اپلیکیشن

اپلیکیشنی ساده برای یافتن آدرس IP و DNS و MAC گوشی‌های اندرویدی

معرفی اپلیکیشن فوق‌العاده ساده ولی کاربردی IPConfig

اگر کمی با کامپیوتر و شبکه آشنا باشید؛ احتمالا با دستور ipconfig خط فرمان ویندوز کار کردید؛ دستوری که مشخصات کلی از شبکه و وای فای کامپیوتر مانند آدرس IP کامپیوتر، آدرس IP مودم یا روتر، آدرس WAN و گیت‌وی و نام شبکه به شما نشان می‌دهد.

شاید بارها آرزو کردید ای کاش در دستگاه‌های همراه هم می‌توانستید این دستور ساده و کاربردی را بزنید و سریعا آدرس IP گوشی یا تبلت را ببینید.

حالا، امروز می‌خواهیم اپلیکیشنی به شما معرفی کنیم که به همان سادگی دستور ipconfig ولی به مفیدی و کاربردی آن است. برنامه‌ای که یک صفحه بیشتر ندارد و در کمال سادگی و راحتی و سرعت، می‌تواند مشخصات شبکه موبایلی که وصل شدید یا مشخصات وای‌فای را نمایش دهد.

اپلیکیشن IPConfig در میان کاربران اندرویدی کمتر شناخته شده ولی به نظر من یکی از بهترین برنامه‌های کوچک و ساده برای گوشی‌های اندرویدی است.

وقتی برنامه IPConfig را از گوگل‌پلی دانلود و نصب می‌کنید؛ فقط یک صفحه ساده می‌بینید که براساس اتصال به شبکه موبایل یا شبکه وای‌فای، برخی مشخصات از جمله آدرس IP و آدرس WAN را به شما نشان می‌دهد. هیچ نیازی به زدن کلید خاصی یا گشتن دنبال تنظیمات خاصی ندارند و این برنامه هم هیچ تنظیمات خاص دیگری ندارد و فقط به شما اجازه می‌دهد این اطلاعات را کپی و در صورت نیاز با دیگران به اشتراک بگذارید.

اگر به شبکه موبایل وصل باشید؛ در برنامه IPConfig فقط اطلاعات آدرس IP و DNS و WAN را نمایش می‌دهد:

اپلیکیشن IPConfig

اگر به وای‌فای وصل باشید؛ اطلاعات بیشتری مانند آدرس MAC و SSID یا نام شبکه وای‌فای، گیت‌وی، آدرس DHCP و شاخص RSSI را برای ارزیابی قدرت سیگنال‌های وای‌فای به شما نشان خواهد داد:

اپلیکیشن IPConfig

لازم است بدانید برای یافتن همین اطلاعات روی یک گوشی اندرویدی، با فرض دانستن روش یافتن آن‌ها، باید چندین دقیقه زمان بگذارید و تک تک آن‌ها را یافته و یادداشت کنید ولی در اپلیکیشن IPConfig به راحتی و در یک لحظه، پیش روی شما قرار می‌گیرند.

اپلیکیشن IPConfig

برنامه IPConfig حافظه زیادی از گوشی اندرویدی شما اشغال نمی‌کند. بهتر است این برنامه ساده را نصب کرده و همیشه در دسترس خود داشته باشید تا در صورت نیاز، سریعا بتوانید آدرس IP گوشی یا اینترنت و اطلاعات دیگر را پیدا کنید.

دانلود اپلیکیشن IPConfig از گوگل‌پلی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا