راهنمای خرید

شایعه نزدیک به واقعیت: قیمت اینترنت ثابت ۳۰ درصد گران شد

ظاهرا موج گرانی از اینترنت موبایل در تیرماه به اینترنت ثابت رسیده است. برخی گزارش‌های غیررسمی از صدور مجوز افزایش ۳۰ درصدی قیمت اینترنت ثابت توسط رگولاتوری خبر می‌دهند.

غالب شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت ثابت، تعرفه‌های جدیدی پیش‌روی مشتریان خود قرار دادند و برخی سرویس‌های ارزان‌قیمت خود را حذف کردند.

شنیده‌ها می‌گویند اینترنت VDSL شاتل سرویس ۲۴۰ گیگابایت این شرکت از قیمت حدودا ۶۴۰ هزار تومان به نزدیک ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

همین‌طور، سرویس اینترنت ADSL شاتل طرح نقره‌ای قدیمی به طور کامل از روی سایت این شرکت حذف شده است و کاربران باید با هزینه‌های جدید در این طرح شرکت کنند.

در زیر می‌توانید جدول طرح نقره‌ای قدیمی و جدید شاتل را که سایت زومیت منتشر کرده؛ با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید هر سرویس دقیقا افزایشی نزدیک به ۳۰ درصد داشته است:

گزارش کاربران در شبکه‌های مجازی از دیگر سرویس‌دهنده‌های اینترنت ثابت نیز حاکی آن‌ها هم افزایش قیمت در طرح‌های خود داشتند. از جمله طرح ۶ ماهه پیشگامان که ۲۴۰ هزار تومان بوده ولی اکنون ۳۳۰ هزار تومان شده است.

اینترنت دیگر یک نیاز جانبی و صرفا برای تفریح و سرگرمی نیست؛ بلکه اکنون اسباب و آلت تحصیل دانش‌آموزان و دانش‌جویان است و جایگزین مدرسه و کلاس درس و معلم شده است.

همین قدر افزایش قیمت سرویس‌های اینترنت ثابت می‌تواند ضربه بزرگی به خانواده‌ها از نظر مالی وارد کند و واقعا برخی خانواده‌ها هزینه تامین ساده‌ترین سرویس اینترنت را برای فرزندشان ندارند.

هنوز رگولاتوری، وزارت ارتباطات، شرکت شاتل و دیگر اپراتورهای اینترنت ثابت درباره خبر افزایش ۳۰ درصدی قیمت اینترنت ثابت اظهارنظر نکردند ولی جدول‌ها و تعرفه‌های جدید شرکت‌ها نشان می‌دهد این خبر صحت دارد و باید منتظر باشیم به‌زودی همه شرکت‌ها اینترنت ثابت خود را گران کنند.

خواننده‌های سایت شبکه‌چی می‌توانند گزارش کنند اینترنت ثابت آن‌ها گران شده یا خیر؟ آیا اپراتورهای اینترنت در تعرفه‌های خود تغییراتی دادند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا