای اینترنت بین المللی نه داخلی همچنان روی سرور های داخلی سرعت خوب منظرم سایت های منتخب نیم بها هست

  29. از دو روز قبل از گران شدن اینترنت سرعت من از ۲ تا ۴ مگ شبانه به ۴۰۰کیلوبایت رسید طوری که انگار قفل شده بود روی این سرعت (بدون گذشتن از حد مصرف منصفانه) بعد از گذشتن از مصرف منصفانه هم فرا تر از ۲۵۶ کیلوبایت چه قبل و چه حالا نمیره.
    جالبیش اینه که تا ماه پیش اگه محدودت میکردن سایت های داخلی همچنان پرسرعت بود برای دانلود که اونم شامل مصرف منصفانه شده و از ۲۵۶کیلوبایت فرا تر نمیره سرعت الان.

  30. به نظر من نگید بسته اینترنت نامحدود شبانه بگید بسته ۱۰۰ گیگ شبانه با سرعت چوس
    هزار جا تعرفه های بالا گرفتین ی اینترنت نامحدود زورتون میاد به مردمتون بدید
    💨

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا