اپلیکیشن

چگونه مانند حرفه‌ای‌ها تست سرعت اینترنت و وای فای بگیریم؟ معرفی اپلیکیشن WiFi Speed Test Pro

گرفتن تست سرعت اینترنت روی پروتکل‌ها و در شرایط مختلف به همراه اندازه‌گیری قدرت سیگنال‌های وای فای

احتمالا شما هم هنگامی که می‌خواهید سرعت اینترنت گوشی یا لپ‌تاپ خود را بگیرید؛ سریعا سایت Speedtest را باز کرده و مشغول تست سرعت اینترنت شوید.

این روشی ساده برای انجام تست سرعت اینترنت است ولی باید بدانید که تست سرعت وای فای نیست و کاربران حرفه‌ای از ابزارهای تست دیگری استفاده می‌کنند تا اطلاعات و نتایج بهتر و دقیق‌تری از وضعیت اینترنت و وای‌فای خود داشته باشند.

مثلا اگر بخواهید به طور دقیق بدانید کدام باند رادیویی وای فای شما سرعت بهتری می‌دهد یا در کدام نقطه از خانه، سیگنال‌دهی وای فای بهتر است و سرعت بیشتری خواهید داشت؛ این اطلاعات را ابزارهای تست سرعت اینترنتی مانند Speedtest به شما نمی‌گویند.

ممکن است سرعت اینترنت شما ۲۰ مگابیت بر ثانیه باشد ولی سرعت وای فای شما در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۵۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۲۰۰ مگابیت برسد.

بنابراین، به ابزارهایی قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر برای تست سرعت اینترنت و وای فای نیاز داریم. اپلیکیشن WiFi Speed Test Pro یکی از این ابزارها است که برای پلتفرم اندروید در دسترس است. نسخه حرفه‌ای این برنامه روی گوگل پلی ۲ دلار قیمت دارد ولی می‌توانید آن را از سایت‌های معتبر دانلود اپلیکیشن‌های اندروید فارسی و خارجی به رایگان دریافت و نصب کنید. ما یک نسخه از این اپ را هم در انتهای مقاله برای دانلود شما لینک دادیم.

اپلیکیشن WiFi Speed Test Pro چندین ویژگی منحصربه‌فرد دارد. نخست، می‌تواند به طور همزمان سرعت اینترنت و سرعت وای فای شما را اندازه‌گیری و به صورت سرعت دانلود و آپلود مجزا به همراه پینگ نمایش دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که در هر تست، هر دو سرعت اینترنت و وای فای اندازه‌گیری شود یا اینکه فقط سرعت اینترنت یا سرعت وای فای باشد.

ویژگی بزرگ دیگر WiFi Speed Test Pro این است که می‌توانید روی پروتکل‌های مختلفی تست‌های خود را اجرا کنید. غالب ابزارهای تست سرعت اینترنت فقط از TCP استفاده می‌کنند ولی شما می‌توانند علاوه بر TCP روی پروتکل‌های UDP و FTP و SMTP و غیره نیز تست سرعت خود را اجرا کنید.

همین‌طور، برنامه WiFi Speed Test Pro می‌تواند اطلاعاتی از وضعیت سیگنال‌دهی مودم و روتر و وای‌فای، وضعیت شبکه و قدرت آنتن‌دهی دستگاه شما بدهد تا دیگر نیاز نداشته باشید یک اپلیکیشن دیگر برای اندازه‌گیری قدرت سیگنال‌های وای‌فای نصب کنید. ضمن اینکه به شما فرکانس رادیویی وای فای و باند رادیویی را نیز یادآوری می‌کند.

این اپ دارای تنظیمات مختلفی است تا بتوانید دقیقا آن چیزی که می‌خواهید را تست گرفته و به نتایج درستی برسید. مثلا، می‌توانید بازه تست سرعت اینترنت و وای فای را از ۱۰ ثانبه به ۱ دقیقه و بیشتر افزایش دهید یا اینکه اندازه بسته تست را دستکاری کنید. می‌توانید نتایج تست‌ها را ذخیره کرده و برای طولانی مدت در حافظه برنامه داشته باشید یا اینکه به سادگی از تست‌ها اسکرین‌شات بگیرید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

نسخه پروی برنامه WiFi Speed Test بدون تبلیغات آزاردهنده است که این خودش می‌تواند یک ویژگی مثبت بزرگ باشد. پشتیبانی از هات‌اسپات‌ها و تترینگ را هم به مزایای این برنامه اندرویدی اضافه کنید.

به هر حال، اگر دنبال یک ابزار تست سرعت وای فای و اینترنت حرفه‌ای گشتید؛ می‌توانید اپلیکیشن WiFi Speed Test Pro را یک بار امتحان کنید.

لینک دانلود اپلیکیشن WiFi Speed Test Pro


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا