اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: تبدیل اسمارت‌فون به مودم همراه برای اشتراک‌گذاری اینترنت با کامپیوتر، لپ‌تاپ و روتر

در ادامه معرفی کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های وای‌فای و اینترنت، این هفته می‌خواهم یک نرم‌افزار تترینگ اندروید بسیار جالب معرفی کنم.

نرم‌افزارهای تترینگ اندروید به شما اجازه می‌دهند اینترنت یک اسمارت‌فون را با گوشی دیگری، کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی روتر بی‌سیم به اشتراک بگذارید تا این دستگاه‌ها بتوانند به اینترنت متصل شوند.

در حقیقت، تترینگ گوشی اندرویدی یا iOS شما را به یک مودم روتر همراه تبدیل می‌کند تا دستگاه‌های دیگر بتوانند به آن متصل شوند.

غالب نرم‌افزارهای تترینگ از قابلیت وای‌فای برای اشتراک‌گذاری اینترنت استفاده می‌کنند ولی همیشه همه دستگاه‌های ما مجهز به وای‌فای نیستند. تصور کنید یک کامپیوتر بدون کارت شبکه بی‌سیم دارید. مثال دیگر، اشتراک‌گذاری اینترنت روی یک روتر بی‌سیم است.

بنابراین، لازم است یک نرم‌افزار تترینگ مبتنی بر بلوتوث یا کابل USB داشته باشیم تا کامپیوتر، لپ‌تاپ و روتر به گوشی ما متصل شوند.

اپلیکیشن EasyTether Lite

در میان اپ‌های تترینگ اندرویدی می‌توان به اپلیکیشن EasyTether Lite اشاره کرد. این نرم‌افزار در گوگل‌پلی امتیاز ۴ از ۵ را گرفته و با بیش از ۱ میلیون دانلود، جزو بهترین نرم‌افزارهای اینترنت و وای‌فای این پلتفرم محصول می‌شود.

اپلیکیشن EasyTether Lite قابلیت اشتراک‌گذاری اینترنت از طریق ارتباطات بی‌سیم بلوتوث و کابل USB را دارد. 

از پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک‌او‌اس، لینوکس، FreeBSD، اندرویدهای ۷ به پایین و فریم‌ویرهای OpenWrt یا مبتنی بر LEDE روترها پشتیبانی می‌کند. پس، تقریبا شما می‌توانید هر دستگاهی را به یک گوشی اندرویدی از طریق EasyTether Lite متصل کنید.

یک نرم‌افزار کاملا رایگان و بدون وابستگی کریر است و از API اندروید برای ایمن‌سازی ارتباطات و اشتراک‌گذاری اینترنت استفاده می‌کند. قابلیت جست‌وجو برای یافتن دستگاه‌های مختلف و راه‌اندازی آن‌ها را دارد و مکانیزم تترینگ را به طور کامل توسط خودش پیاده‌سازی می‌کند و به تترینگ خود اندروید وابسته نیست.

نسخه Lite اپلیکیشن EasyTether ویژگی‌های بسیار قابل توجهی دارد ولی فقط یک محدود و مشکل بزرگ برای کاربران خواهد داشت و آن هم باز نکردن آدرس سایت‌هایی است که با HTTPS شروع می‌شوند.

برای باز کردن این وب‌سایت‌های امن باید از نسخه EasyTether Pro استفاده کرد که پولی است. نیازی به اجازه یا دسترسی روت ندارد و جالب اینکه از سیستم‌های بازی مانند PS4، ایکس‌باکس و Wii نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید اینترنت موبایل را به کنسول‌های بازی برسانید.

برای دانلود اپلیکیشن EasyTether Lite از گوگل‌پلی به لینک زیر مراجعه کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا