راهنمای خرید

۵ دلیل برای خرید مودم همراه LTE Cat 9 اپتوس AC800S

مودم جیبی Optus AC800S در واقع همان مودم معروف نت‌گیر AirCard 800S است. یک مودم همراه بسیار خوش ساخت و دارای امکانات ارتباطی زیاد برای افرادی که علاقه‌مند مودم‌های ۴G LTE هستند.

این مودم به تازگی عرضه نشده و بیش از ۴ الی ۵ سال است که از سوی شرکت نت‌گیر وارد بازار شده و توسط اپراتورهای مختلف و معروف دنیا از جمله اپراتور اپتوس استفاده می‌شود. ولی در تمام این مدت، همیشه جزو کاندیداهای بهترین مودم جیبی ۴G LTE بوده است. در ادامه به ۵ دلیل خرید این مودم اشاره می‌کنم:

۱- ارزش خرید دارد

تا کنون بیشتر شاهد نسخه استوک مودم اپتوس AC800S در بازار ایران بودیم و بسیار کم و برای تعداد محدودی این کالا به صورت دست اول و آکبند فروش می‌رفت.

این روزها دیدم که چندین فروشگاه اپتوس AC800S آکبند را عرضه می‌کنند. قیمت پیشنهادی برای خرید این مودم از ۲.۵ میلیون تومان تا ۴ میلیون تومان است. قیمت‌های ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان برای مدل استوک و دست دوم است ولی قیمت‌های ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان برای مدل‌های آکبند و دست اول است.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم؛ با قیمت ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان ارزش خرید دارد. چون مودم‌های ۴.۵G با رده LTE Cat 6 و مشخصات بسیار پایین‌تر از جمله پردازنده ضعیف‌تر، چنین قیمت‌هایی دارند.

۲- بالاترین سرعت اینترنت موبایل

مودم اپتوس AC800S در یک LTE Cat 9 است. ما کمتر مودم جیبی در این رده داریم. سرعت دانلود مودم در این رده به ۴۵۰ مگابیت و سرعت آپلود به ۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

افزون بر این، قابلیت تجمیع فرکانس ۳CA یا سه فرکانس را دارد. مودم‌های ۴.۵G یا LTE Cat 6 فقط ۲CA یا تجمیع فرکانس دو باند رادیویی هستند.

از باندهای رادیویی ۷۰۰/۱۸۰۰/۲۱۰۰/۲۳۰۰/۲۶۰۰ مگاهرتز روی شبکه‌های ۴G پشتیبانی می‌کند و صد البته که از تمام باندهای رادیویی شبکه‌های ۳G از جمله UMTS/WCDMA و ۹۰۰/۲۱۰۰ مگاهرتز حمایت می‌کند.

۳- پردازنده و رم قوی

معمولا روی مودم‌های جیبی و همراه پردازنده مرکزی رده متوسطی نصب می‌شود؛ چون نیازی نیست قوی‌ترین تراشه‌های مودم روی آن‌ها قرار بگیرند. اما در مودم نت‌گیر AirCard 800S شاهد قوی‌ترین پردازنده مرکزی مودم و رم هستیم.

روی این مودم پردازنده MDM9240 کوالکام قرار گرفته است. کاربرانی که با مودم‌ها و پردازنده‌های موبایل آشنایی دارند؛ خوب می‌دانند این پردازنده مرکزی بیشتری روی مودم‌های رومیزی ۴G نصب می‌شود و از معماری Cortex ARM7 با کلاک ساعت ۱.۲ گیگاهرتز سود می‌برد. در کنار این پردازنده، ۲ گیگابایت حافظه رم قرار گرفته است تا قدرت پردازشی و سرعت بالایی داشته باشد.

در تست‌ها، قدرت این سخت‌افزار نمود پیدا می‌کند و شاهد لود شدن سریع مودم، اتصال سریع دستگاه‌ها به وای‌فای، قابلیت کار کردن همزمان چندین دستگاه روی شبکه مودم و استفاده از اینترنت به همراه تاخیر به مراتب کمتر هستیم.

۴- وای‌فای دو بانده

وقتی با یک مودم همراه ۴۵۰ مگابیتی روبرو هستیم؛ باید هم انتظار داشته باشیم سرعت وای‌فای بالا باشد. این مودم کوچک و کاملا قابل حمل از وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac سود برده و می‌توانید به هر دو شبکه وای‌فای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز وصل شوید. این وای‌فای از MIMO 2×2 و WPS به همراه قابلیت تعریف چندین SSID به همراه شبکه میهمان (Guest) سود می‌برد و ۱۵ دستگاه به طور همزمان می‌توانند به این هات‌اسپات وصل شوند.

۵- باتری و امکانات ارتباطی بسیار خوب

یک مودم همراه بدون داشتن باتری با ظرفیت بالا، عملا بی‌مصرف است. مودم اپتوس AC800S از یک باتری قابل تعویض ۲۹۳۰ میلی‌آمپرساعتی سود می‌برد که می‌تواند ۱۰ الی ۱۱ ساعت شارژ در اتصال به یک شبکه فورجی داشته باشد. در حالت آماده‌باش بیش از ۲۶۰ ساعت کار می‌کند.

این مودم دارای یک صفحه‌نمایش ۲.۴ اینچی لمسی LCD با رزولوشن QVGA است تا بتوانید به سادگی اطلاعات وضعیت مودم و شبکه‌ها را مشاهده کنید.

مزیت دیگر این مودم، دارا بودن دو سوکت TS-9 آنتن خارجی است تا در صورت داشتن آنتن‌دهی ضعیف در یک نقطه، از آنتن‌های خارجی استفاده کنید.

وزن این مودم بدون باتری ۸۲ گرم و با باتری فقط ۱۳۲ گرم است. اندازه این مودم هم ۱۱۰ در ۶۸ در ۱۶.۱ میلی‌متر بوده تا به طور کامل برای مصارف حمل و نقلی و سفری و هات‌اسپات مناسب باشد.

حرف آخر

اگر برنامه دارید یک مودم همراه خوب و با کیفیت بسازید و به سرعت بالای اینترنت موبایل، آنتن‌دهی خوبی، وای‌فای دو بانده و امکانات جانبی اهمیت می‌دهید؛ مودم اپتوس AC800S گزینه بسیار مناسبی است. فقط باید سعی کنید مدل آکبند و دست اول این مودم را بخرید و از خرید استوک آن جلوگیری کنید.

خرید مودم اپتوس AC800S از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫9 دیدگاه ها

  1. وقت بخیر
    این مدل رو پیشنهاد میدید یا مدل آلکاتل EE۷۱؟
    چون قیمت ۲۶۰۰ هم موجوده تو بازار و قیمت مودم آلکاتل ۲۳۰۰ هست و تفاوت چندانی باهم ندارند
    ممنون

      1. سلام استاد . من این رو چندواسم ماهی هست خریدم ولی الان باطریش خراب شده هر چی توی سایت ها میگردم پیدا نمیکنم شما آدرسی سراغ دارید واسم که این نمونه باطری رو داشته باشه . W-7b

  2. سلام
    ممنون بابت معرفی کامل این مودم محبوب.
    من چند وقته قصد خرید این مودم رو دارم ولی میخوام بدونم این مودم بدون باتری و با برق مستقیم هم روشن میشه؟
    البته دیدگاه های خریداران این مودم‌ داخل سایتای فروش رو خوندم و برخی گفتن بدون باتری با برق مستقیم کار میکنه و خواستم یک شخص متخصص و حرفه ای مثل شما تایید کنن که مطمئن بشم.
    ممنون

  3. سلام. بنده بین دو مدل انتخابم سخت شده ممنون میشم بهترین رو از نظر سرعت و کارایی انتخاب کنید ! و اگر مدل بهتری خودتون میشناسید معرفی کنید .
    netgear ac800s /هواوی b612

    برام فرقی نمیکنه رومیزی باشه یا جیبی مهم کارایی و سرعته .
    درضمن کت ۹ بودن نتگیر واقعا بهتر از کت ۶ های رو میزی هست حتی با داشتن انتن خراجی مثل تی پی لینک mr600 ؟
    و اینکه tdlte های ایرانسل و غیره رو ساپورت میکنه ؟

    1. سلام

      ۱- فقط مدل B612 از اینترنت تی‌دی‌ال‌تی پشتیبانی می‌کند.
      ۲- کیفیت ساخت، سرعت و امکانات نت‌گیر ac800s بهتر از B612 است. تنها نکته منفی این مودم، قابل حمل و همراه بودن است و اینکه با باتری کار می‌کند.
      ۳- هواوی B612 این روزها در بازار محبوب است چون انعطاف‌پذیری زیادی ایجاد می‌کند. هم سیم‌کارت معمولی و هم سیم‌کارت تی‌دی‌ال‌تی می‌خورد و می‌توانید آنتن اضافه کنید ولی وای‌فای بسیار ضعیفی دارد.
      اگر رومیزی یا همراه بودن برای شما مهم نیست و نمی‌خواهید از اینترنت TD-LTE استفاده کنید؛ سراغ خرید نت‌گیر بروید.
      موفق باشید

      1. بسیار ممنو از پاسخ کاملتون .
        من میخام که هرکدام رو هم که خریدم باز ۴۰dBi Blazing Fast 4G LTE MIMO Antenna رو هم بخرم واضافه کنم .
        ۱- این انتن تقویتی در هر دو مدل کارایی دارد؟
        ۲- با توجه به این انتن باز هم نتگیر بهتره ؟ وچقدر سرعتشون تفاوت داره ینی ارزش داره قابلیت tdlte بودن رو رها کنم و برم سراغ نتگیر
        ۳- از نظر پینگ که من معمولا گیم بازی میکنم باز هم نتگیر رو پیشنهاد میکنید ؟
        ۴- در نظرات خوندم که نتگیر بدون باتری و اتصال مستقیم برق هم کار میکنه درسته؟ واینکه من با باند ۵ گیگاهرتز وای فای وصل بشم تفاوت زیادی با کابل لن داره ؟ چون نتگیر کابل لن نمیخوره
        ۵- در جایی خوندم که مقدار بسته هارو درست نمینویسه روی صفحه نمایشش چون برای بازار ایران طراحی نشده درسته این ؟
        با تشکر فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا