اپلیکیشن

با این اپلیکیشن سیگنال موبایل و وای فای را اندازه‌گیری کنید و سرعت اینترنت خود را افزایش دهید

معرفی اپلیکیشن Signal Strength برای دستگاه‌های اندرویدی

برای اندازه‌گیری وضعیت سیگنال شبکه‌های موبایل ۳G و ۴G و ۵G و همین‌طور وای‌فای، تا دلتان بخواهد اپلیکیشن پیدا می‌شود ولی به نظرم اپلیکیشن Signal Strength با فاصله زیاد، بهترین برنامه است.

هم رابط کاربری گرافیکی این اپلیکیشن ساده و زیبا و گرافیکی است و سریعا با یک نگاه وضعیت سیگنال‌دهی شبکه را به شما می‌گوید و هم کار با آن بسیار ساده است و همه امکانات و ابزارهای لازم را دارد. می‌توانید با این اپلیکیشن تست سرعت اینترنت بگیرید؛ اطلاعات وای‌فای و شبکه موبایل را بررسی کنید یا سراغ تنظیمات پیشرفته موبایل بروید.

اپلیکیشن Signal Strength برای گوشی‌ها و دستگاه‌های اندرویدی عرضه شده است و تا کنون بیش از یک میلیون دانلود داشته و امتیاز ۴.۴ از ۵ را در گوگل پلی دارد. اگر بتوانید نسخه پریمیوم این اپلیکیشن را دانلود کنید (لینک دانلود در انتهای مطلب)، قابلیت‌ها و امکانات بیشتری به شما می‌دهد؛ مثلا می‌توانید از وضعیت شبکه موبایل و وای‌فای خود یک ویجت درست کنید و در صفحه اصلی گوشی بگذارید تا در هر لحظه، بتوانید قدرت سیگنال‌ها را ببینید.

Signal Strength یک افزایش‌دهنده سرعت اینترنت عالی است

نکته بسیار مهمی که باید درباره برنامه اندرویدی Signal Strength گفت؛ این است که تنها یک اپلیکیشن اندازه‌گیری سیگنال ۴G و ۵G و ۳G یا فرکانس وای‌فای نیست و در بیشتر دسته‌بندی‌های نرم‌افزاری سایت‌ها و فروشگاه‌ها اپ استور، در دسته اپلیکیشن‌های افزایش دهنده سرعت اینترنت قرار می‌گیرد. حالا چطور؟

اپلیکیشن Signal Strength

همین‌که بتوانید قدرت گیرندگی سیگنال شبکه ۴G یا وای فای را در نقاط مختلف خانه یا محل کار یا هر مکان دیگری که هستید؛ اندازه‌گیری کنید؛ یعنی بیش از نیمی از راه برای افزایش سرعت اینترنت را رفتید. مقایسه ساده وضعیت سیگنال‌دهی آشپزخانه با سالن اصلی با اتاق خواب با اتاق کار یا در وسط خانه با گوشه دیوار و کنار پنجره، به شما می‌گوید باید کجا قرار بگیرید تا بیشترین گیرندگی سیگنال و افزایش سرعت اینترنت و وای‌فای را داشته باشید.

وقتی بدانید در هر نقطه خانه، وضعیت گیرندگی سیگنال‌های شبکه موبایل چقدر است؛ به راحتی تصمیم می‌گیرید مودم جیبی یا مودم رومیزی ۴G خود را کجا نصب کنید یا مودم روتر وای فای خود را در چه نقطه‌ای بگذارید که بیشترین سیگنال وای فای به شما برسد.

پس، اپلیکیشن Signal Strength را یک ابزار و برنامه افزایش‌دهنده سرعت و کیفیت اینترنت بدانید و بزرگ‌ترین مزیت آن و دلیل محبوبیت و شهرت آن نیز برای همین کاربرد است.

نگاهی به رابط کاربری گرافیکی برنامه Signal Strength

در صفحه اصلی فقط یک صفحه اندازه‌گیری مشابه سرعت‌سنج خودروها و برنامه‌های تست سرعت اینترنت مشاهده می‌کنید:

خیلی راحت روی این نمودار با رنگ‌های مختلف و همین‌طور برچسب‌هایی، وضعیت سیگنال‌دهی شبکه موبایل یا وای فای مشخص شده و شما با یک نگاه متوجه می‌شوید که گیرندگی سیگنال در وضعیت پایین (Low)، خوب (OK) یا عالی (Good) قرار دارد. عدد قدرت سیگنال به همراه نام شبکه موبایل نیز برای ما نشان داده می‌شود.

در پایین همین ابزار می‌توانید انتخاب کنید سیگنال‌های شبکه ۳G و ۴G و ۵G یا وای‌فای اندازه‌گیری شود. اگر دو سیم‌کارت روی گوشی اندرویدی خود داشته باشید؛ شبکه موبایل هر دو گوشی را نشان می‌دهد و شما می‌توانید مثلا میان شبکه موبایل ایرانسل با شبکه موبایل همراه اول یک مقایسه انجام دهید.

از منوی پایین و با انتخاب گزینه Net می‌توانید وضعیت سرعت اینترنت و همین‌طور تاخیر یا پینگ شبکه را نیز بررسی کنید:

اگر این برنامه را نصب کردید؛ حتما سراغ منوی همبرگری یا سه خط افقی آن در بالای صفحه بروید و نگاهی به گزینه‌ها و تنظیمات زیاد آن داشته باشید. مثلا شما می‌توانید وضعیت سیگنال‌دهی همه آنتن‌های BTS موبایل اطراف خود را مشاهده کنید:

اپلیکیشن Signal Strength

اطلاعات شبکه ۴G یا ۵G یا وای‌فای را به طور کامل مشاهده کنید؛ از جمله باند رادیویی وای‌فای، آدرس IP، آدرس Mac، پارامترهای RSSI و RSRQ و SNR و غیره:

اپلیکیشن Signal Strength

می‌توانید وارد تنظیمات پیشرفته شبکه موبایل و وای‌فای گوشی خود شوید:

اپلیکیشن Signal Strength

وضعیت شبکه‌های وای‌فای اطراف خود را ببینید و اینکه هر کدام روی کدام باند رادیویی قرار دارند تا خلوت‌ترین باند رادیویی را برای وای فای خود انتخاب کنید و …

اپلیکیشن Signal Strength یک ابزار لازم برای هر گوشی اندرویدی

به نظرم، روی هر گوشی اندرویدی باید یک اپلیکیشن اندازه‌گیری گیرندگی سیگنال‌های شبکه موبایل و وای‌فای مانند Signal Strength نصب شده باشد. در این وضعیت بد کیفیت و سرعت اینترنت ایران، نیاز داریم همیشه در بهترین نقطه از نظر گیرندگی و سرعت اینترنت و وای فای قرار بگیریم و برنامه Signal Strength دقیقا همین کار را برای ما انجام می‌دهد.

وقتی اپلیکیشن Signal Strength را نصب می‌کنید؛ سریعا مجذوب سادگی رابط کاربری گرافیکی و استفاده راحت آن می‌شوید و دیگر نیازی نیست درگیر صفحات و اطلاعات و علامت‌های زیاد و شلوغ و گیج‌کننده برنامه‌های دیگر شوید.

لینک دانلود اپلیکیشن Signal Strength نسخه پریمیوم برای اندروید

لینک دانلود اپلیکیشن Signal Strength از گوگل‌پلی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام
      از تنظیمات پیشرفته می‌توانید وارد تنظیمات گوشی شوید و باند رادیویی را تغییر دهید. فعلا برنامه‌ای که به طور خودکار فرکانس یا باند رادیویی را تغییر دهد؛ پیدا نکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا