اپلیکیشن

DU Meter نرم‌افزار ساده و سبکی برای مدیریت مصرف اینترنت + لینک دانلود

پرمصرف‌ترین برنامه‌ها را پیدا و زیر نظر بگیرید

کاربرانی که می‌خواهند لحظه‌ای سرعت دانلود و آپلود اینترنت در ویندوز را مشاهده کنند و کاملا بر مدیریت مصرف اینترنت نظارت کنند؛ خیلی خوب با برنامه DU Meter آشنا هستند.

پیش‌تر، نرم‌افزار ساده و سبک TrafficMonitor را معرفی کردیم که در نوار وظیفه ویندوز می‌نشست و خیلی راحت و بدون استفاده از منابع زیادی روی سیستم، سرعت اینترنت را لحظه‌ای نشان می‌داد.

نرم‌افزار DU Meter: مدیریت مصرف اینترنت

نرم‌افزار DU Meter نیز تقریبا همان کارکرد TrafficMonitor را دارد و باز در نوار وظیفه ظاهر می‌شود اما تنظیمات و گزینه‌های بیشتری به شما می‌دهد و به نظر می‌رسد برنامه حرفه‌ای‌تر باشد.

بیشتر هدف این نرم‌افزار، نظارت و مدیریت مصرف اینترنت است تا مانیتور اینترنت!

علاوه بر اینکه مصرف اینترنت را لحظه‌ای و به صورت گرافیکی نشان می‌دهد؛ شما می‌توانید گزارش‌های مختلفی هم دریافت کنید یا برای مصرف اینترنت یک سقف تعیین و به شما هشدار داده شود.

مزیت دیگر نرم‌افزار DU Meter در نشان دادن میزان مصرف اینترنت هر اپ و سرویس روی ویندوز است. برای افرادی که به رفتار برخی برنامه‌ها مشکوک هستند یا احتمال می‌دهند روی سیستم آن‌ها یک بدافزار، ویرویس و کرم نشسته باشد؛ این قابلیت خیلی کمک‌کننده است.

نرم‌افزار DU Meter

اگر DU Meter را روی کامپیوتر کارمندان یا فرزندان خود نصب کنید؛ باز این مزیت را دارد که میزان مصرف اینترنت را به صورت هفتگی یا ماهیانه به شما گزارش کند و متوجه بشوید که حجم اینترنت مصرفی از یک حد مشخص، فراتر رفته است.

نرم‌افزار DU Meter

افزون بر این، می‌توانید بفهمید این حجم مصرفی اینترنت دقیقا چطور اتفاق افتاده است؟ دانلود فیلم و بازی یا توسط نرم‌افزارهای peer-to-peer یا تلگرام و واتساپ و فیس‌بوک؟

نصب و استفاده از نرم‌افزار DU Meter

این برنامه را می‌توانید از سایت hageltech که سازنده و توسعه‌دهنده این برنامه است یا سایت‌های ایرانی برنامه‌های ویندوزی، دانلود و بعد در چند ثانیه نصب کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم؛ برنامه DU Meter خیلی سبک و کوچک است و زیاد منابع سیستم شما را درگیر نمی‌کند.

به محض اتمام نصب و اجرای DU Meter، پنجره دانلود و آپلود اینترنت در پایین سمت راست دسکتاپ ویندوز و بالای ساعت، ظاهر می‌شود.

نرم‌افزار DU Meter

دو تب Internet و LAN دارد که میزان مصرف هریک را نشان می‌دهد.

با کلیک راست و زدن گزینه New StopWatch می‌توانید گزارشی از مصرف آنی اینترنت بگیرید:

نرم‌افزار DU Meter

با انتخاب گزینه view network connection هم فهرستی از تمام فرآیندها و برنامه‌های متصل به اینترنت و میزان مصرف آن‌ها، نمایش داده می‌شود:

نرم‌افزار DU Meter

گزینه Totals and Reports به شما انواع گزارش‌های روزانه، ساعتی و ماهیانه و خلاصه مصرف اینترنت را نشان می‌دهد:

نرم‌افزار DU Meter

در بخش تنظیمات این برنامه هم ده‌ها گزینه برای سفارشی‌سازی DU Meter و مدیریت مصرف اینترنت بهتر پیدا می‌کنید.

به نظرم، واقعا اپ ساده و کوچک و کاربردی است که هیچ مزاحمتی برای شما درست نمی‌کند ولی اطلاعات خوبی درباره وضعیت اینترنت به صورت آنی، ساعتی، روزانه و هفتگی می‌دهد.

دانلود نرم‌افزار DU Meter


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا