اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: NetMonitor Pro برای مانیتورینگ حرفه‌ای شبکه‌های موبایل و یافتن بهترین BTS

برای آنتن‌دهی بهتر و اینترنت سریع‌تر، همه‌چیز را زیر نظر بگیرید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بخواهید اطلاعاتی درباره آنتن BTS موبایلی که نزدیک خانه‌تان است و گوشی موبایل‌تان به آن وصل می‌شود؛ به دست بیاورید.

مثلا، چقدر با این آنتن موبایل فاصله دارید و قدرت گیرندگی و فرستندگی سیگنال‌های آن چقدر است؛ دقیقا در چه موقعیت مکانی است یا اینکه از چه فناوری و نسل شبکه‌های موبایل بهره‌مند است و کلی اطلاعات دیگر!

این اطلاعات به ما کمک می‌کنند که تصمیم بگیریم گوشی موبایل به کدام آنتن BTS که نزدیک‌تر است؛ وصل شود یا اگر مودم داریم؛ کجای خانه قرار دهیم که آنتن‌دهی بهتری داشته باشد یا از کدام سیم‌کارت تلفن همراه در خانه یا محل کار استفاده کنیم که آنتن‌دهی بیشتری دارد و به BTS نزدیک‌تری وصل می‌شود!

گاهی اوقات هم چندین آنتن BTS در اطراف ما است و گوشی تلفن همراه روی یکی قفل می‌کند که ضعیف‌تر است و آنتن‌دهی خوبی نسبت به خانه ما ندارد یا از به‌روزترین نسل شبکه‌های موبایل سود نمی‌برد. باز در این مواقع، داشتن یک اپلیکیشن که موقعیت دیگر آنتن‌های BTS را نشان بدهد و بتواند به ما بگوید اتصال به کدام آنتن BTS سیگنال‌دهی بهتری دارد؛ کمک زیاد خواهد کرد تا هم سرعت اینترنت بیشتری داشته باشیم و هم آنتن‌دهی موبایل بهتر شود.

اپلیکیشن NetMonitor Pro تقریبا تمام کارهای بالا را برای شما انجام می‌دهد و یک برنامه حرفه‌ای مانیتورینگ شبکه‌های موبایل روی گوشی‌های تلفن همراه اندرویدی است.

وقتی این برنامه را روی گوشی اندرویدی خود نصب می‌کنید؛ باید مدت زمانی بگذرد تا کل اطلاعات مربوط به آنتن‌های موبایل و شبکه‌های ارتباطی فعال در اطراف شما را جمع‌آوری و سامان‌دهی کند. بعد، انواع تحلیل‌ها و گزارش‌های آماری دقیق را نشان خواهد داد.

مثلا به شما می‌گوید الان گوشی شما به کدام آنتن BTS وصل شده است؛ روی چه فرکانسی فعال است و قدرت گیرندگی و سیگنال‌دهی آنتن موبایل چقدر است. این آنتن موبایل از کدام نسل است و مثلا LTE یا GSM یا CDMA یا WCDMA است؛ از تجمیع فرکانس پشتیبانی می‌کند یا خیر؛ چه باندهای فعال دیگری دارد و انواع اطلاعاتی که برای کاربران حرفه‌ای جذاب است.

یک ویژگی مثبت بزرگ اپلیکیشن NetMonitor Pro، نمایش موقعیت مکانی آنتن BTS نسبت به شما است و اینکه سکتورهای آنتن در چه جهتی هستند تا بهتر بتوانید در مسیر سیگنال‌ها قرار بگیرید. همین‌طور، وضعیت مکانی دیگر آنتن‌های BTS را هم روی نقشه نشان می‌دهد تا بتوانید دقیقا بدانید در اطراف خود مثلا همراه اول چند آنتن BTS دارد و هریک از کدام نسل ۳G و ۴G LTE هستند.

با ویجت‌های جذاب و متنوعی که دارد؛ می‌توانید این اطلاعات را روی صفحه اصلی گوشی خود بیاورید تا همیشه پیش چشم باشند و نیم نگاهی به آن‌ها داشته باشید و بدانید وضعیت آنتن‌دهی گوشی و اینترنت و شبکه موبایل در چه وضعیتی است.

از هر دو سیم‌کارت نصب شده روی گوشی اندرویدی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای هر دو سیم‌کارت با دو شبکه موبایل و اپراتور متفاوت، اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری کند.

ضمن اینکه این اطلاعات جمع‌آوری شده از شبکه‌های موبایل را با گراف‌ها و نمودارهای رنگی مختلفی نمایش خواهد داد تا بهتر بتوانید از وضعیت آنتن‌دهی و مسایل دیگر شبکه ارتباطی گوشی خود تحلیل‌های مفیدی به دست بیاورید. از این اطلاعات می‌توان خروجی HTLM و CSV و KML گرفت یا آن‌ها را روی پی‌سی کپی کرد.

اگر ساعت هوشمند داشته باشید؛ می‌توانید این اطلاعات را روی ساعت نیز دریافت و مشاهده کنید.

به هر حال، اپلیکیشن NetMonitor Pro اطلاعات بسیار جذابی درباره آنتن‌های موبایل و شبکه ارتباطی به شما می‌دهد که گاهی اوقات واقعا به آن‌ها نیاز داریم.

این اپلیکیشن را می‌توانید از روی گوگل‌پلی دانلود کنید. نسخه اصلی و پرو آن ۵ دلار قیمت دارد ولی می‌توانید از سایت‌های ایرانی نیز رایگان دریافت کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. با سلام
    از مقاله بسیار سودمند واقعا ممنونم
    اگر ما بخواهیم در مودم قابلیت تجمیع کردن را فعال کنیم آیا باید دکل این حالت را ساپورت بکند که ما بتوانیم در مودم حالت تجمیع کردن را فعال کنیم که سرعت ما خیلی بیشتر شود ممنون می شوم توضیح دهید.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا