راهنمای خرید

اگر می‌خواهید مودم همراه بخرید؛ این ۵ سوال را جواب دهید

مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب و خرید مودم همراه توجه کنید

مودم‌های همراه از تنوع روترهای بی‌سیم برخوردار نیستند ولی باز هم وقتی می‌خواهید وارد بازار شوید تا یک مودم مناسب کارتان بخرید؛ باید چند تصمیم مهم گرفته باشید و بدانید دقیقا دنبال چه مودمی با چه مشخصاتی هستید!

پیشنهاد اول ما این است که فارغ از اینکه از کدام سرویس اینترنت همراه استفاده می‌کنید؛ خودتان مودم همراه‌تان را انتخاب کنید و اجازه ندهید اپراتور موبایل یا دفاتر نمایندگی به جای شما تصمیم بگیرند.

بهتر است مودم‌هایی تهیه کنید که اصطلاحا آنلاک یا قفل نشده هستند و به شما اجازه می‌دهند هر نوع سیم‌کارت اپراتورهای مختلف موبایل را جا زده و استفاده کنید. اگر مودم مخصوص یک اپراتور را خریداری کنید؛ ناچار هستید برای استفاده از اینترنت اپراتور دیگر؛ مودم دومی بخرید!

مودم‌های لاک یا قفل شده شرکت‌ها، ارزان‌تر هستند ولی محدودیت‌های بیشتری به شما تحمیل می‌کنند. 

پس؛ اگر تصمیم گرفتید خودتان مودم همراه‌تان را انتخاب کنید و از بازار بخرید یا به صورت آنلاین سفارش بدهید؛ بهتر است ابتدا جواب مشخص و روشنی به ۵ سوال زیر بدهید؟

۱- مودم ۴G یا ۴.۵G؟

اولین سوالی که باید پاسخ دهید؛ انتخاب یک مودم همراه ۴G یا ۴.۵G است. در حال حاضر، هر سه اپراتور موبایل ایران هم سرویس اینترنت ۴G و هم سرویس اینترنت ۴.۵G ارایه می‌دهند که البته منطق تحت پوشش هریک از این سرویس‌ها متفاوت است!

بیشتر بخوانید: با بهترین مودم روترهای ۴.۵G بازار ایران آشنا شوید

اینترنت ۴.۵G سرعت بیشتری نسبت به ۴G دارد ولی باید بررسی کنید در محل و منطقه شما، وضعیت پوشش‌دهی این سرویس‌ها چگونه است. 

به صورت تئوری، یک مودم همراه ۴.۵G سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت می‌دهد ولی مودم ۴G سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت دارد. در عمل، سرعت اینترنت ۴.۵G در ایران حداقل چند مگابیت بیشتر از ۴G است و البته ممکن است به چند ده مگابیت برسد. همه‌چیز بستگی به آنتن‌دهی محل شما و نوع شبکه دارد!

مودم ۴.۵G تی پی لینک

مسلما مودم‌های ۴.۵G گران‌قیمت‌تر و به‌روزتر هستند؛ مشخصات و امکانات بیشتری دارند و البته فقط چند مدل محدود در بازار ایران یافت می‌شود. مودم‌های ۴G ارزان‌تر و با تنوع بسیار بیشتری هستند!

البته، در نظر بگیرید که مودم‌هایی سریع‌تر از رده LTE Cat 6 یا ۴.۵G در بازار یافت می‌شود که قاعدتا گران‌تر هستند. مثلا، مودم‌های LTE Cat 12 با سرعت ۶۰۰ مگابیت و LTE Cat 20 با سرعت ۱ گیگابیت و فراتر از آن هم می‌توانید برای استفاده از اینترنت همراه بخرید ولی خوب باید دست به جیب بشوید و حداقل ۱۰ میلیون تومانی هزینه کنید.

۲- مودم همراه یا دسکتاپ؟

آیا مودمی که می‌خواهید ازش برای اینترنت موبایل یا همراه استفاده کنید؛ باید رومیزی و دسکتاپ باشد یا می‌خواهید همیشه دنبال‌تان و همراه‌تان باشد؟ مودم‌های ۴G یا ۴.۵G برحسب نوع طراحی، اندازه و وزن به دو گونه دسکتاپ و همراه تقسیم می‌شوند.

مودم‌های دسکتاپ معمولا حدود ۲۰۰ گرم وزن دارند و در ابعاد بزرگ‌تری ساخته شده‌اند. این مودم‌ها از درگاه‌های اترنت بیشتری سود می‌برند و به آنتن‌های خارجی مجهز شده‌اند. وای‌فای این مودم‌ها هم قوی‌تر است و تعداد کاربران بیشتری بدان‌ها متصل می‌شود.

مودم‌های همراه؛ وزنی زیر ۱۰۰ گرم دارند و جمع‌وجور ساخته می‌شوند تا سریعا نصب و همیشه همراه کاربران باشند. این مودم‌ها وای‌فای نسبتا ضعیف‌تری دارند و بیشتر برای استفاده تک نفره طراحی شده‌اند. درگاه‌های اترنت کمتری دارند و قابلیت حمل آن‌ها آسان‌تر است.

در مقاله «مودم ثابت در برابر مودم همراه» به طور مفصل درباره مزایا و معایب مودم‌های همراه و دسکتاپ صحبت شده است.

۳- بدون آنتن خارجی یا با آنتن خارجی؟

دلایل زیادی وجود دارد که دنبال یک مودم همراه با آنتن خارجی باشید یا حداقل قابلیت نصب آنتن داشته باشد. در بسیاری از مناطق، آنتن‌دهی ضعیف است یا بدون آنتن، سرعت اینترنت چنگی به دل نمی‌زد!

مودم‌های همراه دارای آنتن خارجی در بازار ایران انگشت‌شمار هستند و نسبتا گران‌قیمت! اما در عوض کارایی و سرعت فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند خیال کاربران را بابت آنتن‌دهی موبایل راحت کنند.

مودم 4g LTE دی لینک

دسته دیگر مودم‌ها این قابلیت را دارند که آنتن خارجی برایشان نصب شود یا آنتن‌های Outdoor اضافه کرد؛ به‌طوری‌که آنتن بیرون از ساختمان و خود مودم در ساختمان باشد.

باید تصمیم بگیرید به مودمی با انتن خارجی نیاز دارید یا خیر!

۴- وای‌فای تک بانده یا دو بانده؟

برخی کاربران تنها به دنبال یک مودم خوب هستند اما برخی دیگر علاوه بر یک مودم خوب؛ یک روتر خوب هم می‌خواهند تا از وای‌فای استفاده کنند. 

بدانید که همه مودم‌های همراه بازار مجهز به یک وای‌فای یا روتر بی‌سیم خوب نیستند و همه مودم‌های خوب بازار هم لزوما یک وای‌فای خوب ندارند.

مودم 4g هواوی

پس، اگر وای‌فای، سرعت شبکه بی‌سیم، آنتن‌دهی و تعداد کاربران متصل به مودم برایتان اهمیت دارد؛ قابلیت‌های روتری و وای‌فای مودم همراه را بررسی کنید. 

آیا از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و فرکانس ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند؟ حداکثر سرعت وای‌فای روی هر دو باند چقدر است؟ از کدام فناوری MIMO یا MU-MIMO سود می‌برد؟

نسل جدید مودم روترهای همراه از وای فای ۶ یا استاندارد ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کنند که آخرین نسل وای فای در دنیا است. اگرچه خرید مودم‌های همراه با وای فای ۶ کمی سخت و هزینه‌بر است ولی یک خرید آینده‌نگرانه است و تا سال‌ها از ارتقای وای فای خانگی بی‌نیاز می‌شوید.

۵- با TD-LTE یا بدون TD-LTE؟

نکته دیگری که باید پیش از خرید یک مودم همراه تصمیم‌گیری کنید؛ پشتیبانی از فرکانس‌ها و اینترنت TD-LTE است. این روزها، اینترنت TD-LTE طرفداران خودش را پیدا کرده است و از نظر هزینه‌ای به‌صرفه‌تر از بسته‌های اینترنت موبایل است. 

برخی از مودم‌ها همزمان از اینترنت ۴G LTE و TD-LTE پشتیبانی می‌کنند و برخی فقط ۴G LTE و برخی دیگر فقط TD-LTE هستند. اگر تصمیم دارید از اینترنت TD-LTE نیز در برخی مواقع استفاده کنید؛ بهتر است دنبال مودم همراه یا مودم رومیزی باشید که از اینترنت TD-LTE نیز پشتیبانی می‌کند.

به طور مثال مودم هواوی E5785-330 از هر دو سیم‌کارت و اینترنت ۴.۵G FDD و TD-LTE پشتیبانی می‌کند. مودم همراه دیگری که از اینترنت TDLTE پشتیبانی می‌کند؛ مودم ZTE 802ZT است.

قیمت؟

در نهایت به موضوع هزینه خرید یک مودم همراه می‌رسیم. 

برای خرید یک مودم رده بالای بازار باید چند میلیون تومان کنار بگذارید. یک مودم همراه آنلاک معمولی قیمتی بالای ۲ میلیون تومان دارد. مثلا مودم یوکیو Speed Wifi Next W06 که انلاک و ۴.۵G است؛ قیمتی حدود ۲ میلیون تومان پیدا کرده است.

اگر کمی انتظارات خود را بالاتر ببرید و دنبال مودم همراه ۴.۵G باشید یا بخواهید مودمی با کیفیت و آنتن‌دهی بالایی باشد؛ باید ۳ میلیون تومان به بالا هزینه کنید.

مودم‌های رده بالای بازار هم قیمت‌های ۷ الی ۸ میلیون تومان دارند. همان‌طور که گفتیم؛ مودم‌های قفل شده توسط اپراتورها، ارزان‌تر هستند. اگر حدود ۲ میلیون تومان داشته باشید؛ می‌توانید یک مودم همراه ۴.۵G نسبتا خوب و آنلاک مانند آلکاتل EE70 و آلکاتل EE71 بخرید و سیم‌کارت هر اپراتوری را روی آن قرار داده و به اینترنت موبایل وصل شوید.

امکانات جانبی

شما در هنگام انتخاب و خرید مودم همراه، می‌توانید ویژگی‌های دیگری مانند دو سیم کارته بودن، داشتن درگاه شبکه اترنت، ظرفیت باتری یا اندازه و وزن مودم را هم لحاظ کنید.

مودم‌های همراه معمولی، ظرفیت باتری ۲ تا ۳ هزار میلی آمپرساعتی دارند که برای ۵ تا ۷ ساعت شارژ می‌دهد. برخی مودم‌های همراه بازار باتری‌های بزرگ‌تری داشته و مثلا ۵ یا ۶ هزار میلی آمپر ساعتی هستند تا به نوعی، پاوربانک هم محسوب شوند. این کاملا به شما بستگی دارد کدام مدل مودم همراه را می‌پسندید یا به کارتان می‌آید.

برخی مودم‌ها درگاه USB 2.0 یا درگاه شبکه دارند (مانند مودم نتگیر M5) و می‌توانید مودم را با کابل شبکه به لپ‌تاپ یا کامپیوتر وصل کنید. همه این ویژگی‌ها در قیمت و انتخاب نهایی و خرید مودم همراه تاثیرگذار هستند.

به‌روزرسانی

قیمت مودم‌های همراه نیز مانند سایر تجهیزات و کالاهای دیجیتالی افزایش یافته و امروز دیگر مودم ۴G زیر ۱ میلیون تومان پیدا نخواهید کرد جز اینکه مودمی قدیمی و از رده خارج یا ضعیف باشد.

ساده‌ترین مودم ۴G در بازار قیمتی بین ۱ تا ۱.۵ میلیون تومان دارند و اگر مودم ۴.۵G بوده یا اینکه امکانات بهتری داشته باشد یا مودم رومیزی با آنتن‌دهی و سرعت خوب باشد؛ بالای ۲ میلیون تومان است.

هنوز هم قیمت مودم‌های لاک شده اپراتورها ارزان‌تر است و به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند یک مودم لاک شده به همراه سیم‌کارت و بسته اینترنت رایگان خریداری و پس از چند ماه برای آنلاک کردن آن اقدام کنند.

پیش از اینکه اقدام به خرید یک مودم همراه کنید؛ حتما چند مطلب زیر را بخوانید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫203 دیدگاه ها

  1. سلام
    من یه راهنمایی میخواستم.
    من یه مودم دی لینک دارم که میتونم با وای فای وسایلی غیر از لپ تاپم رو هم ازش نت بگیرم.
    تا اینجای کار خوبه.
    اما مشکل اینه که من دارم دو تا هزینه میدم یکی تو خونه و یکی بیرون.
    به من گفته میشه از یه مودم همراه استفاده کنید هم تو خونه با وای فای به نت وصل بشید و هم بیرون بسته بخرید و استفاده کنید.
    اما می بینید این همون دو خرج کردنه.
    میخواستم بدونم که واقعا هیچ راهی نیست که با یه هزینه مقرون به صرفه و البته سرعت نسبتا خوب مودمی داشت؟
    متشکر.

    1. منظورتان از بیرون چیه؟ کمی بیشتر توصیح بدهیم شاید بتونیم کمک‌تون کنیم
      اگر بیرون فقط روی موبایل اینترنت می‌خواهید و مثلا در مترو و اتوبوس و تاکسی و دانشگاه استفاده کنید که خوب اینترنت گوشی را فعال کرده و ماهیانه یک هزینه‌ای بسیار کم می‌دهید و همیشه روی موبایل اینترنت دارید
      ولی اگر فریلنسر هستید و مثلا نصف روز بیرون از خانه با لپ‌تاپ و تبلت و این‌ها کار می‌کنید و یک اینترنت وای‌فای همراه می‌خواهید؛ داستان فرق می‌کند.
      مودم همراه یا همان مودم‌های ۴G و LTE هم برای وای‌فای در بیرون از خونه مناسب هستند چون همیشه همراه‌تان می‌برید و هرکجا بودید سریع روشن می‌کنید و اینترنت روی دستگاه‌های دیگر دارید.
      هم توی خونه میشه ازشون استفاده کرد.
      به طور کلی پیشنهاد اینکه یک اینترنت ADSL مناسب برای توی خونه و یک مودم همراه برای کارهای بیرون از خونه (لپ‌تاپ و تبلت و …) داشته باشید. اگر نمی‌توانید دو هزینه کنید؛ مودم همراه بگیرید!

      1. سلام عزیز خوبی من یه مودم میخوام واسه خونه به کامپیوتر و تلویزیون گوش وصل بشه ثابت بهتره یا ایرانسل بعد قیمت وسرعت بسته کدوم باصرفه و باسرعت هس

    2. سلام به نظر من مودم همراه شاتل بخر هم مرقوم به صرفه هست هم سرعت عالی
      من خودم گیم میزنم باهاش پینگم از ۷۰ بالاتر نمیره

  2. سلام واقعا مطلب کاملی بود فقط من دنبال ی مودم همراه میگردم که بشه تعداد ۳۰تا ۴۰ نفر بهش وصل بشه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

    1. دوست عزیز غالب مودم‌های همراه رده متوسط به بالای بازار می‌توانند ۳۰ نفر را پشتیبانی کنند ولی در عمل اتصال ۳۰ نفر به یک مودم روتر یعنی هنگ کردن شبکه و وای‌فای و عدم امکان استفاده از اینترنت

      می‌توانید برای توضیحات بیشتر مطلب زیر را بخوانید: https://shabakehchi.com/education/7304/how-many-devices-can-i-connect-my-router

      1. سلام. وقت بخیر. شغلم کاملا وابسته به اینترنته . اما منطقه ما سرعت اینترنت خیلی خیلی افتضاحه. مخابرات رفتم میگه منطقه فیبر نوریه . نمیدونم چیه ولی هرچی هست نمیتونم تو خونه با اینترنت کار کنم . ی چیزی میخوام که هم سرعت اینترنت تو خونه بالا باشه و هم بتونم بیرون ببرم. یا شهرستان با هاش کار کنم . راهنماییم کنید ممنون میشم

  3. سلام وقت بخیر
    من احتیاج به یک مودم همراه دارم که هم در محل کار و خانه استفاده کنم در حال حاضر بین خرید مودم و اینترنت مبین نت و ایرانسل مردد هستم ممنون میشوم راهنمایی کنید

    1. سلام

      هر مودم همراهی خریداری کنید؛ هم در منزل و هم در محل کار قابل استفاده است.
      پیشنهاد ما خرید یک مودم همراه + یک اینترنت موبایل از شرکت ایرانسل یا همراه اول است.
      سراغ اینترنت TD-LTE نروید چون مشکلات زیادی دارد و انتن‌دهی خوبی ندارد و …

  4. سلام.وقت شما بخیر.ممنون میشم من را راهنمایی کنید برای خرید مودم همراه.
    من برای مدت یکسال میهمان خواهرم هستم و نمیخواهم از اینترنت منزل ایشان استفاده کنم.تمام کار من با گوشی و اینترنت هست. مشکل من این است که در منزل ایشان ، اینترنت گوشی خیلی ضعیف کار میکند و ‌معمولا E هست به غیر از چند نقطه خاص که ۳G میشود.
    چه مودمی میتوانم خریداری کنم که در منزل بتوانم کار کنم؟

    1. دوست عزیز
      پیشنهادم این است یک مودم ۴G معمولی در حد ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار تومان تهیه کنید و راحت برحسب نیازتان بسته بخرید و به اینترنت وصل شوید

  5. سلام بسیار ممنون از مطالب مفیدتون، یه سوال دارم من یه لیدر هستم و میخوام یه مودم همراه جیبی بخرم که تو سفر و همه جا همراهم باشه ، از نت گوشی راضی نیستم علاوه بر هزینه زیاد زودم تموم میشه ،میخوام وقت هایی هم که سفر نیستم تو خونه استفاده کنم میشه لطفا راهنمایی کنین ؟! مشخصات مودم مدنظرمو بگید؟!

    1. مودم ۴.۵G به بالا خریداری کنید
      مودم‌های نت‌گیر و تی‌پی‌لینک با حدود قیمتی یک میلیون تومان به بالا مناسب هستند

      1. سلام.
        “”از نت گوشی راضی نیستم علاوه بر هزینه زیاد زودم تموم میشه “”
        ببخشید. من برام سوال شده. مگه بسته های سیمکارت های مودم با بسته های سیمکارت موبایل فرق میکنن؟؟

        1. سلام دوست عزیز

          بسته‌های اینترنت سیم‌کارت و مودم فرقی ندارند بلکه تفاوت در مدل مودم نصب شده روی گوشی شما و مودم بیرونی است + آنتن‌دهی گوشی + فناوری‌های دیگری که احتمالا مودم‌ها دارند ولی گوشی قدیمی شما ندارد!

  6. سلام.ما تصمیم گرفتیم که از مودم و وای فای خونه دیگه استفاده نکنیم. مصرف اصلی اینترنتم تو اینستاگرام هست و تماس صوتی ایمو.یک بار بسته اینترنت همراه اول از نوع بیست و پنج گیگ سه ماهه شست و چهار هزار تومانی گرفتم که سر دو ماه تمومس کردم.به نظر شما چه اینترنتی و مودمی بگیرم که هم بیرون از خونه و هم داخل خونه نت خوب و مقرون به صرفه ای داشته باشم؟ توی خونه غیر از موبایل خودم گاهی لپ تاپم رو نیاز هست بهش وصل کنم. مررررسی

    1. سلام دوست عزیز
      همان اینترنت ۴G همراه اول گزینه خوبی است ولی اگر مصرف بالایی دارید می‌توانید بسته‌های طولانی‌مدت بخرید یا بسته‌های مخصوص دانلود شبانه تا ارزان‌تر تمام شود
      بهترین راه‌حل استفاده از اینترنت ADSL و وای‌فای در خانه + اینترنت همراه بیرون از خانه است

  7. سلام وقتتون بخیر
    من شغلم با سایته و مدام باید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشم و میخوام یه مودم بگیرم که سرعت و انتن دهی خوبی داشته باشه چون تا الان با بسته ایرانسل کار میکردم و اصلا نمی صرفه برام هزینش بالاس…طبق توضیحاتی که دادین پیشنهادتون برا خرید کدوم مودم مناسبتره برا بنده که هم داخل خونه و هم احیانا بیرون بتونم به کارم برسم ؟؟؟؟

  8. سلام
    خسته نباشید
    من یک مودم TD-link تو خونه دارم که ازش برای اتصال ب گوشی (wifi) و اتصال به کامپیوتر استفاده می کنم.
    وقتی میرم بیرون نت ندارم .
    نمیخوام هزینه بدم بسته گوشی بخرم .
    می خوام بدونم میتونم ی مودم همراه بگیرم که هم بیرون ازش استفاده کنم هم تو خونه به کامپیوتر متصلش کنم .
    سوال بعدیم اینه :
    مودم خودم دو روز روشن میمونه داغ میکنه سرعت نت میاد پایین باید خاموش کنم تا سرد بشه بعد سرعت نتم ب حالت عادی برگرده
    وقتی هم خاموش روشن میکنم تقریبا دو دقیقه طول میکشه تا متصل بشه
    میتونید ی مودم خوب معرفی کنید ک این معایبو نداشته باشه
    قیمتش اصلا مهم نیست ممنون

    1. ۱- مودم‌های همراه را می‌توانید هر کجا و هر زمانی که بخواهید استفاده کنید و برای اتصال گوشی و کامپیوتر به اینترنت به کار بگیرید ولی این مودم‌ها از اینترنت همراه یا همان بسته‌های اینترنت گوشی استفاده می‌کنند و شما ناچار هستید بسته بخرید

      ۲- مودم TP-Link شما عمرش را کرده و داغ شدن و طول کشیدن سرعت لود آن نشانه سوختگی قطعات برد اصلی است. احتمالا هم تعمیر آن هزینه‌بر و به صرفه نیست.

      بهتر است یک مودم همراه خوب انتخاب کنید که هم جایگزین مودم تی‌پی‌لینک قبلی شما شود و هم بیرون از خانه استفاده کنید

  9. سلام من کارم بیرون از شهر بستگی به نوع منطقه ی که میرم
    یک جا ایرانسل انتن داره
    جای دیگه همراه اول
    میخواستم مودمی بگیرم که دوسیم کارت باشه راحت قابل حمل
    لطفا راهنمایی کنید .
    با سپاس

  10. با سلام
    خونه ما جاییه ک ایرانسل و همراه اول اصلا اینترنت خوبی ندارن و بعضی وقتا انتنم میره میخوام بدونم اگه مودم همراه بخرم این مشکلم برطرف میشه؟

    1. احتمالا خیر
      جایی که آنتن‌دهی نباشد وضعیت برای گوشی و مودم یکی است. مودم‌های همراه و بعضا انتن‌دار فقط تقویت‌کننده بهتری هستند و مشکل آنتن‌دهی را رفع نمی‌کنند.

    1. دوست عزیز
      هر اپراتوری یک سری مودم خوب و یک سری مودم ضعیف دارد. باید مدل بگویید یا اینکه سیم‌کارت اینترنت از اپراتورها گرفته و خودتان مودم خوبی از بازار تهیه کنید.
      به طور کلی و عمومی نمی‌توان گفت مودم‌های کدام اپراتور بهتر هستند.

  11. درود و سپاس از پاسخگویی شما و احساس مسؤلیتتون در قبال خوانندگان این سایت.
    راستش من از تجهیزاتی استفاده می کنم که اطلاعاتشون رو با وای فای ارسال میکنن. در صورت اتصال به یک شبکه وای فای، این تجهیزات اطلاعاتشون رو روی سروری خاص میفرستن و از هر کجای دنیا میشه به اون سرور متصل شد و از تجهیزات و اطلاعات ارسالی استفاده کرد. حالا میخوام این تجهیزات رو توی خودرو نصب کنم. درواقع نیاز به یه مودم دارم که تجهیزات مذکور با وای فای اون مودم اطلاعات رو روی سرور بارگذاری کنن. با توجه به اینکه درون این مودم درون خودرو نصب میشه، پرسشم این هست که:
    ۱- آیا قرار گرفتن مودم در فضای داخلی خودرو بدلیل فلزی بودن بدنه خودرو، محدودیتی در اتصال به اینترنت ایجاد نمیکنه؟
    ۲- در صورتی که پاسخ پرسش اول ،مثبت هست، آیا مودمی وجود داره که بتونمم آنتنش رو مثل انتن رادیوی خودرو، بیرون بدنه نصب کنم؟؟
    با سپاس از وقتی که به پاسخ دادن اختصاص میدین، میخواستم خواهش کنم به دلیل عدم آشنایی زیاد بنده با مدل های موجود در بازار، لطف بفرمایید و مدل های خاصی رو با مشخصاتشون نام ببرید. نه به طور کلی.
    از شما و سایر دوستان بدلیل طولانی شدن پرسشم عذر میخوام.

    1. سلام دوست عزیز
      تنها دلخوشی و خوشحالی ما کمک و راهنمایی دوستانی مانند شما است

      به طور عمومی می‌توانید از هر مودم همراهی برای اتصال تجهیزات درون خودرو به وای‌فای و اینترنت استفاده کنید. مودم‌های همراه برای قابلیت جابه‌جایی و حرکت و موبیلیتی ساخته شدند.
      اما نمی‌دانم چند دستگاه دارید که باید به وای‌فای وصل شوند؛ چه سرعت و کیفیت شبکه‌ای نیاز دارید و مقلا برق مودم از کجا تامین می‌شود؟ از باتری یا پاوربانک یا منبع تغذیه یا خود ماشین؟

      بهتر است یک مودم همراه نسبتا خوب در بازار تهیه کنید تا مشکلی از بابت سرعت و کیفیت شبکه نداشته باشید. نگاهی به مطالب زیر بیندازید تا بتوانید یک مدل خوب و البته در نظر گرفتن فاکتور قیمت انتخاب کنید:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/9002/high-speed-modem-mobile-in-iran

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/8849/best-modem-router-powerbank-in-iran

      یک مدل مودم ۴G مخصوص خودرو هم ایرانسل دارد. هواوی هم آنلاک آن را در بازار ارایه کرده است:
      https://shabakehchi.com/technology/gadget/1619/huawei-wifi-modem-router-carfi-e8377-4g
      چندان مودم رده بالایی نیست ولی برای مصارف داخل خودرو اوکی است. باید بررسی کنید سرعت و کیفیت لازم برای شبکه وای‌فای تجهیزات شما را دارد یا خیر!
      در خدمتیم/موفق باشید رفیق

  12. سلام وقتتون بخیر
    من یک دانشجوام و خوابگاه دارم در نتیجه تصمیم گرفتم مودم سیم کارت خور بخرم و باتوجه به تحقیقاتی که کردم دی لینک از همه بهتر هست و بین مودم رومیزی و جیبی هم رومیزی رو انتخاب کردم چون زیاد بیرون نیستم و به برق شهری دسترسی دارم
    حالا بنظرتون چه مارکی از مودم دیلینک رومیزی رو تهیه کنم؟؟
    اصلا مودمی هست که هم همراه باشه هم رومیزی یعنی اداپتور داشته باشه و باتری بخوره ؟؟
    و اینکه از شبکه ۴جی و ۴.۵ جی و Tdlte پشتیبانی کنه؟؟

  13. سلام وخسته نباشید،میخواستم بدونم از اینترنت خود گوشی استفاده کنم سرعتش با مودم همراه فرق میکنه؟من گوشیم فورجی روساپورت میکنه ولی میخوام بدونم اگه از مودم همراه استفاده کنم سرعت اینترنتم تغییر میکنه؟برام هزینه بسته مهم نیست فقط سرعت اینترنت مهمه،ممنون میشم جواب منو بدهید،باز هم تشکر میکنم وممنونتونم

    1. بستگی به مودم گوشی و مودم همراه دارد
      اگر گوشی شما قدیمی است؛ با وجود پشتیبانی از فورجی باز هم سرعت مودم بیشتر است
      ولی اگر گوشی شما جدید و جزو گوشی‌های رده بالا یا میان‌رده بازار در سال‌های اخیر است؛ سرعت گوشی بیشتر از مودم خواهد بود چون روی این گوشی‌ها مودم‌های سریع‌تری نصب شده است.

  14. درود برشما دوست عزیز مرسی از مطالب خوبتون ، ما یک شرکت تولیدی هستیم که چون این شرکت بیرون از شهر واقع شده مخابرات یا شرکت های دیگه به ما سرویس نمیدن و مجبور هستیم از یک شرکت که اینترنت بی سیم داره سرویس بگیریم ولی واقعا راضی نیستیم و اصلا سرعت قابل قبولی نداره . من به این فکر افتادم که ما از یک مودم دسکتاپ که سیم کارت ایرانسل یا همراه بخوره استفاده کنیم چون اینجا اینترنت ایرانسل خیلی قویه به نظرتون این کار شدنیه؟ و چه مودمی استفاده کنم که هم بتونیم به شبکه داخلی وصل بشه و بین pc های شرکت متصل باشه که تقریبا ۶ تا pc هست و هم بشه از وای فای اون به خوبی استفاده کرد ممنون میشم خیلی راهنماییم کنیید .

    1. سلام
      بله کاملا راه‌کار صحیحی در پیش گرفتید
      بهترین روش برای دسترسی به اینترنت در شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌های دور از شهرها و محیط‌هایی که اینترنت ADSL نیست؛ استفاده از اینترنت همراه است.
      بررسی کنید در جایی که هستید اینترنت TD-LTE داده می‌شود یا نه؟ چون TD-LTE ارزان‌تر از اینترنت همراه معمولی است و شما که شرکت تولیدی و کارخانه‌ای هستید حتما مصرف اینترنت بالایی دارید.
      اگر ایرانسل یا مبین‌نت TD-LTE می‌دهند برای این سرویس اقدام و مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 را خریداری و استفاده کنید.
      اگر مجبور به استفاده از اینترنت همراه معمولی با سیم‌کارت معمولی ایرانسل شدید؛ در مطلب زیر چندین مودم دسکتاپ معرفی کردیم:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/7128/modem-4-5g-desktop-iran

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/8527/huawei-b525-4g-modem

      موفق باشید

  15. سلام خسته نباشید من گوشیم قدیمیه و ۴g رو ساپورت نمیکنه به نظرتون مودم ۴g بگیرم بهتره برای افزایش سرعت نت یا گوشیمو عوض کنم و اینکه با گوشی ۳g که نهایت سرعتش با سیمکارت همراه اول به ۱۰ مگابایت میرسه میشه بوسیله مودم جیبی۴g سرعتش افزایش پیدا کنه من تو اسنپ کار میکنم دنبال نت پرسرعت هستم نظر شما چیه لطفا راهنماییم کنین ممنون از سایت خوبتون

    1. سلام
      یک گوشی میان‌رده ۴G بگیرید سرعتش هم از مودم ۴G و هم از اسمارت‌فون قبلی شما بیشتر است. مطالب زیر را نگاهی بیندازید:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/8902/internet-smartphone-modem-mobile

      https://shabakehchi.com/technology/7142/why-is-the-internet-speed-of-the-smartphone-multiple-times-the-4g-modem

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/4992/why-having-a-high-end-smartphone-should-i-buy-a-4g-lte-modem

  16. سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم مودم سیم کارت یو اس بی رو میشه ازشون با پاوربانک استفاده کرد یا فقط باید به پی سی و لپ تاپ وصل بشه ؟

  17. سلام.من میخواستم مودم بخرم..فقط از ایننرنت برای بازی و اینستا وتلگرام استفاده میبرم..متاسفانه خونمونم ایرانسل اصلا آنان دهی نداره اما همراه اول خیلی خوبه..میخواستم بدونم یه مودم قیمت مناسب چی پیشنهادمیدید.

    1. سلام
      قیمت مناسب منظورتان در چه رنجی است؟ زیر ۵۰۰ هزار تومان؟ زیر ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار تومان؟ زیر یک میلیون؟ زیر دو میلیون؟

  18. جناب آقای محمدی زاده، با درود و سپاس فراوان از پاسخ های مناسب و مفید شما که علاوه بر مقاله موجود در این صفحه، پاسخ های شما در قبال پرسش دوستان هم باعث شده یه مرجع تقریبا کامل و متنوع در خصوص مسائل مربوط به مودم های همراه، بوجود بیاد.
    من قبلا هم در خصوص تهیه یه مودم مناسب برای استفاده در خودرو ازتون پرسیده بودم و از پاسخ مفید شما هم بهره بردم.
    حالا یه سوال اساسی برام بوجود اومده! البته برای پاسخ به این پرسشم، لطفا پرسش قبل رو در نظر نگیرید!
    موضوع اینه که روی گوشی موبایلم فقط به اینترنت ۳G دسترسی دارم و درواقع مدل قدیمی گوشیم که LG G Pro Lite هست، امکانات استفاده از ۴G رو نداره. در منزل با استفاده از وای فای مودم، سرعت مناسبی روی گوشی دارم، اما بیرون از منزل، واقعا با سرعت اینترنت گوشی به مشکل برخوردم! داشتم بررسی میکردم که یه مدل مودم همراه بخرم، اما دیدم قیمت ها خیلی دور از قیمت گوشی های موبایل نیست، یا حداقل با توجه به هدفم که فقط برخورداری از اینترنت با سرعت ۴G در خارج از منزل هست، خواستم امکان خریداری گوشی موبایل رو هم در کنار خرید مودم همراه بررسی کنم. اما واقعا به نتیجه ای نرسیدم!
    پیشنهاد شما چیه؟ البته باید اضافه کنم که گوشی های با کیفیت، حداقل دوبرابر یه مودم خوب قیمت دارن، ولی به هر حال، مودم فقط اینترنتم رو فراهم میکنه، اما گوشی، علاوه بر اینترنت، خب یه گوشی هست دیگه !!! ضمن اینکه به این موضوع هم فکر کردم که در صورت خرید مودم، باید علاوه بر گوشی، مودم رو هم با خودم حمل کنم، ولی در مورد گوشی، فقط خودش هست دیگه!
    دوست دارم نظر شما رو هم بدونم. با سپاس از شما و پوزش از سایر دوستان بابت پرسش های طولانی بنده!

    1. سلام دوست عزیز و خواننده وفادار
      پرسش و مشکل و دوگانگی شما برای بسیاری از کاربران در این روزها مطرح شده است و حتی من در چند مطلب سعی کردم برخی زوایای آن را باز کنم:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/8902/internet-smartphone-modem-mobile

      https://shabakehchi.com/technology/7142/why-is-the-internet-speed-of-the-smartphone-multiple-times-the-4g-modem

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/4992/why-having-a-high-end-smartphone-should-i-buy-a-4g-lte-modem

      اما به طور خلاصه اگر در بیرون از خانه فقط باید گوشی شما به اینترنت متصل شود؛ بهتر است یک گوشی میان‌رده بخرید. سرعت مودم گوشی‌های میان‌رده این روزهای بازار بیشتر از یک مودم گران‌قیمت است. با خرید گوشی چندین هدف را زدید و حتی در مواقعی می‌توانید اینترنت موبایل را هات‌اسپات کنید.
      مودم همراه برای افرادی توصیه می‌شود که چندین دستگاه متصل به اینترنت دارند.
      موفق باشید

      1. سپاس از پاسخ شما. واقعا درنظر نگرفته بودم که مودم برای چندین اتصال هم زمان مناسب تر هست نسبت به گوشی. حق با شماست، من که فقط جهت تامین اینترنت گوشیم میخواستم مودم تهیه کنم، پس بهتره گوشی رو عوض کنم و به گفته شما، در صورت نیاز میشه موبایل رو هم هات اسپات کرد. واقعا ممنون. از سردرگمی رها شدم!
        من یه پرسش دیگه هم دارم که میدونم شاید مربوط به این پست نباشه، اما راستش نتونستم پست مرتبط رو پیدا کنم. اگه فرومی در این خصوص هست، لطفا لینک بدین، اگه نیاز میبینید، یک فروم جدید ایجاد بفرمایید و اگر هم امکانش هست که همینجا پاسخ بفرمایید.
        بازم توضیحاتم طولانی میشه، اما ناچارم دقیقا توضیح بدم به این امید که شما یا سایر دوستان بتونید راهنمایی بفرمایید:
        بینید، من یه دوربین خریدم که بوسیله وای فای تا برد محدودی ویدیو رو بصورت زنده ارسال میکنه. وای فای این دوربین با یه اسم مشخص در سرچ وای فای مثلا موبایل یا لپتاپ شناسایی میشه و بعد از وارد کردن پسوورد کانکت میشین و با نرم افزار مربوطه، ویدیو رو دریافت میکنید. برد این دوربین خیلی کم هست و امواج وای فای اون حتی از یه اتاق هم خارج نمیشه. با سرچی که کردم، تصمیم گرفتم ریپیتر تهیه کنم که امواج رو تقویت کنه. ریپیتر شیائومی رو درنظر گرفته بودم، اما در بازار، بعضی از فروشندگان، گفتن که اون نمیتونه نیاز من رو برطرف کنه! یکی از فروشندگان، Tenda N301 رو پیشنهاد داد. منم خریدم و گفتش که روی Universal Repeater تنظیمش کنم. اما منوی صفحه اول تنظیمات این دستگاه، فقط نوع اینترنت رو ازم میپرسه! یعنی هیچ انتخابی بجز اینترنت برای ورودی ندارم! ا ولی به سختی در منوی وایرلس، گزینه پیشنهادی فروشنده رو پیدا کردم و بعد از انتخاب یونیورسال، سرچ کرد و همه شبکه های وای فای در دسترس رو (از جمله دوربینم رو) نشون داد و منم انتخابش کردم. اما ازم پسوورد نخواست و ریبوت شد و بعد از ریبوت هم برگشت به ابتدای تنظیمات!
        برای اطمینان از کارکرد صحیح، سعی کردم مودم خودم رو به این دستگاه متصل کنم و امواج تقویت شده مودم رو دریافت کنم. اما موفق نشدم. آیا شما، یا کسی از دوستان اینجا هست که با تنظیمات این دستگاه اشنا باشه، یا اصلا بدون در نظر گرفتن دستگاه مذکور، پیشنهادی برای تقویت امواج وای فای دوربینم دارین؟ این دوربین در اینترنت به نام مینی دوربین جاسوسی، یا چیزی توی همین مایه ها شناخته میشه. البته جنبه جاسوسیش نبود که باعث شد بخرمش! بلکه ابعاد بسیار کوچکش برای کار من خیلی مفیده.
        سپاس از شما و سایر دوستانی که دانشتون رو با دیگران به اشتراک میگذارین

      2. سلام خوبین
        داداش من دنبال یه مودم سیم کارتی هستم ک با ترجی کارایی خوبی بده من تو روستا زندگی میکنم و نت اینجا از ترجی بالا نمیره البته داخل خونه ولی اگ بیابون بری فورجی میشه شب ک میشه ترافیک بالا میره همه وصل میشن ب اینترنت و سرعتش خیلی میاد پایین روستامون همش یه دکل دار تلفنم نیس همه چیز با گوشی
        با این شرایط میشه یه مودم خوب معرفی کنین قیمتش ۵ تومن هم میدم ولی کارایی خوبی داشته باش
        ممنون میشم اگر جوابمو بدید.

        1. سلام
          مودم رومیزی می‌خواهید یا مودم همراه؟ اگر مودم رومیزی بخرید چون آنتن خارجی دارند فکر می‌کنیم در روستاها بهتر آنتن‌دهی داشته باشند
          مثلا مودم رومیزی یوتل L443 یا تی‌پی‌لینک MR200 خوب هستند

  19. سلام. من با خط ایرانسلم بسته تهیه میکنم و دائما نت گوشیم روشنه؟ گوشیم ۴g پشتیبانی نمیکنه و یکبار هم باتریشو عوض کردم بهم گفتن چون همش از نت گوشی استفاده کردی اینجوری شده! درست میگن آیا؟ لبتابمم هم گاهی نت میخاد که وصل نت گوشی نمیشه. من چه مودمی تهیه کنم بهتره ؟ ممنونم

    1. یکی از دلایل کاهش عمر باتری گوشی اتصال دایمی به اینترنت است. بهتر است هر وقت نیاز است دیتای گوشی را روشن کنید.
      احتمالا مودم زیاد رده بالایی نیاز ندارید و یک مودم ۴G معمولی کارتان را راه می‌اندازد تا روی گوشی و لپتاپ اینترنت داشته باشید

  20. سلام،وقتتون بخیر،من بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومن میخام یه مودم همراه بخرم که همه جا بتونم ازش استفاده کنم،شما چی پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام
      والا زمانی با ۵۰۰ الی ۶۰۰ تومان میشد بهترین مودم همراه را خرید ولی اکنون فقط چند مدل چینی ناشناخته در بازار یافت می‌شود. مودم‌های ۳۰۰ تومانی خوب بازار اکنون به قیمت‌هایی بالای ۱ میلیون تومان رسیدند و دیگر حرفی برای گفتن و محصولی برای معرفی باقی نمانده است.
      در سایت دیجی‌کالا و سایت‌های دیگر بگردید و هر مدلی با قیمت خودتان یافتید ناچارید بخرید

  21. با سلام و عرض ادب
    بنده از سرعت اینترنت وای فای منزل که بر روی لپ تاپ و گوشی و تبلت استفاده می کنم راضی نیستم ، از طرفی گوشی و تبلتم هم ۴G ساپورت نمی کنند . به دنبال مودم همراه مناسب با سرعت خوب هستم که بتونم با اینترنت پر سرعت ایرانسل ، همراه اول ، … روی لپ تاپ بدون دردسر دانلود کنم و البته در صورتی که گوشی ۴G ساپورت هم خریدم بتونم از این مودم استفاده کنم. در ضمن حداکثر دو تا دستگاه به طور همزمان به اینترنت وصل خواهند شد.
    اگر راهنمایی بفرمایید با مبلغ حدود ۶۰۰ هزار تومان چه مودم همراه و سیم کارتی بخرم سپاسگزار جنابعالی خواهم بود.

    1. سلام
      والا روم به دیوار
      یک زمانی با ۶۰۰ تومان می‌شد بهترین مودم بازار را خرید ولی الان همش برندهای چینی و ناشناخته و مودم‌های واقعا ضعیف و تایید نشده گیر میاد
      در دیجی‌کالا نگاهی بیندازید و اگر مدلی پسند کردید ناچار هستید بخرید. خرید مودم دست دوم از دیوار هم خوب است

  22. با سلام و خسته نباشید
    و تشکر بابت مطالب خوبتون
    من گوشیم زیاد داغ میکنه و دیگه از نت گوشی هم استفاده کنم که فبها!!!!
    گوشی دو سیم استفاده میکنم. همراه برای تماس و ایرانسل برای نت. گوشی که دستمه هم دو سیم هس هم مموری خور همزمان با هم میتونم استفاده کنم
    خب سوال من اینه که اگه بخوام گوشی جدید بگیرم(شاید در اینده ای نزدیک) مجبورم یک مودم همراه برای نت ایرانسل بگیرم (چون جدیدا گوش نیس ک بشه از دوسیم و مموری همزمان استفاده کرد) ک هم برای مسافرت یابیرون رفتن خانوادگی و گاهی هم برای منزل استفاده کنیم بدون اینکه از شارژ گوشیم کم شه وبخوام هات اسپات روشن کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنین چه مودمی بگیرم؟؟ رنج قیمت از یه تومن زیادتر نشه. مودم همراه با سرعت خوب و قابل قبول بدون داغ کردن یا هنگی با قیمت مناسب. نمیخوام بعد مدتی از خریدم پشیمون شم
    ممنون میشم راهنماییم کنین
    و پوزش بابت طولانی شدن 🙂

    1. درود فراوان

      D-Link DWR-932_D1 Portable Wireless 4G LTE Modem
      مودم همراه بی سیم ۴G LTE دیلینک مدل DWR932_D1
      از ۵۹۸,۵۰۰ تا ۸۵۰,۰۰۰ تومان

      TP-LINK M7200 Portable 4G Modem
      مودم ۴G قابل حمل تی پیلینک مدل M7200
      از ۸۵۰,۰۰۰ تا ۹۰۰,۰۰۰ تومان

      مودم ۴G LTE قابل حمل هوآوی مدل E3372
      ۴۳۵,۰۰۰ تومان

      Huawei LTE CPE B310 Wireless
      از ۹۰۰,۰۰۰ تا ۹۴۹,۰۰۰ تومان

      Naztech NZT-7700 4G Router Wi-Fi Hotspot
      مودم بی سیم ۴G نزتک
      ۷۴۹,۰۰۰ تومان

      D-Link DWR-932C-E1 Portabl 4G Modem
      مودم ۴G قابل حمل دیلینک مدل DWR932CE1
      از ۶۳۰,۰۰۰ تا ۷۷۵,۰۰۰ تومان

      Huawei B310As-852 4G Router
      مودم ۴G هوآوی مدل B310As852
      از ۹۶۷,۰۰۰ تا ۹۷۰,۰۰۰ تومان

      Huawei B310s-518 LTE CPE Wireless 4G Modem Router
      مودم روتر ۴G رومیزی بی‌سیم و قابل حمل هواوی مدل بی ۳۱۰ اس ۵۱۸
      ۹۱۵,۰۰۰ تومان

      مودم همراه ۴G تری مدل PocketCube E5575
      از ۸۸۵,۰۰۰ تا ۹۹۰,۰۰۰ تومان

      مودم همراه ۴G تی پی-لینک مدل M7200 _ V1
      ۱,۰۸۰,۰۰۰ تومان

      حالا بازم اون چیزی که شما میگین مد نظر میگیرم. من فقط چند مدل سرچ کردم ولی اطلاعاتی ندارم ازشون و میخوام از تجربه ما استفاده کنم
      بازم پوزش میخوام از طولانی شدن سوالاتم
      ممنونتون میشم اگه راهنماییم کنین
      سپاس فراوان

  23. کارتون راحت کردم :)))
    سرچ کردم چند مدل پیدا کردم
    D-Link DWR-932C 4G LTE Modem
    مودم همراه ۴G LTE بی سیم دیلینک مدل DWR932C
    از ۶۱۵,۰۰۰ تا ۷۳۰,۸۰۰ تومان

    Huawei E5573 4G LTE Wi-Fi Modem Mobile Hotspot
    مودم ۴G LTE بی‌سیم و قابل حمل هوآوی مدل E5573
    ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

    D-Link DWR-932 4G/LTE Mobile Router
    مودم همراه ۴G LTE و روتر وایفای دیلینک مدل DWR932
    از ۷۰۰,۰۰۰ تا ۸۴۸,۰۰۰ تومان

    TP-LINK M7300 Portable 4G LTE Modem
    مودم همراه ۴G LTE بی سیم تی پیلینک مدل M7300
    از ۹۰۰,۰۰۰ تا ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان

    D-Link DWR-910 4G LTE Wireless Modem
    مودم بی سیم ۴G LTE دیلینک مدل DWR910
    ۵۷۵,۰۰۰ تومان

    Huawei E5577s-321 4G LTE Wi-Fi Modem Mobile Hotspot Wireless Router
    مودم ۴G LTE بی‌ سیم و قابل حمل هوآوی مدل E5577
    از ۸۳۵,۰۰۰ تا ۱,۱۹۰,۰۰۰ تومان

    Huawei TishkNet E5577s 4G Portable Modem
    از ۸۲۰,۰۰۰ تا ۱,۱۹۰,۰۰۰ تومان

    Huawei E5577 4G Portable Modem
    مودم قابل حمل ۴G هوآوی مدل E5577
    از ۹۵۰,۰۰۰ تا ۱,۰۳۰,۰۰۰ تومان

    ادامه دارد….

  24. سلام ، با تشکر از سایت خوبتون و مطالب زیباتون . من یه راهنمایی میخواستم من اتاقم تو زیر زمینه به این صورته که ۵ پله به سمت زیر زمینه و اونجا زندگی میکنم تو اتاق خط تلفن ندارم که بهش مودم وصل کنم بخاطر همین مجبور شدم که از مودم سیمکارتی استفاده کنم برای اینکه مودم سیمکارتی هم انتن بده مجبورم بزارمش رو اولین پله که تو همکفه تا بتونه انتن بده بر اساس مطالب و نظراتی که خوندم اکثرا میگن که مودم های سیمکارتی وای فای ضعیفی دارن حالا میخوام بدونم ایا مودم سیمکارتی میتونه تو اون فاصله پوشش وای فای بده ؟ چه مودمی خوبه بخرم ؟

    1. سلام
      خیلی سخت است که با قاطعیت بگوییم وای‌فای یک مودم در زیرزمین جواب می‌دهد یا خیر!
      چون به عوامل زیادی مانند ارتباط مستقیم آنتنی میان مودم و دستگاه شما، دیوارهای زیرزمین، جنس دیوارها، موانع دیگر، روش پخش سیگنال‌ها (افقی و عمودی) بستگی دارد.
      بهتر است مودمی از دوستی یا آشنایی بگیرید و عملی یک تست بزنید

  25. سلام یه سوال داشتم
    میگم ما بخوایم واسش بسته بزنیم باید همون بسته هایی که واسه سیمکارت هست رو بزنیم یا بسته دیگه ای واسه وای فای همراه هست

  26. سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم وقتی بسته ای که واسه اینترنت گوشی خریداری میشه با بسته ای که واسه مودم همراه خریداری میشه یکی هستش پس مزیت مودم همراه چیه ؟؟؟؟!!!!خوب همون دیتا گوشی که بهتره

    1. سلام

      بسته اینترنت برای مودم و گوشی یکی است. مودم مزایایی دارد که گوشی ندارد. اگر فقط می‌خواهید از اینترنت روی گوشی استفاده کنید؛ اینترنت همراه یا موبایل کافی است ولی وقتی بخواهید لپ‌تاپ و تبلت و … را هم به اینترنت وصل کنید؛ در این صورت مودم نیاز دارید اگرچه با گوشی هم می‌شود ولی مشکلاتی دارد. پیشنهاد می‌کنم چند دقیقه وقت بگذارید و مطالب زیر را بخوانید:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/4992/why-having-a-high-end-smartphone-should-i-buy-a-4g-lte-modem

      https://shabakehchi.com/education/9544/5-reasons-not-to-use-hassaps-smartphone

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/8902/internet-smartphone-modem-mobile

  27. سلام
    ممنون
    اگه بخواهم یک مودم همراه فقط برای استفاده خودم برای لپ تاپ در شهر تهران بخرم چه مدل هایی رو پیشنهاد میکنید؟
    باز هم ممنون

  28. سلام.کارمند شرکت مسافربری هستم و نت شرکت با مودم دلینک ۲۰ ۲۵u به سیستم وصل شده.میتونم با خرید یه کارت شبکه usp به صورت وای فای از نت مجانی بهره ببرم یا هر راهی دیگه؟فقط چون نباید کسی مطلع بشه احتیاج به نصب بر روی سیستم نداشته باشه که فورا بشه به حالت اولیه برگشت.ممنون

  29. سلام من یک مودم خوب میخواهم با سرعت خوب برای گیم
    که هم به کامپیوتر وصل بشه هم به گوشی قیمتشم ی چیزی تا حداکثر ۵۰۰ هزار تومن باشه بعد تو منطقه ما ایرانسل خوب انتن میده لطفا یک مدوم خوب پیشنهاد کنید

    1. دوست عزیز
      سلام
      تقصیر ما نیست ولی یک مودم خوب برای گیم ۲ میلیون تومانی آب می‌خورد
      با ۵۰۰ هزار تومان فقط می‌توانید مودمی بخرید که به اینترنت ۳G وصل شود یا نهایتا ۴G با سرعت افتضاح

    1. سلام دوست عزیز
      این روزها سرعت اینترنت گوشی بیشتر از سرعت اینترنت مودم هم هست ولی مودم امکان استفاده از چند دستگاه از اینترنت را فراهم می‌کند. اگر فقط روی گوشی اینترنت می‌خواهید؛ نیازی به مودم ندارید.
      برای اطلاعات بیشتر به مقاله زیر مراجعه کنید:https://shabakehchi.com/buyer-guide/8902/internet-smartphone-modem-mobile

  30. سلام میخاستم بدونم بهترین مودم سیمکارتی که از کابل LANپشتیبانی کنه وبرای کسی که فقط برای انلاین بازی کردن میخاد چه نوع مودمی رو پیشنهاد میکنید قیمتش تا۱میلیون باشه وازتمام سیمکارت ها هم پشتیبانی کنه خیلی ممنون میشم پاسخ بدید خیلی برام مهمه

    1. سلام آقای محمدی زاده خسته نباشید خدا قوت یه چند تا سوال داشتم لطف میکنید میخواستم یه مودم بخرم که هم بشه به کارت خوان مغازه وصل شه چون سرعت اینترنت تلفن ثابت خیلی اذیت می‌کنه موقع کارت کشیدن هر از گاهی هم بازی اینترنتی میکنیم چه مودمی بخرم مقرون بصرفه تر هست و از چه اینترنتی استفاده کنم از بسته معمولی سیم کارتها یا اینترنت ال تی ای و آیا اینترنت و مودم مخابرات به درد من میخوره یا نه راهنمایی کنید ممنون میشم

  31. سلام با توجه به كارم به اينترنت نياز دارم
    هميشه هم خونه نيستم نميدونم بايد دقيقا چي تهيه كنم كه بشه كارامو انجام بدم و قابل حمل باشه وكيفيتشم برام مهمه

  32. من چیز زیادی نمیدونم فقد میخام یه وای فای تو خونه داشته باشم که مثل اینترنت مبایلم کار کنه چی باید بخرم و هزینش چقدر میشه ممنون

    1. دوست عزیز
      ابتدا باید مشخص کنید اینترنت موبایل می‌خواهید یا اینترنت ثابت و بعد درباره نوع و مدل مودم تصمیم‌گیری کنیم

  33. با سلام و تشکر فراوان باید تمامی توضیحات حضرت عالی
    من سرعت ۱۶مگ ب بالا رو میخوام برام فرقی نمی کنه همراه باشه یا خونگی..قیمت هم مهم نیست …فقط میخوام بالاترین سرعت رو داشته باشه …خط تلفن هم خونمون نداره و منطقه مسکونی ما هم هنوز خط تلفن ثابت نیومده …باید چی بخرم

    1. یک مودم همراه و یک سیم‌کارت موبایل از همراه اول یا ایرانسل بخرید و از اینترنت همراه استفاده کنید.
      در مقاله‌های زیر بهترین مودم‌های همراه برای این منظور را معرفی کردیم:

      https://shabakehchi.com/buyer-guide/9002/high-speed-modem-mobile-in-iran
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/10152/best-modem-4g-lte-for-gaming

  34. سلام .من می خوام برای شرکت در کلاسهای مجازی مودم همراه باسرعت خوب تهیه کنم.قیمتش هم مهم نیست .همزمان حداقل ۵ نفر باونن متصل بشن .ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

  35. سلام و خسته نباشید
    یه راهنمایی میخواستم من همیشه از اینترنت سیمکارت استفاده میکردم و تا چند وقت پیش با hotspot اونو به لپ تابم متصل میکردم اما بعد از یه مدت کانکت میشم به لپ تاب اما میزنه no internet در حالی که من اینترنت دارم اول فکر کردم گوشی یا لپ تاب مشکل داره اما الان برای دوستم هم همین اتفاق میفته جفتمون هم گوشی هامون ایفونه اگر من مودم بگیرم ممکنه این مشکل به وجود بیاد ؟! البته اصلا نمی‌دونم علتش چیه حالا با این اوصاف یه مودم که سرعت خیلی خوبی داشته باشه و آنتن بیرونی داشته باشه علاوه بر اون همراه هم باشه که من پول دو تا بسته ندم میشه بهم معرفی کنید ممنون میشم

    1. سلام
      نمی‌دانم مشکل هات‌اسپات آیفون چیه و تا حالا درباره‌اش چیزی نخواندم
      ولی برای مودم چنین اتفاق‌هایی نمی‌افتد چون هر مودم درون خودش یک روتر هم داره که دقیقا کارش راه‌اندازی یک وای‌فای برای اتصال دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ است.
      مودم‌های همراه زیادی در بازار هست که برای کار شما مناسب هستند. با هزینه کردن ۱ الی ۲ تومان می‌توانید یکی از این مودم‌های همراه را بخرید.
      برای نمونه مودم‌های هواوی E5577، ایرانسل FD-M60، هواوی E5577C، دی‌لینک DWR-932C-E1 و تی‌پی‌لینک M7350_V5 خوب هستند

  36. سلام ببخشید من می خوام یک مودم tdlte خریداری کنم که با استفاده از لن بتونم به کامپیوتر وصلش کنم چون ۹۹ درصد استفاده من از مودم به وسیله ی کامپیوتر هست. یه چیزی حدود ۸۰۰ تا ۱ میلیون می خوام هزیینه کنم اما اینترنت با سرعت بالا می خوام چون برای بازی های قوی می خوامش ممنون میشم راهنمایی کین چی بخرم و از کدوم مارک مرسی

  37. سلام من در منطقه ای زندگی میکنم ک حتی آنتن هم نیمدهد چه مودمی رو پیشنهاد میکنید ک برای اینترنت سرعت خوبی داشته باشه؟

  38. سلام وقتتون بخیر من میخواستم یه مودمِ خوب بخرم که هم سرعتش بالا باشه هم گوشی و لب تاپمو بهش متصل کنم و تابحال از نتِ گوشی استفاده میکردم و اولین بارِ که میخوام مودم بخرم و نمیخوام که مودمِ همراه باشه فقط برای منزل میخوام . اگه میشه لطف کنید یه مودمِ خوب بهم معرفی کنید ممنون میشم👐

  39. باسلام گوشی بنده شیائومی هستش و cat13خرید مودم همراه سرعت بالاتری به من میده؟ آیا بهتر نیست از طریق خود گوشی اینترنت وای فای کنم داخل خونه

    1. سلام
      ۱- مودم سرعت وای‌فای بیشتری به شما نمی‌دهد و سرعت اینترنت گوشی بهتر است.
      ۲- اگر فقط می‌خواهید از وای‌فای گوشی برای لپ‌تاپ استفاده کنید یا حداکثر یک گوشی دیگر ایده هات‌اسپات کردن گوشی خوب است ولی اگر قرار است چندین دستگاه و گوشی و لپ‌تاپ به گوشی شما وصل شوند؛ بهتر است این کار را نکنید و یک مودم بخرید

  40. سلام و وقت بخیر من برای یک خونه ۱۰۰ متری میخواستم مودم بخرم که خونگی باشه و اینترنت مخابرات رو پشتیبانی کنه ولی چون بیشتر از دو تا دستگاه بهش متصل نمیشه نمیخوام خیلی هزینه کنم چه مدل مودمی رو پیشنهاد میکنید ؟ بعد من یک مودم همراه ایرانس دارم میخواستم ببینم از اینترنت مخابرات پشتیبانی میکنه
    و سوم اینکه با توجه به اینکه بجز استفاده خونگی خیلی اینتر نت نیاز ندارم اینترنت مخابرات رو پیشنهاد میکنید یا اینتر نت همراه مثلا ایرانسل؟
    با تشکر از وقتی که میذارید وپاسخگویی شما

  41. درود. مهندس ی سوال دارم و راهنمایی میخوام ی اپراتور adsl خوب به من معرفی می فرمایید برای اینترنت ثابت خونگی.
    ضمنا من شیرازهستم. خودم قبلا هم شاتل و هم مخابرات استفاده کردم. مخابرات بیشتر راضی بودم. ولی الن زیاد تعریفی نیست.

    1. حقیقتا نمی‌شود از راه دور گفت کدام سرویس و اپراتور بهتر است
      باید خودتان در شهرتان تحقیق کنید ببینید کدام‌یک خلوت‌تر با پشتیبانی بهتر یا بسته‌های اینترنت ارزان‌تر است و بعد در منطقه مخابراتی شما هم دستگاه دارد که بتواند به شما سرویس بدهد
      ممکن است یک اپراتور در شهری خوب باشد ولی در شهر بعدی سرویس رضایت‌بخشی ندهد
      خیلی نسبی است

  42. سلام ی سوال داشتم من دوس دارم نت وای فا داشته باشیم تو خونه ولی خط تلفن ثابت نداریم و قصد نداریم بخریم چون کاربردی برامون نداره حالا سوالم اینه ایا مقدار مصرف شدن نت شماره اعتباری مثه تلفن ثابته یا زودتر تموم میشه مثلا سی گیگ تلفن ثابت با سی گیگ تلفن اعتباری در مصرف یکی هستن یا اعتباری زودتر تموم میشه اخه داده تلفن همراه خیلی زود تموم میشه ولی نت تلفن ثابت اینجوری نیس

    1. یک بسته اینترنتی چه روی تلفن ثابت چه روی وای‌فای یا تلفن همراه و سیم‌کارت اعتباری و داده موبایل یک حجم مشخص دارد ولی این سبک مصرف اینترنت ما است که باعث تغییر در آن می‌شود
      معمولا گوشی‌های موبایل مصرف اینترنت بالایی دارند چون متوجه نمی‌شویم ولی ده‌ها ویدیو در طول روز در واتساپ و تلگرام و اینستاگرام و … باز می‌کنیم و ده‌ها عکس با کیفیت بالا را آپلود کرده و جابه‌جا می‌کنیم
      حجم بسته‌های اینترنت روی هر پلتفرمی ثابت است و تغییر نمی‌کند. سرعت اینترنت که افزایش پیدا می‌کند؛ مثلا روی گوشی‌های موبایل زودتر تمام می‌شود.

  43. سلام وقتتون بخیر باشه…تلفن همراه من ۴.۵gرو ساپورت میکنه ولی سرعت نت بالاتری میخوام که به گوشیم وصل کنم که بتونم به بعضی سایتها که نت بالایی میخوان وصل شم.. مثل سایت ثبت نام ایرانخودرو.. و فقط میخوام به گوشیم وصل بشه و کارایی دیگه ای ندارم… بنظرشما چه مودمی خوبه که سرعتش بیشتر از تلفن همراه باشه.. ممنون میشم

  44. کتش رو نمیدونم.. ولی گوشی من هواوی پی سی لایت هست و همیشه نتش ۴.۵g هس… اما نت با سرعت بالاتر میخوام
    اینم سرعتش
    HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (2CA) Cat6 400/50 Mbps

    1. مودم موبایل شما همچین بد هم نیست. خودم این گوشی هواوی پی سی لایت را داشتم و مدت‌ها استفاده کردم. سرعتش از بسیاری از مودم‌های همراه و فورجی بیشتر است. یعنی مودم‌های توی بازار سرعت کمتری دارند
      فقط بالاتر از اینترنت گوشی شما می‌تونه اینترنت VDSL یا فیبرنوری (FTTH) باشه که سرعت بیشتر با پینگ کمتر میده و گاهی حتی سرعت کمتر ولی با تاخیر و پینگ بسیار پایین به دست میده
      اصلا دنبال خرید مودم فورجی نباشید چون فایده‌ای برای شما نداره و بعدا می‌فهمید که سرعت موبایل خودتان بیشتره

  45. سلام ببخشید من و خانوادم مصرف اینترنتمون نسبتا بالاست و هر ماه باید هزینه زیادی رو صرف خرید بسته های اینترنت کنیم به نظرتون اگه از مودم استفاده کنیم هزینه اینترنتش به صرفه تره یا نت همراه؟

  46. سلام خسته نباشید توی منطقه ی ما فقط همراه اول و ایرانسل خط میده سرعت دانلود به ۴ مگ هم میرسه البته صبح ها شما مودمی معرفی کنید تا از این سرعت خلاص بشم ممنون میشم من از هردو نت استفاده می کنم البته بیشتر سرعت نت به کیلوبایت هم میرسه

  47. سلام سوالم اینه ک مودم بیسیم همراه اول تو همه منطقه های تهران میگیره؟‌من با نت خط موبایلم ک مشکلی ندارم و ۴g هست دقیقا منطقه ۱۸ هستم اینجا اینترنت مخابرات هم نیست تحت پوشش هیچ شرکتی نیست ظاهرا ایا مودم سیم کارت خور اینجا جواب میده تاکید میکنم مشکل انتن گوشی و نت موبایل ندارم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام
      جایی که مشکل آنتن‌دهی موبایل برای یک اپراتور نداشته باشد؛ برای مودم هم مشکلی ایجاد نمی‌شود
      البته قدرت آنتن‌دهی مودم‌ها به خود مودم و پردازنده و تعداد آنتن‌های توکار آن بستگی دارد و برخی مودم‌ها ضعیف‌تر و برخی قوی‌تر هستند.
      بهتر است یک مودم نسبتا خوب خریداری کنید تا مشکلی از نظر آنتن‌دهی نداشته باشد

  48. سلام ببخشید من ازاینترنت همراه اول گوشی استفاده میکنم ولی به دردنمیخوره بعضی سایت بازنمیکنه یازودخلاص میشه ۱۵گیگ تو۲۰روز تموم میشه. ایرانسلم بدتر۱۰گیگ خریدم یک هفته پیش الان ۲گیگش دارم میخواستم راهنماییم کنید
    یک مودم همراه، پرسرعت وای فای داشته باشه.خیلی عالی باشه.۱میلیون پول دارم بیشترم بشه طوری نیست ولی مودم عالی باشه.۱سوال دیگه:کدام شرکت اینترنت حرف اول میزنه توی مودم همراه،ازنظر آنتن دهی قطع وصل اینترنت.اینجا ایرانه.

  49. سلام بنده تو خونه ی حودم از زیتل استفاده می کردم و سرعتی حدودا ۵۰ مگابیت بر سانیه میداد و من راضی بودم الان به خاطر کارم مجبور شدم به تبریز برم و واسه کرونا نمی تونم برگردم اینجا خونه ای که توش ساکنم ADSL مخابرات داره من یه مودم انلاک هواوی داشتم مدل
    HUAWEi-B310-F1B3
    که LTE هست می خواستم بدونم اگه به خط خونه وصلش کنم می تونم از اینترنت ADSL استفاده کنم؟

  50. سلام خسته نباشید، من تو یه جزیره جنوب کشور کار میکنم که گاها نت قطع میشه و کیفیت تماس تصویری خیلی پایینه.. مدل گوشیم همA5 سامسونگ هست.. شما خرید چه نوع مودم رو بهم پیشنهاد میکنید که تماس تصویری و فضای مجازی را خوب ساپورت کنه ؟ قیمت هم بالا باشه مهم نیس.. با تشکر

  51. سلام وقت بخیر
    من نیاز به مودم همراه دارم که هم قابلیت اتصال به برق داشته باشه و هم از باتری بشه استفاده کرد دو تا اپراتور ساپورت کنه نیاز دارم هم بیرون و داخل منزل به لپ تاپ وصل بشم لطفا راهنمایی کنید که خرید منطقی بتونم انجام بدم ممنونم

  52. سلام خسته نباشید ما تو خونه ۵ نفریم از adslاسیاتک استفاده میکنیم مصرفمونم بالاست ولی خط خوته تا سرعت ۴ کشش داره خیلی هم قطع میشه به ما گفتن مودم بی سیم بگیرین .میخواستم راهنماییم کنید که چه مارکی و از چه شرکتی بگیرم .قیمتشم بالای ۲ تومن نشه .مرسی

    1. سلام
      اگر مودم ۴G می‌خواهید؛ بهترین مودم‌های بازار ایران را در مطلب زیر گفتم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/11374/top-5-best-desktop-4g-modem

      اگر مودم TD-LTE می‌خواهید که به صرفه‌تر است و برای مصارف خانگی بهتر است؛ باز در مطلب زیر بهترین مودم‌ها را پیشنهاد دادم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/11380/5-best-modem-td-lte-iran

  53. باسلام و احترام وتشکرازپاسخگویی سریع
    بنده مودم هواوی ۵۵۷۷c گرفتم برای خانه باغی که همراه اول آنتن ضعیف داره واینترنت هم اکثراE هست وحالا مودم انتن داره ولی اینترنت نداره همچنین چیزی ممکنه؟مگرمودم اینترنت پایین ترراپوشش نمی دهد وآیا آنتن خارجی کمکی خواهدکرد.؟

    1. شاید بسته اینترنت شما تمام شده است؟
      بررسی کنید هنوز بسته اینترنت یا حجم داشته باشید
      همین‌طور یک بار مودم را خاموش و روشن یا ریستارت کنید مشکلی پیدا نکرده باشد

  54. سلام من در منطقه ای که زندگی میکنم پوشش دهی خط ایرانسل و اینترنت ایرانسل صفر است اما همراهه اول آنتن دارد ولی ضعیف است چه مودمی را به من توصیه میکنید لطفا پر سرعت باشد با تشکر

    1. سلام
      باید مشخص کنید برای چه مصارفی اینترنت می‌خواهید و مودم همراه یا رومیزی نیاز دارید؟
      معمولا مودم‌های رومیزی آنتن‌دهی بهتری دارند. مودم هواوی B315، هواوی B525، هواوی B528 مودم‌های خوبی برای مصارف رومیزی در خانه هستند ک با هر سیم‌کارتی هم کار می‌کنند.

  55. سلام ،من برای اینترنت منزل باید چه مودمی بخرم اطلاعات زیادی در مورد اینترنت خانه ومودم ها ندارم لطفاً راهنمایی کنید وارد کجا باید تهیه کنم ،ممنونم

    1. سلام
      اینترنت ADSL دارید یا اینترنت همراه؟
      دنبال مودمی برای کارهای معمولی خانگی هستید یا مودمی بسیار سریع و قوی برای بازی و فیلم و مالتی‌مدیای آنلاین؟
      کمی توضیحات بدهید تا بگوییم چه مودمی بخرید

  56. سلام میخواستم بدونم آیا اینترنت مودم از موبایل قوی تر هست یا همونه؟
    آخه جای ما اینترنت موبایل خیلی ضعیفه فقط در حد پیام هست

    1. معمولا اینترنت مودم‌ها از اینترنت موبایل ضعیف‌تر است البته اگر گوشی موبایل شما مال همین چند سال اخیر باشد.
      اگر گوشی قدیمی دارید؛ گوشی جدید میان‌رده‌ای بخرید و از سرعت اینترنت آن لذت ببرید

  57. سلام.من ساکن پرند هستم و اینحا تلفن ثابت نداریم.میخواستم مودمی تا مبلغ دومیلیون تومان تهیه کنم که فقط در منزل استفاده کنیم و پسرم بازی کامپیوتری و بقیه اعضا اینستا و تلکرام رو داشته باشند بنظرتون چه مودومی با چه مارکی تهیه کنم که انتن دهیش برای اینجا خوب باشه و اینجا رو پوشش بده از کجا بدونم مودم منطقه ما رو خوب انتن دهی میده

  58. سلام.خونه ما خط تلفن نداره ک وای فای بهش وصل بشه.و انتن ایرانسل هم ضعیفه.من یک وای فایی میخام رومیزی باشه و سرعتش بالا باشه .من واسم سرعتش خیلی مهمه چون تو بورس و فارکس فعالیت دارم

  59. قیمتش هم فضایی نباشه زیر ۱۵۰۰ باشه…الان یکی از مقاله هاتون خوندم ک همشون بالای ۳۰۰۰تومن بودند چیزی باشه هم قیمت مناسب هم سرعتش خوب باشه ک بتونم باهاش ترید کنم تو فارکس و بورس

    1. سلام
      روی مودم‌های همراه سیم‌کارت‌های معمولی که روی گوشی می‌اندازید را باید استفاده کنید. این سیم‌کارت‌ها می‌توانند ۴G یا ۳G باشند.
      سیم‌کارت‌های TD-LTE برای مودم‌های همراه نیستند

  60. سلام میخواستم بدونم قیمت بسته هایی که برای سیمکارت مودم یا خط مخابزلتدمیخریم ارزون تر از بسته های اینترنت همراه موبایل است یانه ؟اگه فرقی نداره پس هزینه برای خرید مودم الکیه

    شاتل بهتره یا مخابرات از نظر قیمت و سرعت بعد چجوری باید بسته های شاتل را خریداری کنیم ؟؟

    1. سلام
      قیمت بسته‌های سیم‌کارت مودم همان قیمت بسته‌های اینترنت موبایل است
      بله خرید مودم فقط صرفا برای وصل شدن با موبایل به صرفه نیست ولی اگر چند دستگاه دیگر هم دارید خرید مودم و استفاده از وای‌فای منطقی است
      شاتل در بسیاری از شهرها بهتر از مخابرات است. هنگامی که مشتری شاتل شوید؛ یک پنل به شما می‌دهد که آنجا می‌شود انواع بسته‌های اینترنت ثابت و موبایل را خریداری کرد

    1. سلام
      مخابرات سرویس اینترنت موبایل و سیم‌کارت نمی‌دهد و طبیعی است که نمی‌شود روی مودم همراه از اینترنت مخابرات استفاده کرد

    1. بله دوست عزیز
      اصلا یک روش اتصال مودم به لپ‌تاپ و کامپیوتر و به اشتراک گذاری اینترنت از طریق کابل USB است

  61. با سلام . ممنون میشم راهنماییم کنین . مودم میخواستم برای دفتر تبلیغات با حداکثر ۵ کانکشن ولی سرعت بالا برای ما مهم هست . و هم اینکه امکان داره خارج از دفتر هم مودم رو نیاز داشته باشیم.و قصد خرید مودم همراه رو داشتم. و سوالم اینه مودم های همراه فقط با باتری کار میکنند؟ و باتری سریع تموم نمیشه؟ چه نوع مودمی تهیه کنم بهتره؟؟؟

  62. با سلام . مودم های همراه فقط با باتری کار میکنند؟ و باتری سریع تموم نمیشه؟ چه نوع مودمی تهیه کنم بهتره؟؟؟

    1. سلام
      غالب مودم‌های همراه با باتری کار می‌کنند ولی برخی مودم‌ها هم هستند که بدون باتری (یعنی باتری را از مودم جدا کنید) و با برق کار می‌کنند. مانند مودم جی یو JMR۵۴۱

  63. سلام
    من میخواستم بدونم ک چ مودمی برای منطقه ما ک انتن دهی ضعیفه و نتE هست باید بگیرم؟! ک سرعتش بالا باشه چون من از انتن دهی E خسته شدم.
    لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام
      از کجا می‌گویید شبکه موبایل منطقه شما ۳G یا E است؟ گوشی موبایل یا مودم؟ برخی گوشی‌ها چون بیشتر از ۳G را پشتیبانی نمی‌کنند؛ این‌طور نشان می‌دهند.
      به هر صورت اگر واقعا شبکه موبایل منطقه شما E است؛ هر مودمی هم بخرید نباید سرعت زیاد بالایی به شما بدهد.

  64. سلام
    ما تلفن ثابت نداریم و من نیاز به اینترنت به صرفه تر از لحاظ مصرف و قیمت بسته های اینترنت دارم چون مصرفم خیلی زیاده و کارم به شدت زیاده با اینترنت اینجوریم که تحقیق کردم مودم همراه هم بسته هاش و قیمت هاش مثل همون اینترنت گوشیه و به دردم نمیخوره انگار با این اوصاف باید از چه مودمی استفاده کنم؟؟؟؟

    1. سلام
      بهتر است از اینترنت TD-LTE استفاده کنید که حجم بسته‌ها زیاد و قیمت منصفانه‌تر از ۴g است.
      خود اپراتورها به شما مودم می‌دهند و فقط باید بروید و ثبت‌نام کنید. ایرانسل، مبین‌نت، آسیاتک و …. اینترنت تی دی ال تی می‌دهند. برای مشاهده قیمت‌ها به لینک زیر بروید:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/13815/internet-td-lte-price-compare

  65. سلام و خداقوت
    من یک مودم میخوام بگیرم که سرعتش خوب باشه و در خانه و سفر خوب انتن بده
    باتوجه به قیمت مودم ثابت روی خط تلفن گفتم مودم همراه بگیرم بهتره چون همه جا میشه بردش و سرعتش هم خوبه
    چه برندی و چه بسته هایی داره و پیشنهاد میکنین ؟
    اگه ثابت بهتره چه برندی و مدلی؟

    حدود ۸۰۰تومن میخوام هزینه کنم

  66. سلام خسته نباشید.
    من اینترنت سیم کارتم نا محدوده اما سرعت خیلی خوبی نداره.
    با هات اسپات با لپ تاپم وصل میشم.
    میخوام بدونم اگر مودم همراه بگیرم سرعت نت تو لپ تاپ بالا میره؟
    اصلا چه ضرورتی داره مودم بگیرم؟
    دستگاه دیگه ای نیست که نت رو قوی تر کنه؟

    1. سلام
      مودم‌ها باعث افزایش سرعت اینترنت نمی‌شوند بلکه استفاده از اینترنت وای‌فای را برای چند دستگاه راحت‌تر می‌کنند. اگر یک گوشی موبایل خوب و به‌روز داشته باشید که سرعت اینترنت بالایی دارد؛ هات‌اسپات موبایل روی لپ‌تاپ سرعت بیشتری از مودم دارد.
      فقط در صورت خرید مودم‌های رومیزی با آنتن خارجی و از مدل‌های گران‌قیمت است که سرعت اینترنت روی لپ‌تاپ بهتر از موبایل می‌شود.

  67. سلام ببخشید من یه دانش اموز هستم و وسع مالی زیادی هم ندارم و در ضمن مصرف اینترنت زیادی دارم و با خانواده محبورم که هر جا رفتن برم
    یه مودم همراه معرفی کنید که انتن دهی در روستا و شهرستان ها و باغ و اینجور جاها رو هم بده و هم اینکه تو خونه بتونم ازش استفاده کنم و اینکه گوشی من فورجی نیست ایا میتونم از مودم های فورنیم جی استفاده کنم؟
    لطفا راهنماییم کنین با وضعیت مالی که من دارم چی میتونم بخرم؟

  68. من یه مودم ۴g برند jio خریداری کردم ولی خارج از کشور کار نمیکنه میخواستم در این باره راهنماییم کنید و بگید چه راه حلی واسه این مشکل وجود داره

    1. سلام
      چه کشوری هستید؟ برخی کشورها دارای باندهای رادیویی خاصی هستند که همه مودم‌ها از آن‌ها پشتبانی نمی‌کنند.

  69. سلام
    ببخشید خونه ی ما خط دهی اش خیلی بده، ینی بطوریکه برای تماس گرفتن هم بده
    میخواستم ببینم چه مودمی و چه مارکی بخرم که سرعت اینترنت دهیش توی خونه ی ما جوابگو باشه و قوی باشه؟؟
    لطفا جواب بدین

    1. سلام
      با شرایطی که گفتید واقعیتش هر مودمی بخرید باز مشکل اینترنت خواهید داشت. فقط مودم‌های رومیزی ۴G که آنتن خارجی دارند بهتر هستند چون هم آنتن خارجی برای آنتن‌دهی بهتر دارند و هم پردازنده قوی‌تری خواهند داشت.
      مودم‌هایی مانند تی‌پی‌لینک MR200 یا تی‌پی‌لینک MR6400 و مودم‌هایی که آنتن خارجی دارند.

  70. سلام . چند روزی یک بار من به منطقه ای میرم که همراه اول آنتن دهی خوبیه اینترنت سرعت e داره که همین اینترنت هم بعضی جا سرعت متصل شدن به سایت ها بیشتر میشه . یه نقطه ای هم هست که ایرانسل فورجی میشه فقط یه نقطه هست . من فقظ برای متصل شدن به سایت ها میخام اینترنت سایت بورسی . مودمی هست که آنتن خارجی هم داشته باشه و و تاثیر گزار باشه

    1. سلام
      هم در مودم‌های همراه می‌توان آنتن خارجی داشت و نصب کرد و هم مودم‌های رومیزی ۴G آنتن خارجی دارند. به مطلب زیر نگاهی بیندازید:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/11374/top-5-best-desktop-4g-modem
      مودمی مانند تی‌پی‌لینک MR200 بهترین آنتن‌دهی را دارد. مودم‌های رومیزی هواوی هم همگی آنتن‌دهی خوبی داشته و اگر خودشان آنتن ندارند؛ می‌توانید برای آن‌ها انتن بخرید و نصب کنید.

  71. سلام . میگم حالا یه مودم خوب چی معرفی میکین در این منطقه که گفتم تو این منطقه همراه اول آنتن دهی خوبه ولی سرعت اینترنت E یه وقت های قوی و ضعیف می شود ایرانسل یه نقطه هست که فورجی میشه . حالا شما چه مودمی را پیشنهاد پاور بانک هم باشه دو سیم کارت باشه آنتن هم داشته باشه بهتره

    1. مودم Mr200 که پاور دارد و باید به برق وصل باشد و باتری ندارد. منظور شما این است که باتری داشته باشد؟

      1. سلام . آره باتری داشته باشدیعنی همراه هم باشد
        حالا این مودم هم نشد نشد یه مودم باشه که همراه باشه آنتن خارجی هم داشته باشه

  72. سلام . آره باتری داشنه باشد حالا این مودم هم نشد نشد یه مودم دیگه تو هم رنج باشه آنتن خارجی داشته باشه باتری هم داشته باشد سرعت خوبی بده من برای سایت فقط میخام نه بازی نه دانلود اولویت اولمم سایت بورسی و کارگزاری ها هست تو شهر سرعت اینترنت خوبه فقظ یک روز در میان من برای کار به محلی میروم که همراه اول آنتن دهیش خوبه و سرعت اینترنتش e هست بعضی موقع ها همین e سرعت باز کردن سایت ها خوبه شما چه مودمی پیشنهاد میکنید برای من

  73. سلام آقای مهندس، وقت بخیر،ممنونم بابت سایت خوب شما، ببخشید من نزدیک به ۴ سال از اینترنت شرکت مخابرات ایران استفاده می کنم، متاسفانه سرعت پایین و قطعی زیاد می باشد، ۱.بنظرتون بهتر هست که مودم برای منزل جهت استفاده، بخرم یا از سرویس بقیه شرکت ها(خلیج آنلاین، شاتل، پیشگامان و…) استفاده کنم؟ ۲. در صورت خرید مودم کدام مودم(همراه اول یا ایرانسل، ۴g یا ۴.۵g)را بخرم، کیفیت و سرعت در حد معمول برایم مهم است و فقط برای استفاده در منزل می خواهم. سپاسگزارم

  74. سلام
    امیدوارم خوب باشین.
    ممنون که ما را هم در این اطلاعات جالب سهیم کردین.
    من قصد تهیه یک مودم همراه رو دارم. از اونجایی که کابل های منزل فیبر نوری هستند امکان استفاده از ADSL رو نداریم. کارم تدریسه و سرعت اینترنت خیلی مهمه در کلاس های مجازی. چند سالیه از مودم همراه ایرانسل مدل LH 96 استفاده میکنم. برای دانلود عالیه ولی متاسفانه در این یک ماهه که با لپ تاپ بهش وصل میشم برای برگزاری کلاس ها، کیفیت صدا و تصویر خیلی مناسب نیست. به نظرتون چه مدل مودم همراهی برای این کار میتونم تهیه کنم تا کیفیت صدا و تصویر خوبی داشته باشم؟ آیا قدرت وای فای مودم در این مورد مهمه یا سرعت انتقال دیتا و دانلود؟ واقعا ممنونتون میشم راهنماییم بفرمایین.
    سپاسگزارم

    1. سلام
      سرعت وای‌فای مودم بسیار مهم است و حتی می‌شود گفت مهم‌تر از سرعت اینترنت. اینکه بتوانید به راحتی صوت و تصویر و ویدئو استریم کنید دقیقا برمی‌گردد به سرعت وای‌فای.
      اگر بیشتر اوقات در خانه از اینترنت موبایل استفاده می‌کنید بهتر است یک مودم ۴G رومیزی بخرید که اولا انتن خارجی داشته باشد و کیفیت اینترنت بالاتر برود و دوم وای‌فای خوبی داشته باشد و سوم بتوانید حتی با کابل شبکه به اینترنت وصل شوید که از وای‌فای بهتر است.
      مودم‌های رومیزی ۴G زیادی در بازار هست ولی نمی‌دانم شما چقدر هزینه می‌کنید. برخی مدل‌ها را پیشنهاد دادم:
      تی‌پی‌لینک MR200
      تی‌پی‌لینک MR400
      تی‌پی‌لینک MR600
      هواوی B525
      هواوی B528
      هواوی B618
      هواوی B315

  75. با عرض سلام یه سوال داشتم در مورد مودم همراه ایا اینکه توی روستا هم جواب میدن یا نه چون ما توی روستا زندگی میکنیم اینترنت بسیار ضعیف هست در حد G هست انتن دهی موبایل هست ولی اینترنت بسیار ضعیف ایا میشه از این مودم های همراه برای روستا هم استفاده کرد یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام
      اگر موبایل شما فورجی است ولی آنتن‌دهی ۳G است؛ مودم همراه هم بخرید باز مشکل آنتن‌دهی را خواهید داشت و سرعت اینترنت ضعیف خواهد بود.
      اما اگر موبایل شما ۳G است و گوشی ۴G سرعت اینترنت بهتری دارد و آنتن‌دهی بهتر است؛ خرید مودم همراه منطقی است.

  76. با سلام و تشکر- وقت بخیر
    منزل ما تلفن ثابت نداره. فقط می خوام برای استفاده مدرسه پسرم از لب تاپ اینترنت داشته باشم. حداکثر ۲ کاربر خواهیم داشت. روش مقرون به صرفه چیه. الان چک کردم قیمت های مودم همراه بالا است. راه جایگزینی دارم؟

  77. سلام دوست عزیز میخواستم بدونم برای گیم چه نوع مودمی خوبه همراه باشه یا ثابت که پینگ بازی بیاره پایین بنظرتون چه نوع مودمی خریداری کنم تا دومیلیون یا دونیم

    1. سلام دوست عزیز
      کلا برای گیم مودم‌های رومیزی و ثابت بهتر هستند؛ حالا اگر اینترنت ADSL یا VDSL دارید سراغ یک مودم خوب ADSL/VDSL بروید.
      اگر اینترنت ADSL ندارید و می‌خواهید از اینترنت موبایل استفاده کنید؛ یک مودم رومیزی ۴G LTE خوب بگیرید
      در لینک‌های زیر مدل‌هایی از مودم‌های گیم را معرفی کردیم:
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/10152/best-modem-4g-lte-for-gaming
      https://shabakehchi.com/buyer-guide/15395/5-best-cpe-modem-router-4-5g

  78. درود برشما میخواستم ببینم که در یک منطقه روستایی که اینترنت همراه اول Eهست میشود از مودم استفاده کرد و اصولا جواب میده ونت ایرانسل هم اصلا جواب نمیده

    1. سلام دوست عزیز
      بله می‌توانید از مودم استفاده کنید ولی احتمالا نباید سرعت بسیار بالایی به دست بیاورید چون اینترنت شما ۳G است. سرعت گوشی موبایل بیشتر و بهتر است

    2. سلام منطقه ما فورجی همه جا نیست مثلا برای ما پشت بام خانه فورجیه اون هم حداکثر با سه خانه انتن دهی ایا من میتوانم یک مودم فورجی جیبی بخرم و ببرم پشت بام خانه وضل میشه؟ وسپس با وای فایش بهش وصل بشم

  79. سلام خسته نباشید ما قصد خرید مودم داریم ولی نمیدونیم tp-link بخریم یا d-link به نظر شما کدوم مودم ها خوب هستندکه در حد ۶۰۰ تومن باشه ما مودم adsl میخوایم که آنتن دهیش خوب باشه و لازمه از صبح تا شب برای کلاس و درس روشن باشه. خودمون مودم broadkam داریم ولی چون بچه مدرسه ایم خیلی اذیت میشیم..ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام دوست عزیز
      در رده قیمتی که شما فرمودید هم تی‌پی‌لینک مدل‌های خوبی دارد و هم دی‌لینک
      این مدل‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:
      تی‌پی‌لینک TD-W8961N
      دی‌لینک DSL-2740U
      دی‌لینک DSL-224 NEW
      تی‌پی‌لینک TD-W9960

      هر کدام را بخرید کار شما را راه می‌اندازند و مشکلی از بابت استفاده از اینترنت ADSL ندارید

      1. خیلی ممنونم بابت پاسخگوییتون…فقط اینکه میگن تی پیلینک N یا ND باشه قضیش چیه؟ بعد اینکه آنتن جدا بشه بهتره یا وصل باشه؟تنها تفاوت این محصول این است که آنتن‌های W8961N ثابت هستند و از محصول جدا نمی‌شوند؛ ولی آنتن‌های W8961ND قابلیت جداشدن از محصول را هم دارند.این توضیح سایت…..خیلی ممنونم

  80. سلام ببخشید میگن مودم تی پی لینک دو مدل N و ND داره کدومش بهتره؟فرق W8961N با W8961ND در این است که آنتن‌های مدل W8961N ثابت هستند؛ ولی آنتن‌های محصول W8961ND قابلیت جداشدن هم دارند. اگر از قسمت پشت به دو محصول W8961N و W8968 دقت کنید، متوجه خواهید شد که تنها فرق W8968 با W8961N فقط در یک پورت USB است؛ یعنی W8968 پورت USB دارد؛ ولی W8961N فاقد پورت USB است.
    این تو سایت نوشته بود منظورش چیه؟ و اینکه پورت USB بهچه دردی میخوره؟ بینهایت ممنونم

  81. سلام میثاق جان
    مشورتی میخواستم ازشما.
    منزل ما متاسفانه بعلت مشکل مخابرات تلفن ثابت نداریم و آنتن دهی همراه اول کنار پنجره هال ۴جی هست ولی تو اتاق ها ضعیفه.خونه ۱۰۰متره
    برای دوکاربر از چه نوع مودم و برندی استفاده کنم که بتونیم داخل اتاق اینترنت داشته باشیم؟
    قیمت مهم نیست کیفیت محصول مهمه

    1. سلام دوست عزیز
      پیشنهاداتی که به ذهنم می‌رسد:

      ۱- یک مودم ۴G رومیزی آنتن‌دار خریداری کنید که هم در اتاق‌ها انتن‌دهی خوبی داشته باشد و هم وای‌فای مناسبی تا در یک خانه ۱۰۰ متری به مشکل برنخورید. مثلا مدل تی‌پی‌لینک MR600 یا هواوی B618 به شرط اینکه آنتن هم برایش بخرید خوب است.
      ۲- اگر می‌شود مودم فورجی حالا رومیزی آنتن‌دار یا بدون آنتن را کنار پنجره بگذارید یا حداقل تست کنید کدام وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت بهتری دارد. اینکه مودم کنار پنجره باشد و شما در اتاق یا اینکه مودم هم در اتاق باشد.
      ۳- در بدترین حالت می‌توانید آنتن بیرونی بخرید و کنار پنجره نصب کنید و بعد کابل آنتن را تا اتاق بکشید
      ۴- روش‌های زیادی برای تقویت وای‌فای از یک نقطه به نقطه دیگر خانه مانند پاورلاین‌ها، اکستندرها، روتر دوم و اینها است ولی به نظرم کار شما با یک مودم رومیزی فورجی حل است.
      موفق باشید

  82. سلام؛لطفا اگر امکانش هست راهنمایی بفرمایید.
    من روی تلفن همراه با نت همراه اول سرعت بین (۲۰،۳۰) mb/s دارم در بهترین حالت ۴۰ mb/s بقیه اپراتور ها در منطقه ما خیلی ضعیف تر هستند.
    بنظورتون با خرید مودم همراه اول
    https://shop.mci.ir/product-details/fcbdd53f-cd31-4256-9ac5-058f8ff6fb80
    میتونم سرعت بهتری داشته باشم؟

  83. با سلام . من قصد خرید مودم را دارم و بین مودم سیم کارت خور و مودم معمولی وای فا موندم . چون که داخل منزل اصلا انتن و اینترنت نیست و ترس من از این هست که مودم های سیم کارت خور هم بدون اینترنت باشن و انتن دهی مناسبی نداشته باشند یشنهاد شما چیه؟؟ ایا اشتراک اینترنت از مخابراط یا هر شرکت دیگه ای به همراهخرید مودم وای فای ساده کار بهتری نیست از خرید مودم سیم کارت خور ؟ با در نظر‌گرفتن انتن دهی ضعیف محدوده منزل ما با تشکر🙏🙏

    1. سلام
      اگر خانه شما از نظر آنتن‌دهی موبایل ضعیف است (هم همراه اول و هم ایرانسل. حتما هر دو را چک کنید)؛ بهتر است برای اینترنت ADSL اقدام کنید و یک مودم ADSL بخرید که وای‌فای دارند و می‌توانید از هر نقطه خانه به اینترنت وصل شوید.

  84. سلام من وخانواده دردوشهر ساکنان هستیم یک هفته در این شهرستان وهفته بعد شهربعدی هرچهارنفرمون احتیاج به اینترنت داریم یک مودم میخواهم که هرچهرنفرمون بتونیم بهش وصل بشویم ودرهردوشهراینترنت داشته باشیم ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      بهترین راه‌حل خرید یک مودم همراه جیبی است که سیم‌کارت‌خور باشد و بتوانید همه‌جا به خود ببرید و همه به وای‌فای و اینترنت وصل شوید. سعی کنید مودم همراه قوی تهیه کنید که جوابگوی نیاز همه شما باشد. مانند ایرانسل FD-M60 یا تی‌پی‌لینک ۷۶۵۰ یا آلکاتل EE70 و EE120 که قدرت پاسخ‌گویی به چندین دستگاه را داشته باشد.

  85. سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من دانشجو هستم و بین مشهد و تهران در رفت و آمدم، البته بیشتر مشهد هستم
    برای کلاسهام از نت گوشی استفاده میکنم ولی با روشن کردن هات اسپات گوشیم، باتریش زود خالی میشه و آسیب میبینه
    تو بورس هم فعالیت دارم و نیاز به سرعت نت بالا دارم
    چه مودمی بهتره تهیه کنم؟
    الزاما باید مودمی تهیه کنم که سیم کارت بخوره؟

    1. سلام
      اگر دائما جابه‌جا می‌شوید و مثلا از شهری به شهر دیگری یا از دانشگاه به خانه و باز دانشگاه در تردد هستید و در این مکان‌ها اینترنت نیاز دارید؛ باید یک مودم همراه سیم‌کارت‌خور خریداری کنید.
      مودم‌های ایرانسل FD-m60 یا مودم‌های آلکاتل و تی‌پی‌لینک ۷۶۵۰ و نت‌گیر خوب هستند

  86. سلام خسته نباشید ، من جایی زندگی میکنم که همراه اول آنتن نداره ولی ایرانسل داره میخام یه مودم ایرانسل بخرم ولی یه چیزی ذهنمو درگیر کرده 🤔اینترنتم وقتی رو lte هست خیلی ضعیف میشه ولی به صورت دستی میزارمش رو ۳g خوب میشه گوشیمم ضعیف نیست آیفون ۱۱ هست حالا به نظرتون چه مدمی بگیرم؟🤷‍♂️

    1. سلام دوست عزیز
      ابتدا باید بگوییم منظورتان از خوب شدن اینترنت چیست؟ سیگنال‌دهی خوب می‌شود یا سرعت؟ بعد اینکه شاید یک آنتن ۳G نزدیک‌تر به شما باشد تا یک آنتن ۴G LTE!
      اگر مطمئن هستید که می‌خواهید از اینترنت ایرانسل استفاده کنید و باید یک مودم ایرانسل بخرید؛ می‌توانید یکی از مودم‌های این شرکت مثلا Fd-M60 را انتخاب و خریداری کنید. مودم FD-i40 B1 هم بد نیست.
      البته می‌توانید بیشتر هزینه کنید و مودمی بخرید که هر دو اپراتور و سیم‌کارت را پوشش بدهد

      1. منظورم قاعدتا سرعتشه هدف از طرح سوال این بود که مودم TD-LTE بخرم یا ۳g؟
        و اینم اضافه کنم که یه مودم رومیزی میخام که با لن بهش متصل بشم چی پیشنهاد می کنید؟

        1. سلام
          باید بررسی کنید ایرانسل در منطقه شما TD-LTE خوبی دارد یا خیر!
          اگر آنتن TD-LTE نزدیک شما نباشد و کیفیت سیگنال‌ها پایین باشد؛ خیلی اذیت می‌شوید و اصلا مناسب کار کردن نیست و همان ۳G بهتر است
          اگر TD-LTE ایرانسل در نقطه و منطقه شما خوب است؛ قطعا به ۳G ارجحیت دارد

  87. سلام وقت بخیر یه سوال مودم های ۴G خانگی سرعتشون از اینترنت موبایل بیشتره یا همون سرعته مثلا من توی خونمون باگوشیم اینترنت ایرانسل سرعتش خیلی خوبه آیا مودم ۴g بخرم سرعتش از اینی که هست بالاتر میره یا همین سرعت رو بهم ارائه میده چون من یه اینترنت پایدار برای گیم میخام نت گوشی ناپایداره و گاهی اوقات برای چند ثانیه قطع و وصل میشه

    1. سلام دوست عزیز
      سرعت اینترنت گوشی بیشتر از سرعت اینترنت مودم ۴g است؛ شاید در حد دو سه برابر
      دلیل استفاده از مودم‌ها به خاطر پایداری اینترنت و وای‌فای دائمی و تنظیمات بیشتر و مدیریت ترافیک اینترنت روی دستگاه‌های مختلف است. برای گیم بهتر است یک مودم ثابت ۴g بخرید

  88. سلام مرسی ازمطلب آموزنده تون
    ببخشید من میخوام مورم همراه بگیرم و اینکه نمیدونم چ برندی بگیرم
    کار کرد من با اینترنت توی ماه چیزی حدود۳۰گیگ کمتره
    چون محصل هستم فیلم آموزشی دان میکنم
    ولی نمیدونم منظورتون از بسته اینترنت خریدن چیه
    مگه مودم خودش شارژ نمیشه؟
    مثلا میگه ۲۰ هزار تومن میگیره و بهت ۴۰ گیگ میده مثلا
    دیگه شارژ کردن رو نمیفهمم حقیقتش؟
    جوابمو بدید ممنون میشم💟💟💟💟💟

    1. سلام
      برای مودم هم مانند گوشی موبایل باید بسته اینترنت بخرید. اگر سیم‌کارت اعتباری داشته باشید باید همان زمان پول بسته اینترنت را بدهید تا مودم شارژ شود ولی اگر سیم‌کارت دائمی روی مودم انداخته باشید می‌توانید هزنیه بسته را سر ماه و با قبض سیم‌کارت بپردازید

  89. سلام وقتتون بخیر‌.
    یه سوال داشتم.
    من میخوام مودم بخرم برای خونه. و اینکه فقط دو نفر قراره ازش استفاده کنن و قراره به یک کامپیوتر وصل بشه.
    متاسفانه خط تلفن نداریم و بخاطر همین میگن باید مودم سیم کارتی بخریم.و میگن قیمتش سه میلیونه.
    حالا چند تا سوال داشتم:
    یک: مودمی با قیمت مناسب تر که سرعت خوبی داشته باشه هست
    دو: بسته های اینترنت مودم نسبت به همراه به صرفه تره یا خیر؟ چون بسته‌ی اینترنت موبایل واقعا سرسام اوره و زودم تموم میشه.
    سه: از چند نفر که پرسیدم از سرعت اینترنت مودم راضی نبودن و میگفتن کنده. واقعا سرعت وای فای نسبت به سرعت گوشی کندتره؟ چون توی منطقه ای که ما هستیم، انتن دهی گوشیم خوبه خدا رو شکر.
    ممنون میشم اگه مودمی سراغ دارید اسم و مشخصات دقیقش رو بفرمایید. چون سررشته ای در این زمینه ندارم. متشکرم

    1. سلام

      ۱- همه‌چیز به نیاز و سرعتی که می‌خواهید بستگی دارد. مودم سیم‌کارتی با قیمت ۱.۵ میلیون تومان هم هست که بسیار خوب جواب می‌دهد؛ مانند مودم‌های برند نزتک. ولی باید بگویید دقیقا برای چه کاری نیاز دارد و چقدر سرعت نیاز دارید و اینکه قرار است چطوری به کامپیوتر وصل شود. آیا می‌خواهید با وای‌فای وصل شود یا با کابل شبکه؟ و اینکه آیا مودم همراه می‌خواهید یا مودم رومیزی؟ مودم همراه را می‌توانید همه‌جا با خود ببرید و باتری می‌خورد ولی مودم رومیزی ثابت است و باید همیشه به برق وصل باشد. همه اینها در پیشنهاد خرید یک مودم تاثیرگذار هستند.

      ۲- قیمت بسته‌های اینترنت برای گوشی موبایل با مودم هیچ تفاوتی ندارند و همان بسته و همان قیمت هستند. کلا اینترنت موبایل در کنار همه مزایایش، گران است.
      ۳- سرعت کاملا نسبی است و باید دید چه سرعتی نیاز دارید. بله گوشی‌های موبایل چون فناوری و پردازنده و وای‌فای و آنتن‌دهی قوی‌تری دارند؛ سرعت اینترنت بیشتری نسبت به مودم‌ها می‌دهند ولی شما نمی‌تونید دائما اینترنت موبایل را شیر یا هات‌اسپات کنید و چند نفر یا چند دستگاه دیگر بش وصل شوند. به ناچار باید یک مودم بخرید. اگر مودم خوبی خریداری شود و آنتن‌دهی نسبتا متوسط رو به بالایی داشته باشید؛ سرعت اینترنت برای هر کاری مناسب است.

  90. سلام ‌‌‌‌‌‌‌‌وقتتون بخیر من تو روستا زندگی میکنم و اینترنت تو روستا ضعیف هست و وقتی یه تماس تصویری با عموی خودم که در کانادا هست برقرار میکنم به مشکل میخورم چه مودمی با صرفه ای خریداری کنم که هم اینترنت خوبی داشته باشه و افراد بهش وصل بشن وهم قیمت خوبی داشته باشه

  91. سلام جناب محمدی زاده عزیز
    لطف می کنید چندتا مودم جیبی باتری خور معرفی کنید که بدون باتری و بابرق مستقیم هم کار کنه؟
    ممنون از شما

  92. سلام دوست عزیز من یک مودم برای دانلود بازی میخوام که معمولا حجمشان بیشتر از ۲۰ گیگ هست
    و اینکه الان با گوشی دانلود میکنم از طریق بسته شبانه بسته شبانه هم مدتش ۵ ساعت هست و کار زیادی نمیشه کرد آیا با خرید مودم میتونم در طول روز بازی دانلود کنم با هزینه مناسب مثلا روزی ۷۰ یا ۸۰ گیگ دانلود میکنم ممنون میشم راهنمایی کنید چکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا