اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: یافتن بهترین نقطه وای فای با برنامه WiFi AR (ویدئو)

در کدام نقطه خانه، می‌توانیم سریع‌ترین اینترنت را تجربه کنیم؟

امروز می‌خواهم اپلیکیشنی به شما معرفی کنم تا خیلی راحت، بهترین نقطه سیگنال‌دهی وای‌فای یا شبکه موبایل در خانه را پیدا کنید و همان‌جا بنشینید و سریع‌ترین اینترنت را تجربه کنید.

در این مطلب، نمی‌خواهیم دوباره یک برنامه اسکنر وای‌فای یا اپ اندازه‌گیری سیگنال‌های وای‌فای معرفی کنیم؛ بلکه سراغ اپلی می‌رویم که با فناوری واقعیت افزوده (AR) و کاملا سه بعدی، بهترین نقطه از نظر گیرندگی سیگنال را با رنگ‌بندی به شما نشان می‌دهد.

اپلیکیشن WiFi AR

برنامه WiFi AR یکی از چند اپ وای فای ترکیب شده با واقعیت افزوده است.

شما با این برنامه می‌توانید بهترین مکان دسترسی به وای‌فای و شبکه موبایل از نظر قدرت سیگنال‌ها، سرعت اتصال، پینگ و شبکه‌های مزاحم را به صورت AR ببینید.

دانلود برنامه wifi ar

کار با این اپلیکیشن ساده است. کافی است آن را نصب و اجرا کنید؛ بعد شبکه موبایل (۵G/LTE) یا وای‌فای (Wi-Fi) را انتخاب و وارد صفحه‌ای شوید که با قدم زدن، وضعیت نقاط مختلف را مشاهده کنید.

رنگ سبز سیگنال‌ها به معنای بهترین نقطه از نظر قدرت سیگنال‌ها و سرعت و پینگ است؛ رنگ زرد وضعیت متوسطی را نشان می‌دهد و رنگ قرمز، نشان‌دهنده ضعیف‌ترین نقطه است.

همان‌طور که در ویدئو پایین هم مشاهده می‌کنید؛ پینگ یا تاخیر شبکه را هم به شما نشان می‌دهد:

در گوشه بالای برنامه هم نام SSID یا شبکه وای‌فای و وضعیت سیگنال‌ها را نشان می‌دهد. در گوشه پایین سمت راست نیز قدرت سیگنال‌ها دیده می‌شود.

شما می‌توانید در این اپ، شبکه‌های همسایه را هم مشاهده و وضعیت تداخل آن‌ها با شبکه وای‌فای خودتان را بررسی کنید و بعد تصمیم بگیرید کانال رادیویی وای‌فای را عوض کرده تا کمترین تداخل شبکه را داشته باشید.

اگر چندین وای‌فای در خانه دارید؛ مثلا چندین مودم یا روتر در نقاط مختلف خانه قرار دادید؛ بهترین راه‌حل برای یافتن بهترین نقطه برای دسترسی به هر کدام از این شبکه‌ها است.

بهترین نقطه وای فای

برنامه WiFi AR از فناوری ARCore استفاده می‌کند که باید توسط گوشی شما پشتیبانی شود وگرنه این اپ چندان کاربردی برای شما نخواهد داشت.

برنامه WiFi AR را از طریق لینک‌های زیر برای گوشی‌های اندرویدی دانلود کنید:

دانلود اپلیکیشن WIFI AR از گوگل‌پلی

دانلود اپلیکیشن WiFi AR از مایکت


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا