راهنمای خرید

آیا مودم بی‌سیم بیلیون BiPAC 5500W R3 برای اینترنت خانگی معمولی مناسب است؟

باور نمی‌کردم هنوز مخابرات در حال توزیع مودم بیلیون ۵۵۰۰ به کاربران است. 

اما همین چند روز پیش یکی از خواننده‌های عزیز سایت پیام داد که آیا این مودم مخابرات برای کارهای روزانه اینترنت درون خانه مناسب است یا باید مودم و روتر بهتری خریداری کنیم؟

بیایید با هم نگاهی به مشخصات مودم +ADSL2 بیلیون BiPAC 5500W R3 بیندازیم:

پشتیبانی از استاندارد اینترنت ADSL و ADSL2 و +ADSL2

وای‌فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت

۱ آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل

۱ درگاه خط تلفن RJ11

۴ درگاه شبکه LAN اترنت با سرعت صد مگابیت

پشتیبانی از IPv6

پشتیبانی از پروتکل‌های رمزنگاری WPA-PSK/WPA2-PSK و WEP

پشتیبانی از VPN pass-through و UPnP و QoS

حالا شما نظر بدهید چنین مودم روتری برای استفاده از اینترنت در سال ۲۰۲۰ مناسب است؟

تصور کنید در خانه می‌خواهید از کلاس مجازی و ویدئوکنفرانس و برنامه شاد و تماس تصویری واتساپ برای دانش‌آموزان و دانشجویان استفاده کنند. واقعا این مودم جوابگو نیست؛ حتی اگر بهترین سرعت اینترنت را داشته باشید.

اگر این مودم بیلیون ۵۵۰۰ از نسل کامل ۸۰۲.۱۱n با سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه بود؛ از MIMO 2×2 سود می‌برد و پردازنده قوی‌تری داشت؛ باز هم می‌شد روی آن برای مصارف بسیار معمولی اینترنت مانند وب‌گردی و شبکه‌های اجتماعی حساب باز کرد.

تنها نکته مثبت این مودم را می‌توان پشتیبانی از استاندارد +ADSL2 دانست که البته باز در مقایسه با استاندارد VDSL یک نسل عقب‌تر است.

پیشنهادی که به مصرف‌کنندگان این مودم می‌توان داد؛ خرید یک روتر دو بانده خوش قیمت ولی با سرعت و کارایی خوب و اتصال آن به این مودم است تا حداقل وای‌فای مناسبی برای مصارف خانگی داشته باشند.

شرکت‌هایی مانند شیائومی، آنر، تی‌پی‌لینک و دی‌لینک روترهای دو بانده ارزان‌قیمت و با کیفیتی دارند که افزوده شدن آن‌ها به این مودم می‌تواند حال اینترنت یک خانه را دگرگون کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. با سلام. مطالب بسیار مفید و آموزنده ای بود؛ از شما سپاسگزارم. خداوند یکتا به شما خیر و برکت و سلامتی بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا